NAMM 06 - Nieuwe Roland Producten

mc8080ns.jpg

Persbericht:
From the company that made “groovebox” a household name comes a remarkable addition to the famous Roland groovebox family: the MC-808. Optimized for realtime performance, the sleek, silver powerstation features eight motorized faders on its surface — a groovebox first! With Roland’s most sophisticated processor at its core, the MC-808 possesses top-of-the-line sampling, sequencing, and synthesizer features yet it comes in at a new, low price point.
  • 8 motorized faders — a groovebox first!
  • Same powerful sampling & sequencing features as MC-909
  • Brand new sounds and patterns
  • 128-voice polyphony
  • CompactFlash slot for memory backup
  • USB for storage and AIF/WAV file import and export
  • 16-step pad bank, D Beam controller
  • Editor software included (PC/Mac)

Meer info : http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=766&ParentId=72

En nog iets... heel verassend!

sh2010vj.jpg

For musicians new to synthesizers, Roland announces the most friendly and fun analog-modeling instrument on the market: the SH-201. For synth pros, the SH-201 will remind them of why they fell in love with synthesizers in the first place. Simply, the SH-201 is a blast to play! It sounds great too, thanks to such features as Roland’s famous Supersaw waveform, resonant filter, saturation control, and more.
  • Great-sounding analog-modeling synth
  • Ultra-EZ front panel is logically designed to teach the basics of synthesis
  • External input for manipulating external audio from CD/MP3 players, etc.
  • Built-in delay, reverb, and saturation effects
  • Arpeggiator adds instant rhythmic motion to sounds
  • USB port for audio/MIDI connection to computer
  • VSTi Editor software included for computer integration
  • Invisible infrared D Beam controller

Meer info : http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=769&ParentId=72

Even de handleiding doorgenomen: maximaal 10 voices, en hoogstwaarschijnlijk 2-parts multitimbraal. 32 factory presets, 32 user presets.

.. het houdt maar niet op!
junog3wc.jpg

Look familiar? True to its heritage, the new JUNO-G is affordable and user-friendly. But that’s where the comparisons to yesteryear end. This modern marvel packs a studio’s worth of sound, sequencing, and audio recording into one amazing instrument. Sharing the same high-powered processor as Roland’s famous Fantom-X series, the JUNO-G puts a world of first-class sound and performance features under musicians’ fingertips — and allows more sounds to be added via SRX expansion. Songs can be created with the onboard audio/MIDI recorder, all for an incredibly low price!
  • Powerful “Fantom-X-quality” sound engine, 128-voice polyphony
  • Audio/MIDI multitrack recorder with dedicated transport controls and mixer
  • SRX slot for expanding the internal soundset
  • Large, friendly display and front-panel controls
  • Arpeggiator, Chord Memory, and multi-effects built in
  • USB port for MIDI communication, AIF/WAV file exchange, and data transfer
  • PC Card slot (which accepts CompactFlash or SmartMedia cards via adapter)
  • Cakewalk SONAR LE software CD-ROM bundled
  • Invisible infrared D Beam controller

Last but not least...

vp5500dx.jpg

For musicians who can’t accommodate a choir or group of background singers for their gigs or recording sessions, Roland proudly presents the VP-550 Vocal Designer Keyboard. Much more than a traditional vocoder or harmonizer, the VP-550 uses Roland’s breakthrough vocal-modeling technology to bring the highest-quality, interactive vocal sounds to a dedicated instrument. Connect a mic, select a sound, and play. You won’t believe what can come out of this instrument: spectacular classical choirs, soulful gospel choirs, pop and jazz voices, male & female ensembles, vintage vocoder, and lush string/vocal hybrids.

• Generate expressive, interactive backing vocals in real time
  • Vocal Designer types: Classical, Gospel, Pops, Male/Female, vocoder
  • Ensemble types: mixed chorus, jazz scat, boy’s choir, humming, full strings, slow strings
  • Play Vocal Designer and Ensemble sounds simultaneously
  • Exceptionally user-friendly operation
  • Invisible D Beam infrared controller for high-impact performance

Alle nieuwe producten:
http://www.rolandus.com/products/productlist.aspx?ParentId=72

Laatst gewijzigd:
Eindelijk weer es wat leuks van Roland, ik snap niet wat hier mis mee is. Ze zullen best wel leuk klinken en er zitten draaiknoppen op, nou prachtig toch?

Ik ben ook bang dat de SH-201 erg veel op de JP8000 gaat lijken qua sound.

Heb zelf net de JP8000 de deur uit gedaan omdat het echt niet mijn sound is.

Maar het TI gebeuren spreekt mij wel erg aan.

Even afwachten tot hij er is denk ik.

Origineel geplaatst door Alex Omega
das wel een geinig bakkie die sh-201...

is er al een prijs bekend?

Ik zou 'em eigenlijk 1 octaaf kleiner zien...

Inderdaad, ziet er leuk uit, wat zou-ie kosten?

Maarreh, is dat ding nou monofoon?? Van de Roland-website:

"....With two beefy analog-modeling oscillators onboard...."

en verder nix over stemmen. Dat zou ik toch wel een beetje jammer vinden. Van een vintage analoge synth begrijp ik dat wel, maar van een VA????

