[Clavia] Nord Modular G2 Version 1.40 uit!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Toch is het grappig...

We hebben meerdere G2's en als een niet ge-update exemplaar wordt vergeleken met een ge-update synth, dan is er volgens sommigen totaal geen verschil...

Zou het toch allemaal suggestie zijn?

Wout

Is die G2 er nog die nog geen v1.40 update gehad heeft? In deze thread hier wordt de (zeer speculatieve) suggestie gedaan dat er een irreversibele update verstopt zit in v1.40; hierdoor zou het geen zin hebben om een G2 terug te zetten van v1.40 naar 1.32 om vergelijkingsmateriaal op te nemen.
Zo ja, zou je de gebruikte patch hier misschien eens willen testen, en kijken of hij anders klinkt dan de opgenomen stukjes in de eerste link? Kunnen we misschien nog wat mythes de wereld uit helpen..........

Nu woont er vlak bij mij in de buurt iemand die welgeteld acht G2's heeft. Laat'ie ze nou nog niet allemaal ge-update hebben en wat? Er is geen verschil te horen... En het gaat over zeer goed materiaal, zoals mengpanelen en luidsprekerkasten...

Maar ik hoor het nog steeds ;)

Wout

Ik ook ;)
Er is ook al iemand anders die 2 G2Xen heeft. Toch zien waveforms er anders uit, ook al zijn ze gemaakt met een afgespeelde midi file en met dezelfde patch op 1.32 en 1.40

Beetje onvolledig m'n laatste post: die gene met de 2 G2x-en heeft aangeboden wat vergelijkingen te doen (in het draadje dat ik eerder linkte)

Wat ik ook wel errug grappig vind om te zien is dat de 1.4 update weer behoorlijk leven in de patchbouwers heeft geblazen. Er zijn de laatste week meer nieuwe patches beschikbaar gekomen als in de hele maand ervoor.

Positief dus!

Back