Wie is de beste vage shit producer?

Origineel geplaatst door dextah

Huidige herrie

Ok dan ben ik het met je eens ;)

anyway Squar Pucher is ook erg vaag en shit

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Was altijd grote fan van Autechre....vanaf het begin zeg maar......tegenwoordig maken ze alleen nog maar arifartie wiskundig door Kyma vermangelde schijtmuziek.

Hey.. don't dis Kyma! Je kunt er hele leuke geluiden mee maken. Vooral de granulaire synthesis methoden zijn heel leuk (en door Auetchre volledig uitgemolken).

Ben ik nu trouwens de enige die Autechre's "Confield" goed vindt? :frons:

IK vind Squarepusher de beste alternatieve electronische musicus. Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat hij ook prima basgitaar speelt :halleluja

ja, je bent de enige die confield goed vind :)
ik trek het ook slecht na tri repetea...
hoewel chiastic slide nog wel te pruimen was...
ik krijg een beetje het gevoel dat autechre verzuipt in hun eigen pogingen om moeilijk te doen...

ze deden toch ook veel met metasynth en max msp? ik meende dat die hele EP7 met max msp was gemaakt...

jaja, inderdaad, aphex twin dekt voor mij ook de lading...

Wat doet Adult trouwens in de lijst? is voor mij toch recht toe, recht aan Electro, wat ik van ze ken dan....
die zijn live trouwens ook heel cool...

afxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafxafx

>:|

Die kwajongen is het helemaal voor mij.

en trek de Autechres ook erg goed (allemaal). En ook Squarepusher/kid606/eigenlijk alles wat hier genoemd is....

Origineel geplaatst door ernest@303.nu
en trek de Autechres ook erg goed (allemaal). En ook Squarepusher/kid606/eigenlijk alles wat hier genoemd is....

Kid606! geweldig! Die ene plaat met die vocoder stem in het jamaicaans, gewoon subliem bedachte beats/breaks..

Ik mis Arovane en Pole in het lijstje. En de vage electro van Luke Eargoggle.

Ja mensen, er is een hoop nieuwe (maar ook oude!) muziek voor ons te ontdekken.
Gisteravond op de NPS gekeken naar 2 balletdanseressen die dansten op minimale klassieke werken van Steve Reich.
Helemaal te wauwie! (Die muziek dan).

R.

Origineel geplaatst door funxiun

Gisteravond op de NPS gekeken naar 2 balletdanseressen die dansten op minimale klassieke werken van Steve Reich.
Helemaal te wauwie! (Die muziek dan).

Supervaag... vooral dat "dansen". Ik hoop niet dat er teveel susbidie naartoe is gegaan, want dat is een beetje zonde van m'n belastinggeld. Iedere malloot die regelmatig aan rek- en strek-oefeningen doet kan zoiets wel vertonen.

Wat de muziek betreft... het was vaak niet meer dan het constant herhalen van een simpel riedeltje. Niet echt vaag, maar vaak wel heel saai

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Wat de muziek betreft... het was vaak niet meer dan het constant herhalen van een simpel riedeltje. Niet echt vaag, maar vaak wel heel saai

Die danseressen hadden ze wat mij betreft ook wel naar huis kunnen sturen.
Maar de muziek! De 'riedeltjes' waren dan wel heel eenvoudig (doch afentoe vrij melancholisch) maar de complexiteit die toegepast werd om een overgang te creeëren: geweldig!

Ik heb zitten genieten.

R.

jongens, dat was een stuk van Anne Theresa de Kersmaeker...zeer beroemd en vernieuwende dans...als je nou eens een keer de kans krijgt, kijk dan naar Rosas danst Rosas, van de Keersmaeer uit 1983...prachtig...prachtig...met zeer minimaal percusieve muziek en prachtige minimale dans....

oeh..als mensen over kunst en belastinggeld gaan praten gaan met kunsthistorische haren toch wel een beetje recht overeind staan....auw, doe me dat in godesnaam niet aan....

Origineel geplaatst door bob303vs909
jongens, dat was een stuk van Anne Theresa de Kersmaeker...zeer beroemd en vernieuwende dans...als je nou eens een keer de kans krijgt, kijk dan naar Rosas danst Rosas, van de Keersmaeer uit 1983...prachtig...prachtig...met zeer minimaal percusieve muziek en prachtige minimale dans....

Ik ben een volstrekte BARBAAR met geen enkele verstand van moderne dans. Alles wat ik zag waren twee vrouwen op middelbare leeftijd die allerlei spastische bewegingen maakten zonder enige correlatie met de muziek op de achtergrond :gaap:

Ik heb trouwens wat meer over Steve Reich opgezocht. Die vent is inderdaad super-vaag. Muziek voor tape-recorder? Hmmm... ik heb nog een interessante compositie voor fluitketel en koffiezetapparaat :koffie:

Het doet me ook een beetje denken aan Pierre Jodlowsky. Ik heb nog de stomme film "Strike" gezien, met zijn musique concrete als achtergrond. HEEL vaag allemaal .. al bleek hij zelf heel normaal toen ik even met hem babbelde :doei:

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

Ik heb trouwens wat meer over Steve Reich opgezocht. Die vent is inderdaad super-vaag. Muziek voor tape-recorder? Hmmm... ik heb nog een interessante compositie voor fluitketel en koffiezetapparaat :koffie:

Ik heb zelf Variations for Wind, Strings and Keyboards van Reich hier op Cd.
Beat eronder en je hebt Robert Hood :dj:

Vergeet niet dat Steve Reich een grote inspiratiebron is geweest voor een hoop (techno)artiesten.
Helaas vergeten door de 'nieuwelingen'.

Enne...laat die compositie maar eens horen. Ik daag je uit 8)

R.

Back