Even een noob-vraagje.. Ik gebruik mijn pc niet zozeer voor het produceren, maar neem wel vaak mijn eigen mixes op. Mijn geluidskaart vertoont echter de laatste tijd wat vreemde kure, tenminste, ik denk dat het mijn geluidskaart is.. Het is een on-board geluidskaartje, niet veel speciaals dus. Misschien dat jullie een van de volgende problemen bekend voorkomt en misschien weet een van jullie ook wel een oplossing. Problemen die voorkomen:
- Zachte ruis/kraak/hoge pieptoontjes (deze nemen toe als ik mijn muis beweeg)
- Als ik een mix opneem via de aux in (met verschillende progs geprobeerd) varieert het volume bij het afspelen van deze mix
- Ik hoor als ik het geluid van mijn pc hard zet een soort getik van een klokje of iets dergelijks?
Het wordt sowiezo tijd voor een nieuwe geluidskaart (Terratec 6fire lijt me geen slechte keus), maar ik wil graag weten of er ook andere oorzaken kunnen zijn van deze problemen...
- Zachte ruis/kraak/hoge pieptoontjes (deze nemen toe als ik mijn muis beweeg)
- Als ik een mix opneem via de aux in (met verschillende progs geprobeerd) varieert het volume bij het afspelen van deze mix
- Ik hoor als ik het geluid van mijn pc hard zet een soort getik van een klokje of iets dergelijks?
Het wordt sowiezo tijd voor een nieuwe geluidskaart (Terratec 6fire lijt me geen slechte keus), maar ik wil graag weten of er ook andere oorzaken kunnen zijn van deze problemen...