[jeugdsentiment] De eerste muziek die je je kan herinneren?

Origineel geplaatst door Vl1
Lagere school hadden we muziekles en de meester draaide de G. Bizet L`Arlesienne Farandole...

Jeetje daar wordt je toch helemaal serieus van.....:D

Doet me trouwens denken aan een sprookjesplaat die we vroeger thuis hadden. Allemaal dus met bekende sprookjes van Hans & Grietje, Roodkapje, Sneeuwwitje e.d. Tussen en (soms ook) tijdens de vertellingen door zat muziek die daar echt geknipt voor leek; het maakte de sfeer perfect af. Later bleek dit te gaan om de Brandenburgse Concerten van Bach, die ik nog steeds wel draai af en toe. Maar het heeft een tijd geduurd voor dat ik die muziek los kon zien van al die sprookjes en eigenlijk moet ik er soms nog aan denken. Er zitten by the way echt geniale stukken tussen (de muziek dus, niet de sprookjes. Of nou, eigenlijk zijn die op hun eigen manier natuurlijk ook geniaal).

Anyway, zo zie je maar hoe associatief muziek eigenlijk is.

Slade-2006-br-01.jpg

tja hmm, Slade..8)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Doet me trouwens denken aan een sprookjesplaat die we vroeger thuis hadden.

Nu je het zegt, scoort Peter en de Wolf ook hoog qua 'known in my early days' met muziek van Prokofjev naar ik meen..

de vroegste muziekherinnering die ik heb is van "maid of Orleans" van OMD. Ik zag toen ook de videoclip (kasteel, vrouw op paard enz.) erbij, en op één of andere manier heeft dat veel indruk gemaakt. Ik bedoel, nu, 23 jaar later, ben ik nog steeds fan van synthesizermuziek en fantasy!

Origineel geplaatst door richard2000
... Maar ook (sorry) Tuinpad van me vader (als ie zo heet) van ene Sanders ofzo, zie ik me oude straat in gedachte ...

Bedoel je deze?

En langs het tuinpad van mijn vader
Zag ik de hoge bomen staan
Ik was een kind en wist niet beter
Dan dat het nooit voorbij zou gaan

Gezongen door Wim Sonneveld
Tekst van Friso Wiegersma
Muziek volgens mij een Frans chanson...

Wout

Origineel geplaatst door richard2000
Yep, die bedoel ik, thank you!:okdan: , was het niet orgineel een Franse chanson?

Best wel een mooi liedje eigenlijk.

alleen de muziek.
ooit heb ik geweten hoe dat chanson heette, maar helaas......

dit heet iig "het dorp", gruwelijk mooi :)

"Dans wat dichter bij mij" van de Heikrekels.

Het is ook nooit meer goed gekomen,
ISPdeRuiter

Soul dracula van hot blood.

Zie het nog voor me.
In het pre videoclip tijdperk 1976 ofzo bij avro's Topop. Dansende vampieren in de Toppopstudio, 1 van die vampieren droeg een glazen kaasstolp met daar in een schedel met een zwarte tulp tussen zijn tanden.
Zou dat nog wel eens terug willen zien.

En natuurlijk Hot butter's - Popcorn, van de tutti frutti reclame, medio 72- 74.

Dat zijn mijn eerste bewuste herrinneringen, tenminste die het meeste impact gaven.

Origineel geplaatst door gemmetje
alleen de muziek.
ooit heb ik geweten hoe dat chanson heette, maar helaas......

dit heet iig "het dorp", gruwelijk mooi :)

"La Montagne", naar ik meen gezongen door
Yves Duteuil.

Een weinig meer naar het zuiden,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door gemmetje
"I won't let you down" van PH.D. (jaar of 5-6 was ik toen)

Dat is zo'n vet nummer. Het doet me ook echt denken aan vroeger en dat is raar want hij is in 1981 uitgekomen,. Toen was ik 1 jaar...Nooit meer iets van dat groepje gehoord trouwens..
Mo - Fred Astaire is ook zo'n nummer..

het eerste wat ik zo kan herinneren paul simon art Garfunkel in centralpark

Origineel geplaatst door cream
Nooit meer iets van dat groepje gehoord trouwens..

PhD werd gevormd Jim Diamond samen met Tony Hymas en Simon Phillips. In 1982 kwam het debuutalbum van PhD uit, waarop de single I won't let you down stond. Een volgende single werd een kleine hit.

Al snel ging PhD uit elkaar, toen bij Jim Diamond hepatitis werd geconstateerd. Nadat hij in 1984 was genezen, ging hij solo verder.

i_wont_let_you_down_d.jpg

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bliepertronic
the beatles!
ik was een jaar of 6, en dat nummer (ik geloof love me do) sprong er al dusdanig uit dat ik toen gelijk beatle fan voor het leven werd

Dat is geen prestatie, hoor :D
Die stroom van creativiteit die die kerels uitstouwden...
Ik ben nog steeds verliefd!

Wout

Mijn eerste muziek was ............van mijn boven mijn wiegje hangende pendulum met het liedje ...Row,Row ,Row your boat!...gently down the stream......enz..enz....enz....

:D 8o)

Attachments

• wiegje.jpg
    wiegje.jpg
    9,9 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door MindBleep
Mijn eerste muziek was ............van mijn boven mijn wiegje hangende pendulum met het liedje ...Row,Row ,Row your boat!...gently down the stream......enz..enz....enz....

:D 8o)

"Belts off
trousers down
aint life just a cream"

dat liedje?

-C-

Back