Wie is de beste vage shit producer?

Ik hou nogal van vage muziek dus m'n lijstje bestaat vooral uit m'n eigen collectie:

Mooi Vaag:
Autechre (alles!!!) en Gescom (de "dansbare" Autechre :)
Funckarma
astrobotnia
Mira Calix
fullswing
kit clayton
EOG
blectum from blechdom
Techniken Defunkus
Duplex
Phako (en vele anderen op DUB)
(mu)-zig
Squarepusher (funky/gefreakt: maar niet echt vaag imho)
ana 'l intruder
FunkStörung, Music Aus Strom
Die Roze en Blauwe 5" van ferenc op viewlex (gepruttelvaag)

etc...

Vage Herrie!
Fabulous23z
Otto von Chirach (niet te definieren pokkeherrie)
Richard Devine (je moet 'm 's horen draaien...helemaal los!!!)
Venetian Snares
Fanny
Hecate
Hellfish (alleen die planet-mu CD, de rest is meer hakken)

't zijn maar een paar titels van velen.

ach... de beste.... teveel om op te noemen en meestal is 't zo vaag dat er geen beoordelen meer aan is.
De beste vage muziek producer is de producer waarvan je het langst naar die vage sjit kan luisteren/aanhoren :)

Origineel geplaatst door Bas

De beste vage muziek producer is de producer waarvan je het langst naar die vage sjit kan luisteren/aanhoren :)

Hear! Hear!

R.

tis maar net wat je vage shit noemt..... maar goed

Was altijd grote fan van Autechre....vanaf het begin zeg maar......tegenwoordig maken ze alleen nog maar arifartie wiskundig door Kyma vermangelde schijtmuziek.

Yep AE is over de top aan het gaan.... inderdaad artifati aan het worden..... louter geknetter.... terwijl zulke mooie dingen hebben gemaakt...tis jammer maar ik vrees dat booth/brown het aan het verliezen zijn.... je kon het aleen beetje aanvoelen bij sommige tracks op ep7

btw
gescom = autechre

vaag: Kabouter Plop:W

Origineel geplaatst door mono-poly
nou toen ik de eerste keer aphex twin hoord met come to daddy had ik zoiets van, WAT BETSTAAT DIT?

yup zelfde verhaal, come to daddy vond ik gewoon veel zwaarder klinken dan menig digital hardcore of metal track dat ooit is gecreeerd, hoe oud is die track trouwens?!

Maar meest vage shit...
Die songwriters(zo noemen ze zichzelf dacht ik), die met een gitaartje, die dat als poezie naar buiten brengen ofzo

Speedy J Onze nederlandse trots!!

Speedy J Onze nederlandse trots!!

Speedy J Onze nederlandse trots!! Niet dat alles zo vaag is , maar zijn soundZ hebben een hoog hoe maak je dat gehalte .Niet dat Loudboxer zo euh strange is maar zijn electronische geluiden zijn toch bijzonder genoeg voor mij. OOk hij heeft een hele hoop ambient dingen gedaan o.a. films, bjork e.d. Vond ik wel de moeite waard!!

BESTE vage shit??? het beste komt van de PCP jongens, marc acardipane en miro!!! al meer als 10 jaar en nog steeds de BESTE!!!

let ook op de nieuwe dubbel 12' van lory d, word op sounds never seen uitgebracht (label zegt genoeg lijkt me!!)

aphex trouwens ook goed te pruimen hoor, vooral zijn remix van de all time number one: mescalinum united-we have arrived, onlangs opnieuw uitgebracht met nieuwe mixen!! AANRADER!!

Autechre Rules zelfs de nieuwe shit. I like all there shit.
Die dudes hebben IDM (of vage shit zoals jullie het noemen) praktisch uitgevonden.
Als je kijkt naar alle recente IDM dingen is er gewoon een hoop afgekeken van autechre.
Die dudes zelf hebben er verder niet echt zin in om dingen te doen die al gedaan zijn
en proberen ze de grenzen van de electronische muziek te verleggen en toch nog een beetje kloppende ritmes en
melodieen te gebruiken.
En zeg nou zelf hoe moeilijk is het wat te maken wat nog nooit door iemand gedaan is, toch al best moelijk want een hoop muziek is al uitgemolken en een hoop truukjes en geluiden zijn ooit al eens gebruikt.
En het wordt straks in de toekomst nog veel moelijker om nieuwe shit te maken.

