[Korg] Help! probleem met Triton

Reistier

Ingeburgerd
Help!

Ik heb een probleem met m'n Korg Triton. Ik speel er al een hele tijd op zonder enig probleem, maar nu start de Triton niet meer goed op. Althans, zo lijkt het.
Na het aanzetten krijg ik het scherm 'Combination P8:Edit-Insert FX - insert a combination'. Dan kan ik een combination kiezen waarna ik op OK, of CANCEL kan drukken. Maar je raadt het al ... geen reactie op alles wat ik doe.
Het gekke is dat de triton naast dat ene scherm nog wel functioneerd, de laatste gebruikte combination doet het nog gewoon, en de realtime controls functioneren ook nog gewoon. Ik kom alleen niet uit dat eerste scherm.

Hebben jullie die probleem vaker gehad? En hebben jullie er een oplossing voor? Hopelijk vind ik hier snel het antwoord want ik mag over 2 dagen weer met m'n Triton optreden ... als die het doet :stupid

Je kunt altijd even een factory reset proberen. Wel niet zo mooi als je zelfgemaakte patches hebt die je niet hebt opgeslagen, maar da's altijd beter dan helemaal niks.

Origineel geplaatst door Reistier
Blijven mijn combinations wel bewaard als ik een factoryreset doe?

Als je een factoryreset doet dan wordt-ie teruggezet in de aankoopstand... (of fabrieksstand, preciezer geformuleerd ;) )

Juist ... en dat wil ik dus niet, want er staan echt een heleboel combinations op die ik over 2 dagen nodig heb. En ik heb er ook geen back-up van ....

Iemand een andere oplossing naast de factory-reset????

Origineel geplaatst door Reistier
Juist ... en dat wil ik dus niet, want er staan echt een heleboel combinations op die ik over 2 dagen nodig heb. En ik heb er ook geen back-up van ....

Iemand een andere oplossing naast de factory-reset????

Ik heb je probleem gegoogled, maar dat levert ook alleen maar twee fora op waarop ze reageren met 'factory reset doen' en verder niks... :o: (bijvoorbeeld deze)

...en nu zal ik me er niet meer mee bemoeien... ;)

Thx voor de moeite die je voor me doet. Ik heb zelf ook al lopen zoeken, maar nog niets gevonden naast de factory reset. Ik gok dat ik dat dan maar moet doen, waarna ik wel een paar uur bezig zal zijn om ze weer in te laden ....

Hi,

Gaat het om de Triton Classic?
Dan heb je heel misschien te maken met een foutje in je display.
Dat is namelijk een touchscreen en ik heb al een paar keer meegemaakt dat er ergens druk op blijft staan waardoor de triton "denkt" dat er iemand met zijn vingers op het display drukt.
Hier heeft ie het moeilijk mee tijdens het opstarten.
In de meeste gevallen moest het display er even uitgehaald worden en goed gereinigd. Inclusief het frame waar hij ingeschroefd is.
Als dat het niet is kan het van alles zijn.
Alleen maar uit te komen op de werktafel.

Greetz,

Mike

Bedankt voor jullie hulp allemaal! Uiteindelijk heb ik m'n Triton toch maar gereset, aangezien dat de enige oplossing leek. Voor zover ik weet was het geen probleem met het touchscreen. Uiteindelijk is het wel nachtwerk geworden om al m'n settings weer erin te krijgen, althans ... voor zover ik ze kon herinneren.
Maar het resultaat was dat alles weer naar behoren werkte, alleen nu wat beter ingedeeld en wat logischer. Uiteraard maak ik nu elke week een back-up en een back-up van de back-up ... 8)

Back