Tja, was het leven maar zo eenvoudig
Ik ben zo gelukkig geweest het hele proces via Palle Dahlstedt te mogen volgen en gedurende de jaren, met vele stille momenten, dat wel, heb ik die random eerst zien en horen springen van de ene 'Tsjwing' naar de andere 'Brwroembb' en eigenlijk kwam ik tot de conclusie dat random eigenlijk altijd maar random is. Verdomd, vaak klinkt het eigenlijk hetzelfde.
Langzamerhand, en vooral de laatste maanden, is er meer rust in dat hele gebeuren gekomen en nu ik weer eens lekker met die Mutator heb kunnen werken lijkt het wel of Dahlstedt in samenwerking met Clavia dat hele random een beetje getemd heeft. Zelfs de meest eenvoudige Patches geven hele leuke resultaten.
Natuurlijk zijn er gebruikers die hier totaal geen boodschap aan hebben. Er zijn sound designers die volledig een concept in hun hoofd hebben en dat op een G2 in elkaar zetten en dat dan nog werkt ook! Inderdaad, zij hebben weinig aan een Mutator.
Maar voor de mindere Synth Wizzards is die Mutator een handig tooltje.
Trouwens, die Patch Adjuster is ook heel goed te gebruiken. Een paar keer draaien aan een knopje en je weet wat er zo ongeveer mogelijk is in een Patch.
Nu op naar het volgende tooltje: de
Morph Creator! Twee variaties worden bekeken op verschillen en die worden dan als Morphs in de Patch opgeslagen. Via een controller (ModWheel) kunnen alle tussenliggende waarden gemaakt worden)
Wout