Velocity opkrikken in Cubase SX3

Kraan

Ouwe rot
Hoi!

Omdat domme vragen niet bestaan:

Hoe kan ik in Cubase sx3 van een hele miditrack de velocity enkele waarden omhoog zetten?

Ik heb namelijk een drumsetje (zie onder) waar je wel heel hard op moet meppen wil je de 127 halen. Als ik er een beetje smooth op drum komt het echter niet boven de 50 uit. Toch wil ik de dynamiek behouden, en niet waarde voor waarde met het pennetje omhoog gaan trekken. Maar tegelijkertijd wil ik niet de gain van mijn 309 en esi32 volledig open moeten zetten om er een beetje geluid uit te krijgen.

Een soort van midi-compressor/limiter zou dus handig zijn :)

Maar liever gewoon klik hier, klik daar en klaar...

Alvast vriendelijke dank voor de aandacht!

Over het setje:

Het is geen gelikt Ddrum setje of zo, maar een set gemodificeerde oefenpads met een oude Roland PM16 Pad-midi interface. In dit apparaat zitten verder compleet geen functies. De sensitivity staat op zijn hardst, en verder stuurt hij alleen maar data uit.

De pads + interface heb ik eind 2004 van een forumlid gekocht (:okdan: ) en het volgende heb ik er van gemaakt (boom stand + pad voor hihat mist op de foto)

Het is dus geen Ddrum of een Vdrum, maar voor 100 euro + 25 euro aan CV buizen is dit voor mij een heel goed alternatief voor een MPC of een triggerfinger...

Om bestaande tracks / parts op te krikken moet je bij track parameters in de inspector zijn (vel.shift / vel.comp).

Om het real-time te kunnen doen, moet je eens kijken naar de (midi) insert 'compress', ook in de inspector. Heb ik geen ervaring mee maar die zal het wel kunnen.

De inspector is die verticale kolom aan de linkerkant, deze moet wel aanstaan.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Om bestaande tracks / parts op te krikken moet je bij track parameters in de inspector zijn (vel.shift / vel.comp).

Om het real-time te kunnen doen, moet je eens kijken naar de (midi) insert 'compress', ook in de inspector. Heb ik geen ervaring mee maar die zal het wel kunnen.

De inspector is die verticale kolom aan de linkerkant, deze moet wel aanstaan.

Die eerste tip had ik net ontdekt, maar die tweede ga ik meteen uitproberen, want dat is eigenlijk wat ik zoek!

:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

Back