Pakkende songs (die je raken)

Het mag ook al eens plezant zijn:

EAV - Bankuberfall
Alleen al de naam van de groep vond ik al grappig. Dit liedje had ik gekozen voor de les Duits om te vertalen naar het Nederlands (toen was er nog geen Google Translate).
Ik kan me nog goed herinneren hoe de stijve leraar toch moeite had om te verbergen dat hij het best een leuk liedje vond.

De Erste Algemeine Verunsicherung is gewoon een zootje ongeregelde Oostenrijkers die nog steeds de podia in Oostenrijk en Duitsland onveilig maken.

Let vooral op de 'draadloze' Roland JX-8P. :D

En nog eentje:

Stephan Remmler - Keine Sterne in Athen
In de videoclip komt af en toe een dame in beeld met niet te veel om het lijf.
Meer heeft een puberende tiener niet nodig :D

En in dezelfde categorie (al was ik toen nog wat jonger)

Vanessa - Dynamite

Vanessa - Upside Down

Ik ga geregeld naar de fitness (sportschool) maar zo'n dame heb ik daar nog steeds niet tegen het lijf gelopen. Destijds vond ik dit al een stevig nummer. Staat trouwens in mijn playlist die ik tijdens het sporten gebruik.

Wie is er geïnteresseerd in space/psychedelic rock van de band Gong?
Ik zag nl. dat ik de cd "You" (uit 1974) dubbel in mijn cd verzameling heb zitten.
Ik wil 'm wel gratis (als brievenbuspakje) toesturen naar iemand die regelmatig post (berichten per dag: 0,50 of meer).
Dat hoeft niet per se in dit topic te zijn.
Als (aangetekend) pakket versturen kan ook, maar daar vraag ik een kleine vergoeding voor.
De eerste van wie ik (in chronologische volgorde) een pb ontvang stuur ik de cd toe. [mits deze persoon 0,50 of meer berichten per dag heeft].

Op de cd staat o.a. de track "The Isle Of Everywhere"

De cd heb ik nog :)...

Steve Hillage happy birthday!
Steve Hillage 1978.jpg
Hillage in concert, circa 1978
Background information
Birth name Stephen Simpson Hillage
Born 2 August 1951 (age 67)
Chingford, Essex, England
Genres Progressive rock, jazz fusion, psychedelic rock, electronica, Canterbury scene
Instruments Guitar, keyboards, vocals
Years active 1967–present
Labels Virgin/EMI Records
Associated acts Uriel (also known as Arzachel), Khan, Gong, The Orb, System 7, Clearlight
Stephen Simpson Hillage (born 2 August 1951) is an English musician, best known as a guitarist.[1] He is associated with the Canterbury scene and has worked in experimental domains since the late 1960s. Besides his solo recordings he has been a member of Gong, Khan and System 7.

en die cd you van gong heb ik al.. zelfs ook nog op vinyl....

GG Allin - Bite You Scum

Dit raakt me.. ik vind het een heerlijke plaat en vooral in deze live versie van deze video..

Het speelt in de jaren 90.. een andere tijd als nu. Het is heel treurig maar we steeds preutser aan het worden, mensen hebben steeds langere tenen en over ALLES zijn we verontwaardigd. Alles moet maar politiek correct zijn anders is er weer een teer hartje beschadigd….. truttigheid ten top. NPO 1, 2, 3 of de commerciele TV zenders: iedereen opereert veilig, niemand durft meer iets want: kijkcijfers, commotie, iedereen moet tevreden gehouden worden...
Herinneren jullie bijvorbeeld de FA reclame’s nog waar wat onschuldig bloot getoond werd? Dat zou nu bijvoorbeeld niet meer kunnen.. 30 jaar later kan dat niet meer omdat er wel een of andere club begint te miepen….

DAAROM deze plaat van GG Allin: pure rauwheid! een heerlijke agressieve melodie en attitude. Geen getrut of gejank! Ook al zat er een beetje een steekje los aan de beste man, hij had (letterlijk) schijt aan alles :-)

Daar houd ik van, muziek uit hart! Niet sugar coaten of gladstijken met autone effectjes of een marketing pipo die het image van de band creert om te scoren….

'Well you want me to kiss your ass
Well bend over, buddy, here comes my foot
I don't need your cry ass shit
Temper's rising, take a fit

Bite it you scum
Bite it you scum
Bite it you scum - Here I come
Bite it you scum

Well you want me to contribute
All I got is blood for you
All you want is more and more
Gluttony, you pig you whore'

Laatst gewijzigd:
een nummer met zo,n tekst dat moet iedereen toch wel rken hier... bovendien is het ook nog eens de beste toetseneur die nederland heeft gekent en niog steeds kent.. vooral met de bands super sister transister, the nits en veel sessie werk

over gong gesproken een groot gemis is de dood van muziek tovenaar daevid allen van dit space orkestje ..(rip) en ook zijn vrouw gilly smith die je hier ook weer de space whispers hoort doen.. zal voor altijd nooit meer whisperen (rip)

daevid allen had dan temiinste nog wel de humor om het volgende album waar hij dus niet meer op mee doet rejoice i am dead te noemen .. waarschijnlijk had hij zijn ruimte trip al uitgestippeld..

