Weer een irritant nieuw lid die het wil leren ;)

Origineel geplaatst door Cecil
[kan een LFO zijn, maar ook twee ge-detune-de oscillators. maar hier heb je MISSCHIEN nog niet veel aan...

synth secrets gaat, vooral in de 1e X aantal delen, inderdaad even terug naar de basics van natuurkunde, maar dat is geheel noodzakelijk. Uiteindelijk kom je toch langs alle elementaire principes en technieken van zowel analoge als digitale geluidssynthese. En je kunt de echt ingewikkelde dingen/formules vaak gewoon skippen (zoals Bessel-functies bij FM synthese, puh). Achteraf is het helemaal niet zo 'droog' als de meeste theorieboekjes, omdat synth secrets nooit zijn doel uit het oog verliest.

Nog een tip:Toen ik het laatste artikel uit de serie vorig jaar las, dacht ik- goh, daar hadden ze ook wel mee mogen beginnen (!)....

dat is deze

Laatst gewijzigd:
Je kunt ook een inktcartridge kopen, er staat zo vreselijk veel relevante info op het net dat je je helemaal suf kunt printen :D Check deze bijvoorbeeld eens, een aanrader: http://www.tweakheadz.com/

Origineel geplaatst door oli303
Een klein basisje noten- en muziek-leer is ook ferm handig naast het technische aspect van electronische muziek.
In me jonge jaren heb ik jarenlang pianoles gehad, ben ik ook weer aan het oppikken :)

Origineel geplaatst door bombario
Je kunt ook een inktcartridge kopen, er staat zo vreselijk veel relevante info op het net dat je je helemaal suf kunt printen :D

:halleluja :D

Ben zelf begonnen met het uit m'n hoofd leren van van Yamaha CS1x "Bluebook". En heb toen op een blauwe maandag de CS2x gekocht, 4 maanden later alweer verkocht en toen is avontuur pas echt begonnen ....

Ach als je er met dit fantastische forum niet uitkomt dan weet ik niet waar wel ;)

Back