Cubase sx3 en Reaktor....welke geluidskaart?

toeman

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Ik ben niet echt een wizkid dus ik kan jullie hulp goed gebruiken.

Ik gebruik Cubase sx3 +reaktor5 +reason en nog wat softsynths....Nu valt het mij op dat Reaktor ongelovelijk veel cpu vreet. vooral als ik meerdere vst's erbij open....
Wat voor geluidskaart moet ik nemen om dit deels tegen te gaan? Op dit moment heb ik gewoon een Soundmax digital audio onboard card dus dat is niet echt denderend.
Mijn specs zijn : AMD athlon 2400+ 2,0 GHz kloksnelheid en 768mb RAM geheugen.

Wie heeft er een goeie tip?

Bij voorbaat dank ;-)

ik denk niet dat al je CPU weg is na een goede geluidskaart
het zal slechts enkele procenten (met geluk) schelen

je latency wat hoger zetten helpt een beetje
neem wel maten als: 32-64-128-256-512-1024-2048-4096-8192

pc schoonmaken en defragmenteren

Re: Cubase sx3 en Reaktor....welke geluidskaart?

Origineel geplaatst door toeman
Hallo mensen,

Ik ben niet echt een wizkid dus ik kan jullie hulp goed gebruiken.

Ik gebruik Cubase sx3 +reaktor5 +reason en nog wat softsynths....Nu valt het mij op dat Reaktor ongelovelijk veel cpu vreet. vooral als ik meerdere vst's erbij open....
Wat voor geluidskaart moet ik nemen om dit deels tegen te gaan? Op dit moment heb ik gewoon een Soundmax digital audio onboard card dus dat is niet echt denderend.
Mijn specs zijn : AMD athlon 2400+ 2,0 GHz kloksnelheid en 768mb RAM geheugen.

Wie heeft er een goeie tip?

Bij voorbaat dank ;-)

Reaktor eet gewoon veel cpu.....vooral versie 5.1.

Verder gebruik je denk ik teveel verschillende zooi tegelijk. Probeer wat minder te downloaden en gewoon te gebruiken wat je nodig hebt. (Sorry dit is een aanname maar ik geloof gewoon niet dat iemand Cubase SX3, Reaktor 5 en Reason koopt (ongeveer 1600 euro) met de intensie dit op een on-board geluidskaart te gaan draaien).

2400+ is niet echt een performancemonster voor de hedendaagse top of the line syntheseproducten. Aangezien je ook geen echte geluidskaart hebt denk ik dat je eens moet nadenken of je niet wat te hard van stapel loopt.

Gebruik eens wat bereikbaardere producten.

Re: Re: Cubase sx3 en Reaktor....welke geluidskaart?

Re: Re: Cubase sx3 en Reaktor....welke geluidskaart?

Origineel geplaatst door Acidfever
Reaktor eet gewoon veel cpu.....vooral versie 5.1.

Verder gebruik je denk ik teveel verschillende zooi tegelijk. Probeer wat minder te downloaden en gewoon te gebruiken wat je nodig hebt. (Sorry dit is een aanname maar ik geloof gewoon niet dat iemand Cubase SX3, Reaktor 5 en Reason koopt (ongeveer 1600 euro) met de intensie dit op een on-board geluidskaart te gaan draaien).

2400+ is niet echt een performancemonster voor de hedendaagse top of the line syntheseproducten. Aangezien je ook geen echte geluidskaart hebt denk ik dat je eens moet nadenken of je niet wat te hard van stapel loopt.

Gebruik eens wat bereikbaardere producten.

Goh ik heb nooit geweten dat je zulke progjes kunt downloaden man....waar dan?
Aangezien jij het weet zul je dat wel gedaan hebben niet?

damn hypocrite....

By the way ik produceer gewoon voor een label alleen we hebben niet allemaal geld voor zulke dikke hardware als jij....dus ja ik heb een 2400+ ja....

Re: Re: Re: Cubase sx3 en Reaktor....welke geluidskaart?

damn hypocrite....

By the way ik produceer gewoon voor een label alleen we hebben niet allemaal geld voor zulke dikke hardware als jij....dus ja ik heb een 2400+ ja....

Dus je hebt gekozen om de honderden euro's alleen te steken in de software...hmm. Nou ja, dat kan. Genoeg daarover. :)

En toch heeft Acid gelijk, de VSTs nemen een hap uit je CPU die je niet met een goede geluidskaart terugverdienen kan.

Je kunt ook eens kijken naar een software platform kiezen zoals die van bijvoorbeeld Creamware, waarbij de door hun gemaakte plugins worden gedraaid via de DSP's op deze kaarten.

damn hypocrite....

Ik doelde er meer op dat je blijkbaar niet de financiele middelen hebt om een voor pro-audio geschikte geluidskaart en pc te kopen. Op zich geen ramp.....maar probeer dan ook geen applicaties te gaan draaien die dit wel vereisen.