GG Allin - Bite You Scum

Dit raakt me.. ik vind het een heerlijke plaat en vooral in deze live versie van deze video..

Het speelt in de jaren 90.. een andere tijd als nu. Het is heel treurig maar we steeds preutser aan het worden, mensen hebben steeds langere tenen en over ALLES zijn we verontwaardigd. Alles moet maar politiek correct zijn anders is er weer een teer hartje beschadigd….. truttigheid ten top. NPO 1, 2, 3 of de commerciele TV zenders: iedereen opereert veilig, niemand durft meer iets want: kijkcijfers, commotie, iedereen moet tevreden gehouden worden...
Herinneren jullie bijvorbeeld de FA reclame’s nog waar wat onschuldig bloot getoond werd? Dat zou nu bijvoorbeeld niet meer kunnen.. 30 jaar later kan dat niet meer omdat er wel een of andere club begint te miepen….

DAAROM deze plaat van GG Allin: pure rauwheid! een heerlijke agressieve melodie en attitude. Geen getrut of gejank! Ook al zat er een beetje een steekje los aan de beste man, hij had (letterlijk) schijt aan alles :-)

Daar houd ik van, muziek uit hart! Niet sugar coaten of gladstijken met autone effectjes of een marketing pipo die het image van de band creert om te scoren….

'Well you want me to kiss your ass
Well bend over, buddy, here comes my foot
I don't need your cry ass shit
Temper's rising, take a fit

Bite it you scum
Bite it you scum
Bite it you scum - Here I come
Bite it you scum

Well you want me to contribute
All I got is blood for you
All you want is more and more
Gluttony, you pig you whore'

Je hebt helemaal gelijk, het wordt hoog tijd voor een beetje Zappa bijv.
Hier nog maar een paar oudjes om weer even te genieten van de taboeloze humor

Voor de liefhebbers van details; bij Dinah Moe Hum zongen de vroegere Ikettes van Ike and Tina de background vocals in.

Hey hoe kan dat nou?
Ik zie bij de voorgaande de clips staan en in mijn bericht zie ik alleen de links?
Vreemd.....

Laatst gewijzigd:
Hey hoe kan dat nou?
Ik zie bij de voorgaande de clips staan en in mijn bericht zie ik alleen de links?
Vreemd.....
Heb je dan wel voor "Gebruik geavanceerde tekstopmaak" gekozen en daarna op "Insert Video" geklikt?

Heb je dan wel voor "Gebruik geavanceerde tekstopmaak" gekozen en daarna op "Insert Video" geklikt?

Ha dank je, je moet het even weten.....nu aangepast.
Vind het wel bewerkelijk want dan zie je dus nog niet welk nummer het is, dat moet je ook apart invoeren dus.
Ik keek bij link invoeren en dan moet je dus een url invoeren, hoe krijgen jullie de youtube tekst er in en dat het toch naar de goede video gaat?

Krijg nou trouwens gezeik dat het opgemerkt wordt als spam en wacht op goedkeuring van een moderator?
Schiet mij maar lek....

Laatst gewijzigd:
...want dan zie je dus nog niet welk nummer het is....
Klopt, maar dat weet ik ook (nog) niet hoe dat moet.
bliepertronic blijkbaar wel, laat die het ons dan ff uitleggen. :D

Plastikman - Plasticine
(van het album "Sheet One" uit 1993)

De cd "You" van Gong (uit 1974) heb ik nog >>> zie #624

En van Aphex Twin heb ik de dubbel LP "Selected Ambient Works 85-92" over ...een Techno klassieker
De originele release is uit 1992, maar dit is een RE uit 2018
Voor iemand die regelmatig post (berichten per dag: 0,50 of meer) wil ik deze 2xLP wel tegen betaling van de verzendkosten (€ 6,95 of € 8,60, afhankelijk van de wijze van verzending) toesturen.

De LP's zijn onbespeeld / onbeschadigd, nieuw dus. Alleen de hoes is bij de ronding van de plaat iets geknakt (maar niet gescheurd of anderzijds beschadigd).
De prijs van het album is normaal €28 euro.
Dus ik benieuwd wie ik er een plezier mee kan doen.

De eerste van wie ik (in chronologische volgorde) een pb ontvang stuur ik het album toe. [mits deze persoon 0,50 of meer berichten per dag heeft].

Back