gez. LIVE 5 + ext. geluidskaart

bliepbliep

music - non stop
hallo

ik ben op zoek naar zo'n "in-een-keer-klaar" setje om eens ffe lekker aan de slag te gaan. er staat hier al een MIDI keyboard, een PC, een midi hubje en een synth-module. wat ik zoek is een goeie externe geluidskaart (k heb zo'n barebone kast of hoe dat ook heet, dr past geen PCI in) en live 5. de E-mu 1616m sprak mij wel aan. werkt via pc-card, er zit wat software bij, helaas alleen live 4 lite. ook de presonus firebox lijkt me tof, is minder duur maar nergens te vinden met LIVE. die mindprint TRIO USB is ook een mooi dingetje, ook deze kan ik nergens vinden met LIVE.
op de site van ableton stonden wel een paar bundels maar dat leek me toch niet zo wat.

als iemand een leuke actie tegenkomt van een geluidskaart en LIVE, post het dan ffe.

alvast bedankt.

ohw.. jammer dat er ook een PCI dingetje aan zit bij die esp 1010.

btw. ik heb ook nog geen goede speakers staan, soms is er ook zo'n actie waarbij je een geluidskaart + speakers kan kopen.

ja, ik koop het lieftste zo veel mogelijk in een keer. schijnt goedkoper te zijn. (het is al zo zwaar als student...) ;)

ableton is tegenwoordig toch van m-audio?
die zullen vast wel combi pakketten hebben! leuke geluidskaarten voor niet teveel geld hebben ze zoiezo wel!

klopt, die nieuwe project mix bijvoorbeeld. lijkt me ZO vet dat ding. alleen ietsje te duur.

k heb een geluidskaart gevonden die samen met live 5 aangeboden wordt maar die is exlusive voor amerika ofzo. (M-Audio FireWire Solo)

dr staat ook een FireWire AudioPhile 4-In/6-Out FireWire Audio/MIDI Interface, maar dat is echt zo'n DJ ding. ik zoek iets met een goeie mic. preamp en een paar line-ins. t hoeft niet zo spectaculair te zijn, als ie maar goed klinkt.

hier staan voor zover ik weet alle bundels.
http://www.ableton.com/index.php?main=news-archive&sub=bundles

dat trigger finger ding ziet er wel handig uit, als daar nou eens ook een geluidskaart in zat...

Volgens mij doet M-audio alleen de distributie van Ableton.

die E-mu 1616m is zo gek nog niet. er zit al een hele stapel aan software bij en zo (k weet het, de lite versies). maarre, de reviews van interface en SOS zijn er erg positief over. mn computer heeft zo'n cardreader dus dat is ook geen probleem. t enige is mn budget... tja, nog even een nachtje over slapen.

k denk dat ik dan toch maar los ga kopen. wat ik eigenlijk zoek is: live 5 + geluidskaart + speakers voor 1000 euri.

laat ik eens gaan kijken of er een studenten-versie van live is.

Back