En dit is nu net wat je wel doet......

Er zijn zat minder dure applicaties die veel tolleranter zijn wat betref CPU en geluidskaart waar je ook prima muziek mee kunt produceren.

De tip om alleen te gebruiken wat je nodig hebt en niet alles te installeren zul je op een dag nog eens als erg nuttig ervaren. Het masteren van 1 applicatie is veel meer waard dan het installeren van vele applicaties waar je maar 10% van weet.

Maar goed.....je kunt beter meteen boos worden en niet naar iemand luisteren. :erm:
Je kreeg niet het antwoord waar je naar zocht....zo is het leven....

amd athlon 2400 is veel te weinig voor als je meerdere reaktor VST instances draait in een sequencer. Remedie:
-snellere cpu aanschaffen.
- control rate of samplerate omlaag draaien.

probeer het eens met een RME DIGI96/8 PAD (mijne koste me 160us$ nieuw in doos) of een 9632/56 anders een RME multiface.

de multiface is duur, maar wel het beste in zijn klasse.
voor rond 400€ vind je er 1 op ebay met de benodigde PCI card.
(drMacabre gebruikt ook multiface)

gewoon de beste driver (low cpu use), volgens ....

http://www.amazona.de/content/musictools/hardware/dsp_interfaces/rme_multiII/rme_multi.htm
DE: Beim recht hohen Preis und dieser guten Performance gibt es eigentlich keine echten Mitbewerber
NL: Met de vrij hoge prijs en deze goede prestaties zijn er eigenlijk geen echte concurrenten

ik heb zelf ook goeie ervaring met RME

en upgrade je PC tot op zijn minst 1,5 gig of 2 gig ram en schakel vooral virutaly memory uit.
kijk maar eens hoe je pc dan loopt

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Natural_Demon
probeer het eens met een RME DIGI96/8 PAD (mijne koste me 160us$ nieuw in doos) of een 9632/56 anders een RME multiface.

de multiface is duur, maar wel het beste in zijn klasse.
voor rond 400€ vind je er 1 op ebay met de benodigde PCI card.
(drMacabre gebruikt ook multiface)

gewoon de beste driver (low cpu use), volgens ....

http://www.amazona.de/content/musictools/hardware/dsp_interfaces/rme_multiII/rme_multi.htm

ik heb zelf ook goeie ervaring met RME

en upgrade je PC tot op zijn minst 1,5 gig of 2 gig ram en schakel vooral virutaly memory uit.
kijk maar eens hoe je pc dan loopt

Mja leuk....maar ik weet uit ervaring dat Reaktor daar geen graadje beter van gaat lopen. RAM is leuk als je geheugen intensieve applicaties gebruikt maar reaktor gebruikt met uitzondering van sampleopslag het geheugen echt heel minimaal.

Reaktor vreet echter wel cpu cycles, en bergen ook....zoals ik al eerder zei vooral versie 5.1.

Dus ja....je kunt een RME kaart proberen....maar die 1% die je daarmee zal winnen.....wat doe je daarmee?

En nogmaals....bedenk jezelf eens of je reaktor echt nodig hebt. Of kun je het met mindere plugins ook af?

Origineel geplaatst door Acidfever
Mja leuk....maar ik weet uit ervaring dat Reaktor daar geen graadje beter van gaat lopen. RAM is leuk als je geheugen intensieve applicaties gebruikt maar reaktor gebruikt met uitzondering van sampleopslag het geheugen echt heel minimaal.

Reaktor vreet echter wel cpu cycles, en bergen ook....zoals ik al eerder zei vooral versie 5.1.

Dus ja....je kunt een RME kaart proberen....maar die 1% die je daarmee zal winnen.....wat doe je daarmee?

En nogmaals....bedenk jezelf eens of je reaktor echt nodig hebt. Of kun je het met mindere plugins ook af?

nou, dan toch een nieuwe CPU en moederboard.
kocht vorige een een p4 2.8 socket 775 (zit zelf op p4 2.53) op ebay voor 110€
of een apple op betaling.
}:|

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
amd athlon 2400 is veel te weinig voor als je meerdere reaktor VST instances draait in een sequencer. Remedie:
-snellere cpu aanschaffen.
ja daag!

aangezien je toch cubase sx 3 heb zou ik gebruik maken van de freeze functie

Origineel geplaatst door Ramoonus
ja daag!

Ook een optie......er leiden dus meerdere wegen naar Rome.

Origineel geplaatst door Ramoonus
ja daag!

is dat net zoiets als BOUNCE bij LOGIC?

want dan is het simpel om toch alles voor elkaar te krijgen.

ik hb vorige berichten gelezen van mensen die muzike maken met een PII en steeds bouncen.

Back