overload en haperingen

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
hai!

ik gebruik nu logic en ik merk dat hij heel snel hapert en al heel snel krijg ik "system overload" .. dan doet hij het effe niet meer.. en dan gewoon weer wel.

Ik heb een AMD 1600+ met 750 +/- DDR geheugen.
moet het toch wel aankunnen denk je toch?!

Misschien heb ik een instelling die ik verkeerd heb?
ik gebruik GEEN midi, alleen maar internet soft synths, soft samplers en audio files..

Mijn audiokaart is een Audiotrak Maya 44
ik maak dus gebruik van de Asio 2.0 drivers

help?

IRQ sharing/conflict?

VIA chipset op je moederbord?

Olaf

Good guess Olaf,

Precies hetzelfde bij mij met een VIA-chipset; dit heb ik in alle apps, maar vooral in Fruity Loops. :-(

voor de 686B southbridge is er destijds een patch geweest; dit heeft bij mij al veel veerbetering gegeven. Moet je ff in de meuktracker van tweakers.net kijken. Daar staat ie nog wel tussen.

Het maakt bij mij trouwens niet uit of het 98SE of XP is.

gebruik je dan ook de ASIO drivers?

even over de via / amd pc's: ik heb zelf een asus a7v133 mobo met een amd1200 en 512 mb ram. ik draai sinds kort xp, eerst me maar dat heb ik eraf gegooid.

daarin zit oa. een hoontech dsp2000, en hoewel ik deze setup nog niet de ultieme test heb gegeven heb ik momenteel (nog) geen problemen.

ik heb alleen de digitale optische spdif input en de eerste twee analoge inputs geprobeerd, op 44.1 khz. geen probs, evenals de headphones output. (8x opname en weergave op 96 khz 24bit heb ik dus nog niet getest!).

zijn er eigenlijk mensen met een soortgelijk systeem die ook GEEN problemen ondervinden zoals dropouts, cracks, ticks, irq conflicts enzo??

bij Fruity Loops gebruik ik de Asio drivers ja.. en dus bij Logic ook.. bij Wavelab niet.. Nuendo zal het ook wel zo zijn, nog niet geprobeerd

Hoe komen jullie aan ASIO-drivers in FL?

Ik heb ze dus niet meer na het opnieuw opbouwen van mijn systeem :-( Ik vond dat toen al vreemd, maar heb het maar laten zitten.

/off-topic
sorry voor dit off-topic vraagje
/on-topic

gr. Draqoon

zit gewoon in versie 5.5 hoor..

ik kan trouwens nergens de latency veranderen van mijn kaart.. dat vind ik jammer..

nou, in FL heb ik geen problemen, dus laat maar lekker zitten..
alleen in Logic.. ik kan daar mijn latency niet veranderen, ...

inderdaad..latency wordt door je drivers bepaald, niet door je host-software...dus zoek de config van je ASIO drivers op en daar moet je de buffer/latency kunnen aanpassen

Wanneer gebeurt het precies? Het kan zijn dat plugins gebruikt met de zogenaamde denormal bug. Dan krijg je bij gebruik van die plugin dat op het moment dat er stilte ingaat de cpu belasting ineens 30x zo groot wordt. Vooral op nieuwe cpu's (Athlon XP en P4) schijnen bepaalde plugins hier last van te hebben. Het is in feite een programmeerfoutje maar hij komt zelfs in veel dure plugins voor (Autotune schijnt hier bijv. last van te hebben)

ook al bij de AMD's? ik dacht dat het alleen een P4 probleem was....teringharrie...

Nee, AMD's hebben er ook last van.

Tot nu toe hebben alle pentiums en AMD's er last van. Het wordt ook niet veroorzaakt door een fout van de processor maar door een programmeerfout. Maar het schijnt dat op de P4 je er eerder last van krijgt.

dat zou het eventueel kunnen zijn, echter is het ook zo dat ik nog geen plug in gebruik (misschien alleen de standaard logic compressor) en dan doet hij dat al!

Back