Als je 10 jaar geleden een release van autechre (dudes doen het echt al lang) aan mensen liet horen
zei 99% van: "tjesus wat is dit voor vage bende". Als je dat nu laat horen zegt toch zo'n 30/40 wauw dis best mooi of vind het geweldig en er zal minder gauw gezegd worden van: " tjesus wat vaag".
Dus misschien als je het over 10 jaar nog eens hoord en er nog vagere muziek geaccepteerd = dat
je wel zegt van: "Wauw wat vet, ik wou dat ik dit kon" (dat heb ik nu al).
Maar misschien ook niet .

Enne o ja Gescom is geen autechre. Gescom is een samenwerkeing tussen een hele hoop artiesten waaronder
Autechre en Bola en een hoop onbekende artiesten.

Maareuh verder mijn favo abstract musicians zijn bijna allemaal al genoemt Aphex, squarepusher, richard devine,de nederlandse artiesten op DUB rec, etc zijn al genoemt.

Hier een paar die nog niet genoemt zijn:
CEX : deze dude is echt vet coole hip hop met abstract electronics
Team doyobi
Leafcutter John
Global Goon : erg mooi
Black Lung : duister
Somatic Responses : mijn favo duistere ranzige Broken beats
Bogdan raczynski : Samurai Math beats
Proem
The remote viewer
Com A

And there are more see if u can find them

Kijk gewoon ff op http://idm.pagina.nl daar kom je alles zo'n beetje tegen wat betreft noize en idm....

Venetian Snares en Bogdan maken echt kanker harde tering herrie (zwaar relaxed als je het mij vraagt hahaha), Jamie Lidel moet je gewoon live zien (zijn show op Lowlands was echt super!!!)... Of kijk gewoon tussen platen van het Replex Label van Aphex Twin...

Maar wat betreft vage shit.... Hallucinogen en zijn Twisted-records produceren echt de meest vette vage psychedelic shit die ik ken! Of wat betreft andere goa-trance: Green Nuns, Psychaos en Cosmosis en noem alle oude rotten maar op!

Succes

Hallucinogen en Shpongle = Simon Posford, die krijgt ook mijn stem. :okdan:
Natuurlijk kan het (qua geluiden) nog vager, maar dit is lekker vage en complexe muziek die tenminste nog plezierig is om te luisteren.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Wat de muziek betreft... het was vaak niet meer dan het constant herhalen van een simpel riedeltje. Niet echt vaag, maar vaak wel heel saai

Beste vage "shit" producer...???

Als ik moet kiezen tussen Black Dog en Reich, dan moet dat toch Steve Reich zijn. Wazig! En ja, het zijn veel herhalingen, maar als je goed luistert ga je de subtiele verschuivingen in die riedeltjes horen, voor zijn tijd innovatief als je bedenkt dat de meeste van zijn werken in de jaren '60 zijn gemaakt.

Én dan meteen de CD-tip van de week: Reich Remixed. ABSOLUTE AANRADER. Remixes van werk van Reich door o.a. ColdCut, Ken Ishii, Tranquility Bass en nog wat. LET OP: want die CD ligt op de klassieke afdeling. Natuurlijk bij de betere platenzaak bij U in de buurt :dj:

All Tomorrows Parties

All Tomorrows Parties

Over een klein maandje gaan we naar ATP(curated by Autechre):D
All tomorrows parties
Uitgebreid verslag zal volgen...

Check die line-up: AAAAAIGHT!!!
Voor de snelle beslissers zijn er nog enkele bungalows over.

