ESP naar cubase

daanbanaan

Nieuwkomer
goeie avond naja bijna dan goede avond..!!!

ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom

ik heb een esp allemaal leuk en aardig,ik laad me samples in,en sluit hem midi aan naar mijn pc!!!.
dus van de midi out van de esp naar de midi in van de pc..!!(via gamepoord)

ik begin mijn geluiden te triggeren en ik zie een rood balkje binnen cubase springen goed teken er is dus contact.....
maar geen geluid,mijn esp werkt nu als midikeyboard in plaats van dat ik mijn samples kan sequensen in cubase.…..

waar kan dit ooit aan leggen ik kloot al drie dagen om maar kom er op geen manier uit

groeten daniel

Hallo Daniel,

Als je je ESP wilt aansturen met cubase ga je van PC-midi out naar ESP-midi in. Als noten in wilt spelen vanaf de
ESP naar cubase moet ga je van ESP-midi out naar PC-midi in (zo heb je het nu aangesloten). Met een 2e midikabel
kun je dus allebei de connecties maken. Btw ik neem aan dat je toch wel weet dat uit een midikabel geen geluid komt en dat het geluid gewoon nog steeds uit de output van de ESP komt?

succes

Het feit dat je een rode bewegende balk hebt is een teken dat er midi data binnenkomt. Je moet hem nu dus alleen nog maar terug sturen zodat je samples getriggerd worden.

Zorg ervoor dat je esp via midi in én uit is aangesloten op je pc. Maak in Cubase een midi track aan en kies als midi input de poort waar je esp op zit aangesloten. Kies als midi output ook dezelfde poort. Wanneer je deze track geselecteerd hebt wordt de binnenkomende midi data meteen ook weer terug gestuurd naar je esp. Wanneer de midi kanalen goed zijn gekozen (ik neem aan midi kanaal 1...) zou je geluid uit de ESP moeten horen.

Let er op dat je in de esp "midi local off" hebt gekozen. Anders heb je kans dat je samples dubbel getriggerd worden. (1 keer via je klavier en 1 keer vanuit cubase).

Ik hoop dat dit is wat je bedoeld.....

dank u dank kheb het al voor elkaar...!!!er stonden instellingen op me esp niet goed my bad bedankt heren

Back