Mja.......

Wat een slap aftreksel van hun vroegere faam zeg......

-Die VP550 is de VP-1 romkaart uit de Vsynth2.0 met een keyboardje eromheen

-De MC808 is een MC909 met andere looks en motorized faders

-De JunoG valt imho niet met een echte Juno te vergelijken, want de echte heeft knoppen en schuiven deze alleen buttons voor submenus 4 miezirige adsr knopjes en die 4 sliders zijn voor de multritrackrecorder. (eigenlijk van alles wat, maar 3 x niks)

-SH201 Als die echt monofoon is zou dat belachelijk zijn, ziet er wel apart uit. Maar ziet er eigenlijk nu nog iemand op zo'n synth te wachten? Hij haalt het toch nooit bij de oude vintage modellen, dus de puristen gaan nog steeds voor de oude scheisse.

Misschien een beetje negatief, maar dat hebben ze aan zichzelf te danken met hun productenbeleid van de laatste jaren. JunoD, en dan de hele mc303/505/707/909 reeks.....Beetje teren op serienummer uit betere tijden in de hoop dat er mensen intrappen en zo'n product voordeel van de twijfel geven en dan kopen. Roland heeft voor mij een beetje afgedaan na het JV tijdperk.

Kijk zo'n MC808 is mischien voor beginners best een leuk ding hoor begrijp me goed, maar ik blijft het gewoonweg cash genereren vinden,voor al bestaande producten. De MC909 is toch eigenlijk hetzelfde buiten de motorized faders? En waarom motorized faders op een groovebox, een gimmick? Op een mixer snap ik dat wel, maar hier op....

Origineel geplaatst door Tom 32
Overigens zijn de handleidingen van deze instrumenten al wel online op http://www.roland.com/products/en/

Even de handleiding van de SH-201 doorgenomen:

maximaal 10 voices, en hoogstwaarschijnlijk 2-parts multitimbraal. 32 factory presets, 32 user presets.

Da's niet veel, helaas :erm:. Met de USB verbinding is er misschien meer geheugen beschikbaar.

Origineel geplaatst door Leo
nou, ik denk dat jean bedoelt dat roland alweer heel lang achter de rest aanhobbelt en nu zelfs geen been erin ziet, terug te grijpen op hun eigen verleden om iets aan de man te brengen, waarmee impliciet toch wordt aangegeven dat het niet veel meer is, vandaag de dag.

Idd Leo!

Zelfs die kleurtjes van de Juno hebben ze gebruikt..

Origineel geplaatst door Yoozer
Even de handleiding van de SH-201 doorgenomen:

maximaal 10 voices, en hoogstwaarschijnlijk 2-parts multitimbraal. 32 factory presets, 32 user presets.

Da's niet veel, helaas :erm:. Met de USB verbinding is er misschien meer geheugen beschikbaar.

Nou 10 is beter dan 1 ;)

Net even het manual zitten lezen van de SH-201 maar dit maakt het vermoeden van een
JP8000 kloon alleen maar groter.

Jammer dat er verder niet zo heel veel over het VSTi gebeuren in staat.

Wel denk ik dat het niet zo heel lang meer hoeft te duren voor het apparaatje in de winkels ligt.
Als het manual al helemaal klaar is.........

haha blijft altijd speculeren natuurlijk

Kheb de manual ff gedownload van de SH201, en hij lijkt idd qua structuur erg op de JP80x0. En zn polyphonie is 10, 2 parts per patch.

[edit] ik ben veel te traag met typen!!! stond er al :S :D [/edit]

Origineel geplaatst door Septic
-SH201 Als die echt monofoon is zou dat belachelijk zijn, ziet er wel apart uit. Maar ziet er eigenlijk nu nog iemand op zo'n synth te wachten? Hij haalt het toch nooit bij de oude vintage modellen, dus de puristen gaan nog steeds voor de oude scheisse.
Je weet toch niet of ie het gaat halen? Misschien wel.. wacht gewoon het geluid af.

En hergebruiken van type nummers kan ook duiden op respect. Dat ze hun roots niet vergeten zijn!

En ik vind het ook goed voor nieuwelingen.
Ikzelf ben in een MC-202 geinterreseerd geraakt (en dus met matt second in aanraking gekomen) via de MC-303.. Ik vond / vind de MC-303 leuk en daardoor dacht ik dat de MC-202 net zoiets was.. Als de MC-303 bijvoorbeeld MTD-53 zou heten dan was ik misschien nooit met een MC-202 / TB-303 in aanraking gekomen.. Wat zalig!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
En waar mensen een paar jaar geleden helemaal lyrisch waren toen Moog eindelijk met de opvolger van de Minimoog kwam, die er ook nog eens bijna een exacte kopie van 't orgineel was, wordt Roland nu afgekraakt omdat de Juno G op de Juno 60 lijkt? :confused: Eeeh?

volgens mij staat onder jouw post het antwoord al.
als het echt net zo groots is, perfect, dan is het echt 'gaaf', maar (ook al genoemd) roland kennende is het toch gewoon een jp8000 of minder in een nieuw jasje.
en wie roept er dan allemaal dat er geen markt voor zou zijn? er zal best een markt voor zijn, wat niet betekent, dat het dan ineens niet zielig meer is.

het kan nog een beetje alle kanten op. als deze bakken het geluid van de oudjes hebben of sterk benaderen, is het goed nieuws. als het een slap aftreksel of slechte imitatie is, dan is het slecht nieuws. of eigenlijk geen nieuws, voor roland.

ik wacht even de eerste gebruikersreacties hier op het forum af.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
En hergebruiken van type nummers kan ook duiden op respect. Dat ze hun roots niet vergeten zijn!

:dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :r

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Je weet toch niet of ie het gaat halen? Misschien wel.. wacht gewoon het geluid af.

En ik vind het ook goed voor nieuwelingen.
Ikzelf ben in een MC-202 geinterreseerd geraakt (en dus met matt second in aanraking gekomen) via de MC-303.. Ik vond / vind de MC-303 leuk en daardoor dacht ik dat de MC-202 net zoiets was.. Als de MC-303 bijvoorbeeld MTD-53 zou heten dan was ik misschien nooit met een MC-202 / TB-303 in aanraking gekomen.. Wat zalig!

Je gaat een MC202 toch niet met een MC303 vergelijken???? Behalve het formaat en de aanduiding mcx0x..Draai het eens om mijn beste...Stel dat je een MC202 had gehad en dacht wow een nieuwe versie polyfoon, midi etc...En dan had ad je de MC303 gekocht. Wedden dat je stil in een hoekie had zitten janken....;)

Maar Johnny, welke VA heeft een analoge voorganger overtroffen? Nog geen een naar mijn beste weten. (minimax komt aardig in de buurt) Ik verwacht niet dat Roland (gezien hun apparatuur v/d laatste jaren) dit wel op zich gaat nemen.
Je kan natuurlijk denken, misschien dat het ze nu lukt, maar dat verwacht ik dan van een andere firma dan Roland. Die gaan voor het grote geld. Hoeveel synths zijn er nu al niet met de Fantom engine?

vocal ding vind ik wel interessant eigenlijk: ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat.
en als die SH201 een handvat zou hebben net als z'n voorganger was 'ie erg cool :D

Was een shite zeg, die sh-201 noem hem dan gewoon JP8000Ti :erm:

Nou ja, ik heb alweer minder vertrouwen in Roland.

Ze hebben gewoon die V-syth uit elkaar gesloopt. Opzich geen stom idee, marketing technisch.

Maar met Ti op een JP8000 trek je mij niet over de streep zeg maar....

:walker:

Ik ga weer even op dat soundje van Dione op de PER geilen......

Ik vind ze er heel sexy uitzien.....we willen natuurlijk altijd, meer, sneller etc. En als een bedrijf dat dan uiteindelijk doet (TI) dan gaat de helft lopen klagen dat er 'teveel in zit' en dat de vorige versie veeeel interessanter is.

Ja bedrijven maken het liefst 'veilige' keuzes, bedrijven die echt revolutionair of anders zijn maken relatief veel duurdere producten (Moog, Eletron, Spektralis etc.) of gaan over de kop (Waldorf, Quasimidi)

Roland moet simpelweg dit soort producten wel maken om geld te verdienen; op een V-synth verdienen ze bij lange na niet zo veel. Hetzelfde geld voor Yamaha en Korg.

Over de SH201...ik ben benieuwd welke engine er in zit...hij lijkt wel wat op de JP engine, maar echt heel duidelijk zijn ze niet (ik denk ff aan de SH32 waarin ze met allerlei vage termen probeerden te verhullen dat het een soort PCM synth was)

Origineel geplaatst door Septic
Je gaat een MC202 toch niet met een MC303 vergelijken???? Behalve het formaat en de aanduiding mcx0x..
En verder.. ik zeg ook niet dat ze met elkaar te vergelijken zijn. Ik zei dat ik DACHT dat ze met elkaar te vergelijken waren en dat ik daardoor in contact kwam met 'het echte werk'. :) Daar zie ik het voordeel.

Behalve het formaat en de aanduiding mcx0x..Draai het eens om mijn beste...Stel dat je een MC202 had gehad en dacht wow een nieuwe versie polyfoon, midi etc...En dan had ad je de MC303 gekocht. Wedden dat je stil in een hoekie had zitten janken....;)
Nou.. een MC303 kun je wel beter aansturen.. Die brakke CV/gate in implementatie van de MC202 is zeker verbeterd in de MC303 met midi en zonder delay. ;)

Maar Johnny, welke VA heeft een analoge voorganger overtroffen? Nog geen een naar mijn beste weten. (minimax komt aardig in de buurt) Ik verwacht niet dat Roland (gezien hun apparatuur v/d laatste jaren) dit wel op zich gaat nemen.
De Nord Lead heeft menig analoge voorgaanger overtroffen, alleen niet van zijn eigen merk. :)

Maar goed, dit is natuurlijk maar mijn mening..

Back