Artists performing at ATP UK 2003 Starring in Alphabetical order :

A GUY CALLED GERALD
APHEX TWIN
BABY FORD
NED BECKETT
MARK BROOM
CANNIBAL OX
CARL CRAIG
COIL
DREXICYAN DJ STINGRAY
DISJECTA
EARTH
EL-P
THE FALL
FARMERSMANUAL
G-MAN
RUSSELL HASWELL
THIRSTIN HOWL III
HECKER
KOOL KEITH + KUTMASTER KURT
LFO
THE MAGIC BAND
GRAHAM MASSEY -
MIRA CALIX
JIM O'ROURKE
O.S.T
ANDREA PARKER
BERNARD PARMEGIANI -perfoming De Natura Sonorum
PITA
PUBLIC ENEMY
REQ
RHYTHM AND SOUND (Dj set)
CURTIS ROADS
ANTHONY 'SHAKE' SHAKIR
SLUTA LETA
SND
SONIC SUM
STASIS
SUNN
SURGEON
YASUNAO TONE
VENETIAN SNARES
ZOVIET FRANCE

SKAM RECORDS ROOM :
GESCOM
BOLA
TEAM DOYOBI
MEAM
PUSH BUTTON OBJECTS
WEVIE STONDER
FREEFORM
TATAMAX
QUINOLINE YELLOW
ALDER AND ELIUS
MADE
N M B ALLSTARS
MR 76
ZK
SKAM DJ'S
DJ WOODY (itfc champ 2001)

Vaag man!

Vaag man!

Steve Reich staat bij mij al jaren in de platenkast/CDkast. Nieuwe werk van Autechre vind ik heel oke, en goed te doen. Ik hou wel van die abstractheid. Vind EP7 een van de beste CD's ooit gemaakt. Heb net ook wat nummers geluisterd van de nieuwe Autechre, maar dat klinkt weer moddervet. Venetian Snares en Somatic Responses vind ik ook erg koel.

Wat ook vaag is: Powernoise als Institut, Genocide Organ, Suthcliff jugend of Subliminal. Gewoon enorme klereherrie zonder structuur, met woest schreeuwende mannen of vrouwen. Institut live gezien op het Wave-gotik-treffen vorig jaar. Dat was lachen. Wat een teringherrie! Als je van Merzbow of government alpha houdt, vind je dat ook leuk overigens.

Verder ben ik ook een groot liefhebber van het werk van de Ant-zen stal, of de mensen van Hands Production, hoewel je dat ook als hele brute Techno/Industrial kan zien.

Ook Atonale klassieke muziek is weird! Luister maar eens naar het latere werk van Arnold Schonberg, of Alban Berg, of de huidige seriele compnisten.

Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nergens meer van opkijk tegenwoordig. ALs het leuk is, dan koop en luister ik het, en zo niet, dan niet. :)

Re: Vaag man!

Re: Vaag man!

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ook Atonale klassieke muziek is weird! Luister maar eens naar het latere werk van Arnold Schonberg, of Alban Berg, of de huidige seriele compnisten.

En vergeet dan niet de volgende creaties:

Miles Davis "Agharta"
Herbie Hancock "Sextant" (de pre technohouse klassieker!)
en de wazige muziek van Larry Coryell uit de jaren '60 en '70

Chechen jullie allemaal het album van Hellfish - Meat Machine Broadcast System. Dat is vage shit. En lachen, met name Newshead. Geen quasi-kunstzinnige bullshit maken en het dan psychedelisch noemen, maar oprecht craetief bezig zijn...

heb al enkele mensen venetian snares horen zeggen.
daar ben ik echt een groote fan van. IMO zijn die man
zijn cds gewoon 10 keer zo hard als aphex twin.
ik vind aphex nog altijd heeeeeel goed hoor maar
venetian snares is gewoon weg fucking hard. daar
hou ik van. en nomdat de "nieuwe" (26 remixes for cash) van aphex op mijn
aars trekt luister ik naar Vsnares.
als je echt vage shit will horen check dan deze:

Time Hecker :z
Lustmord :duivels:
Steve Roach :z
Masima akita & Russel haswell (satanstornade) :duivels: :duivels: :duivels:
Zhark :duivels:
Req :z
Robert Fripp :z
Steve Verity :z
mimi :z
astrobotnia :z

daar zal je wel ff me zoet zijn

greets isnieZot

and now for something slightly different...

and now for something slightly different...

wat is de vaagste thread op het dsf?

Astrobotnia

Astrobotnia

Vind ik helemaal niet raar, das gewoon hele mooie muziek.

Back