cubase 3 en reason 3 rewire probleem

00melo00

Ingeburgerd
Hey ik heb een rewire probleem met deze 2 proggies, eerst deden ze het goed (een half jaar terug) maar daarna niet meer. Als ik namelijk in reason op play druk dan speelt hij niet af, dan moet ik 1st cubase aanklikken en dan gaat hij gelijk automatisch afspelen, en dit geld dus ook voor elke sample wat ik in reason wil horen..... :(

herinstalleren al geprobeerd...
weet iemand hoe dit eruit moet? ik weet bij god niet welke optie het moet zijn... :confused:

Re: cubase 3 en reason 3 rewire probleem

Origineel geplaatst door 00melo00
Hey ik heb een rewire probleem met deze 2 proggies, eerst deden ze het goed (een half jaar terug) maar daarna niet meer. Als ik namelijk in reason op play druk dan speelt hij niet af, dan moet ik 1st cubase aanklikken en dan gaat hij gelijk automatisch afspelen, en dit geld dus ook voor elke sample wat ik in reason wil horen..... :(

herinstalleren al geprobeerd...
weet iemand hoe dit eruit moet? ik weet bij god niet welke optie het moet zijn... :confused:
Ga binnen cubase naar Devices menu
Kies "Device Setup... | VST Multitrack".

Zorg ervoor dat "Release ASIO Driver in Background" checkbox niet aangevinkt is
..

Ik had hetzelfde probleem, dit moet het oplossen, succes :)

eey je hebt he-le-maal gelijk !! :D:D:D probleem opgelost, heette bij mij alleen geen VST multitrack maar VST audiobay, maar dat maakt niet uit tis opgelost :D:D bedankt :D:D

wat gebeurd er dan precies als je die optie aanvinkt? kd8 dat het wat minder processor belastend zou zijn die optie...

Origineel geplaatst door 00melo00
eey je hebt he-le-maal gelijk !! :D:D:D probleem opgelost, heette bij mij alleen geen VST multitrack maar VST audiobay, maar dat maakt niet uit tis opgelost :D:D bedankt :D:D

wat gebeurd er dan precies als je die optie aanvinkt? kd8 dat het wat minder processor belastend zou zijn die optie...

dat dacht ik toen ook, maar dan kan hij geen aanspraak maken op de asio driver vanuit reason en kan hij dus niets afspelen en is de enige controller cubase.

Jullie zijn goden :halleluja

Ik heb zelfs diverse cubase experts gevraagd naar dit probleem, had er zelf ook mee te kampen... die wisten het gewoon niet..

is het potverdikkie 1 klein tikkerbox :P

Super thnx man :D

hehe nou ik dacht altijd dat t dus aan mijn laptopje lag, dat werd mij ook verteld.. vond het al zo vreemd, want reason doet t namelijk wel als je em minimaliseert..

nou :D ben weer blij!

Origineel geplaatst door Manulistica
hehe nou ik dacht altijd dat t dus aan mijn laptopje lag, dat werd mij ook verteld.. vond het al zo vreemd, want reason doet t namelijk wel als je em minimaliseert..

nou :D ben weer blij!

ik kreeg de tip weer via het forum van propellorheads :)

K weet ni of er een ander topic voor geopend is maar kon m zo snel ni vinden.

Mijn vraag:

Is Het mogelijk in Cubase , als je Reason gerewired hebt om over een Synth (Bv: malstrom)

een Quadrafuzz te zetten.

Als ik namelijk naar inserts ga krijg ik alleen de opties Apache 5 / Apache SX / Chorder enzo.

En het menutje waar ik normaal de Quadrafuzz etc vandaan haal kan ik nergens terug vinden.

Iemand een idee???

Origineel geplaatst door Lim
K weet ni of er een ander topic voor geopend is maar kon m zo snel ni vinden.

Mijn vraag:

Is Het mogelijk in Cubase , als je Reason gerewired hebt om over een Synth (Bv: malstrom)

een Quadrafuzz te zetten.

Als ik namelijk naar inserts ga krijg ik alleen de opties Apache 5 / Apache SX / Chorder enzo.

En het menutje waar ik normaal de Quadrafuzz etc vandaan haal kan ik nergens terug vinden.

Iemand een idee???

de inserts die jij noemt zijn voor midi

je moet die quadrafuzz gewoon als insert zetten op het desbetreffende rewire kanaal!

Yo heb t gevonde

thnx man

Nog een vraag ik gebruik in cubase eigenlijk alleen midi tracks

wat kun je met de audio tracks ??

Origineel geplaatst door Lim
Yo heb t gevonde

thnx man

Nog een vraag ik gebruik in cubase eigenlijk alleen midi tracks

wat kun je met de audio tracks ??

audio tracks gebruik ik om per spoor dus drum apart hihat apart synth apart deze op te nemen op een audiospoor! Je kan ook bijvoorbeeld een vocal nemen via import audio file om te kijken hoe die over je track klinkt...

Tevens kan je bijvoorbeeld een track nemen waar je helemaal lijp van bent deze importeren en de opbouw en tempo helemaal gelijk houden aan jou track bijvoorbeeld....

Kortom 99% van de audiokanalen gebruik ik voor het bouncen en opnieuw uitmixen layeren etc!

dat zou kunnen ja om op die manier een rmx te maken maar ik raad je dan eerder aan om ableton te gebruiken aangezien dat programma zich er beter voor leent althans dat is mijn mening!

Maar je kan natuurlijk wel een berg effecten knallen over het nr dat je wil remixen gewoon simpel maar je zal zelf moet kijken wat het beste en makkelijkste werkt! Misschien anders een nr samplen en dat bewerken wil ook wel de nodige rmx punten met zich meebrengen, zo kan je er nog meer je eigen twist aan geven!

k zit met een nieuw Rewire probleem (denk ik iig)

Ben nu overgestapt naar Reason 4.0 maar heb nog wel gewoon Cubase SX3.

Als ik in reason patterns inteken A1,A2 etc en op play druk neemt hij niet automatisch de RUN knop van bv: de Redrum mee. Hij speelt wel de patterns in de goede volgorde af. alleen zonder RUN automatisch aan te zetten, waardoor k dus ook nix hoor.

buiten rewire om dus alleen met reason werkt dit wel gewoon.

(heb de help al doorgezocht alleen nix mee op geschoten)

iemand een idee???

Back