Fabrikanten zien studio-muzikanten meer als doelgroep ten koste van live-muzikanten

Ja toch en wat voor synths maken ze dan nog voor satanische black metal bands??? Die laat de synthesizer industrie helemaal in een stoffig hoekje liggen!

Je kunt lachen over de diverse soorten van muziek. Maar als het publiek plezier heeft, heeft de muzikant ook plezier. Anders ben je een autist, of broodmuzikant. Diverse bands bloeden dood omdat ze muziek spelen die ze zelf mooi vinden. Als ik Bloody Mary moet spelen? Als het publiek daarvan uit zijn dak gaat, waarom niet? Je kunt het met twee vingers in de neus spelen. Dus is het even een verzetje.
Dit staat hoog op de lijst met dingen die ik niet begrijp.
Maar dat neemt niet weg dat er inderdaad helemaal niets mis mee is :okdan:

Ja toch en wat voor synths maken ze dan nog voor satanische black metal bands??? Die laat de synthesizer industrie helemaal in een stoffig hoekje liggen!

ik sluit mijzelf hier helemaal bij aan....

evenals progrocksatan bandjes, daar moeten ze kennelijk ook niets van hebben...

:koffie:

Diverse bands bloeden dood omdat ze muziek spelen die ze zelf mooi vinden. .

Uuuuh, nee hoor. Bands bloeden dood omdat ze niet snel genoeg op de plek komen waar ze willen zijn of omdat ze geen samenspel hebben. Als een band muziek speelt die ze zelf mooi vinden hebben ze plezier in hun werk, dus komen ze voor weinig geld in jou lokale tent spelen. Als ze dat lang genoeg heel goed doen met plezier en overtuiging komen ze vanzelf hogerop de ladder te staan.

Voorbeeld: Ben Howard. Meerdere malen in Merleyn (150 bezoekers), toen in Doornroosje (450), toen in de Vereeniging (1700). Nu festivals met 5000+.

Alles is klein geweest. Primus heeft ook ooit in Doornroosje gestaan. Beck voor een half gevulde zaal. Jamie Lidell in kaplaarzen in een badje op het podium.. Ze hadden er allemaal lol in en gingen ervoor!

wat een onzin inderdaad, bands bloeden dood vaak omdat ze ruzie krijgen als "de doorbraak" uitblijft. als dan ook nog eens de muziek niet zelf leuk gevonden wordt is het snel een rot sfeer en een boel conflicten

en optreden over een grote pa zoals in doorneroosje, daar je eigen liefdevol gemaakte muziek eens te kunnen horen... daar droomt toch elke fatsoenlijke band van

ja dan kom je toch op de vintage spullen natuurlijk
Octave_CAT_015_384.jpg

wat een onzin inderdaad, bands bloeden dood vaak omdat ze ruzie krijgen als "de doorbraak" uitblijft. als dan ook nog eens de muziek niet zelf leuk gevonden wordt is het snel een rot sfeer en een boel conflicten
Of juist als de doorbraak er wél komt. Ruzie over geld... een grote klassieker, en niet alleen bij bands ;)

Zoveel muzikanten: zoveel smaken. Ik ben er wel achter gekomen dat je een duidelijke formule moet kiezen en daarbij moet blijven. Top-100 en rockbands zijn er genoeg. Daar onderscheid je je niet mee.
Veel bands die ooit een duidelijke formule hadden (smartlappen op een professionele manier, de ongebruikele jaren '80 nummers of dance semi-live gebracht), gingen onlangs over naar algemene top-100 en rock en zitten nu zonder werk, of met veel minder werk. Zo jammer, want je wilt die bands juist horen om hun oorspronkelijke formule. Diep Triest die ineens Tina Turner ging brengen, Beethoven die van dance naar allround bruiloft-repertoire ging en Countdown die hun jaren '80 repertoire uitgebreid heeft naar jaren '90 en muziek van nu... Dat werkt dus niet.

Uuuuh, nee hoor. Bands bloeden dood omdat ze niet snel genoeg op de plek komen waar ze willen zijn of omdat ze geen samenspel hebben. Als een band muziek speelt die ze zelf mooi vinden hebben ze plezier in hun werk, dus komen ze voor weinig geld in jou lokale tent spelen. Als ze dat lang genoeg heel goed doen met plezier en overtuiging komen ze vanzelf hogerop de ladder te staan.

De eerste professionele band waar ik in speelde ging kapot vanwege de nummers die de leden zelf mooi vonden, maar die bij het publiek compleet niet werkten.
Als ik mijn muzikale voorkeuren zou volgen, zou ik een prog-rock-band oprichten met muziek van Genesis, Manfred Mann's Earthband en Marillion. Maar met die muziek speel je een zaal eerder leeg dan vol. Dus houd ik die muziek lekker voor mijzelf en speel ik een zaal liever plat met een lekker potje nederpop en af en toe een melig feestnummer. Humor is ook een belangrijk onderdeel van een optreden.

eigen stijl is altijd handig , en als je hem zelf nou ook nog leuk vind heb je toch de ideale combinatie lijkt me

Ik denk inderdaad niet dat je er gaat komen met jaren 80 smaak. Genesis enzo is toch wel geweest. Het moet rocken, je moet er niet bij in slaap vallen.

Maar er is niks mis met in de oefenkelder blijven hangen als je bij dat genre blijft, hoef ik er tenminste nooit het licht bij te doen :P

gaat het nog over een doosje die usb midi kan routen of is het al een topic zoals "niet veel zeggend" geworden. volgens mij is het een beetje afgedwaald,

hmm bands bloeden vaak dood omdat er gewoon veel te veel van zijn..
zeker met de komst van internet en muzieksoftware voor iedereen ; ontelbaar veel mensen die muziek maken, gewoon een overkill aan aanbod van muziek (hetzij goed of slecht) in het algemeen

Aardige jongens, goeie muziek en leuke shows in kleine zaaltjes voor een prettige prijs. Ik gun ze meer, maar ergens hoop ik dat ze nooit écht door zullen breken zodat het zo blijft.

Hmm, ben ik in de war met iets anders..

Back