goeie gate/compressie ?

dione

hardkoor
ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goed (beter) alternatief voor m'n Presonus ACP-8,dat is een 8-kanaals compressor/gate...
maar m'n zoektocht op het internet levert weinig op...dus nu ben ik aan het overwegen om 3 of 4 redelijk goede compressor/gates aan te schaffen....

bijvoorbeeld de DBX 266xl of 166xl,maar ook de DBX 1066 behoren tot de opties...heeft iemand hier ervaring met deze bakken,hoe verhouden ze zich tot elkaar ? en hoe goed zijn de gates op deze bakken ? (ik mis bijvoorbeeld een gate-release functie)....

ik heb ook gekeken naar de Drawmer MX 40,een pure gate (4-voudig) maar die heeft alleen XLR aansluitingen (net als de DBX 1074) dat zou betekenen dat ik weer allemaal kunstgrepen met bekabeling moet gaan uitvoeren.....

of weet iemand een ander alternatief ? het gaat mij er vooral om dat ik goede gates heb (met name voor distortion-pedalen e.d),de compressie hoeft niet extreem goed te zijn....

alle tips zijn welkom...

Origineel geplaatst door Tactic
la audio heeft een 16 voudige gate, die ook nog met midi aan te sturen is..

Dit ziet er ook wel leuk uit:
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=102&brandID=2

heb je een link naar die LA Audio ? of wat meer info over hoe goed of slecht ie is ? ik heb dat ding wel gezien ergens (een oud bakkie toch?) maar heeft een aparte vorm van aansluitingen : op het apparaat zelf zitten insert-aansluitingen...

Samson is geen optie,het moet wel een beetje kwaliteit zijn en ik heb geen goede ervaringen met Samson...

Origineel geplaatst door dione

heeft niemand dan ervaring met de DBX 266xl ? Hoe is z'n gate ? Hoe is z'n compressie ?

Heb een dbx 266xl. Heeft zijn sterke en zwakke kanten. Compressie over drums vond ik niet geweldig. Over een mix daarentegen is ie wel bruikbaar.
De gate vind ik supergoed.
Sidechain gating en ducking gaat niet zo goed. Lastig in te stellen.
Sterk punt is een signaal oversturen met de 266xl. Mooie distortion.

ik heb een best wel onbekende studiomaster IDP-1;....intelligent dynamics processor
een voor die tyd denk ik ,..aardig high tekkie app.
via midi controllable dual compressor / gates
,et erg ver diepe instelbare parameters
met dezelfde functies voor de comp als de gate
op een ry;
exp/gate-treshold-ratio-attack-hold-release

dus erg apart met op de compressor een hold tussen de attacken release
met allefuncties achterop xlr/balanced-sidechain insert

en een bereik ,...dit is eg een bak om drums te smashen
en dat kan die van 10 hoog naar 20 in de kelder

helaas voor iedereen zie je deze nergens ,...en op t net vindt ik bijna niks alleen maar plaatjes
dat ie in een rack hangt [in een big stuud]
[zegt natuurlijk niks- in de "biggest stuud staat soms ook een mc 303]
staat je niet blind op ded grote merken drwmer en de dure series van tl /la audio
ik denk dat gating niet duur hoeft zijn
voor die ruidige tubes distortion die ik gebruik ik mn 3630 van allesis prima in te stellen waneer tie open/dicht en met welke snelheid ....
dione met jou muziek heb je toch geen release nodig ..hihi
yoke sc6 met beslissen

Attachments

• idp1.jpg
    idp1.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 112
16 van die kabeltjes dus met twee van die bakken....
en dan heb ik nog geen compressie...dan lijkt een DBX 266xl me een betere oplossing....

heeft niemand dan ervaring met de DBX 266xl ? Hoe is z'n gate ? Hoe is z'n compressie ?
compressie is niks bijzonders .. begint pas bij een 160(a) .. ( jajaja zoals altijd)
drawmer is ook erg nice .. al ken ik daar neit zoveel van .. weet wel dat sommige erg oke klinken .. snelle attacks etc.

tlaudio zou ik links laten liggen .. zo ook focusrite ..

beter regel je een oude studer tafel met onboard comrpessie en gate .. das pas yummie !

Origineel geplaatst door MadR
compressie is niks bijzonders .. begint pas bij een 160(a) .. ( jajaja zoals altijd)
drawmer is ook erg nice .. al ken ik daar neit zoveel van .. weet wel dat sommige erg oke klinken .. snelle attacks etc.

tlaudio zou ik links laten liggen .. zo ook focusrite ..

beter regel je een oude studer tafel met onboard comrpessie en gate .. das pas yummie !

tja...als ik de ruimte had...:D

Drawmer MX30 heb ik zelf : nuttige gating en compressie,maar weinig controls...wel fijne klank...
Focusrite Compounder heb ik zelf ook : vind ik zelf errug prettig...maar wat overdreven voor wat ik er mee wil :
6 of 8 keer compressie/gate om individuele synths/drums lichtjes te compressen maar goed te kunnen noise-gaten...

beetje dure oplossing , maar inderdaad Studer compressors en limiters .... hmmmmmmmmmmmmm

beetje dure oplossing , maar inderdaad Studer compressors en limiters .... hmmmmmmmmmmmmm
in vergelijking met de nieuw prijs ? hahahaha ... :L

tja...als ik de ruimte had...:D

Drawmer MX30 heb ik zelf : nuttige gating en compressie,maar weinig controls...wel fijne klank...
Focusrite Compounder heb ik zelf ook : vind ik zelf errug prettig...maar wat overdreven voor wat ik er mee wil :
6 of 8 keer compressie/gate om individuele synths/drums lichtjes te compressen maar goed te kunnen noise-gaten...

de vraag is hoe mooi wil je compressen .. als het echt lichtjes is en niet met beats of basslijnen te maken heeft ( weinig punch dus ) dan moet je zelfs met een behringer al een eind komen .. maar het gaat je geloof ik niet echt om compressie ..

ik heb die behringers mx4400 .. niet super maar oke .. misschien zijn die samson gates wat voor je ..
maar wat is er mis met die compressor/gate die je nu hebt ? volgens mij moet ie wel voldoen toch ?

Koop anders een Creamware-kaart. Je hebt dan twee maal ADAT in en uit. In combinatie met twee maal een Behringer ADA8000 heb je dus 16 analoge ingangen en 16 analoge uitgangen op je Creamware-kaart.

En dan kan je het in Creamware op z'n eigen DSP-kracht zo gek maken als je zelf wilt. Prima Gates, maar ook zeer vette compressors zoals de Vinco. En dit alles belast je CPU niet!

in vergelijking met de nieuw prijs ? hahahaha ...

:confused:

Ik denk dat een studer tafel inderdaad een beetje dure oplossing is voor het doel waar Dione hem voor wil kopen. Is dat om te lachen?

:confused:

Ik denk dat een studer tafel inderdaad een beetje dure oplossing is voor het doel waar Dione hem voor wil kopen. Is dat om te lachen?

je krijgt idd meer dan dione wil ja .. als je alleen naar het doel kijkt is het zo gezien een dure oplossing
maar als je het goed wil doen is het niet een te dure oplossing/investering denk ik .. pas ging er een studer tafel voor +/- 7000 euro weg .. dan heb je echt een profi tafel voor weinig en je gaat er in geluidskwaliteit veel op vooruit .. zonder dat je daar voor de nieuwprijs hoeft te betalen .. en das best lachen ja .. maar idd puur naar doel en oplossing kijkend zal het een te dure oplossing zijn ..

LA audio multigate

LA audio multigate

He Dione ik heb zo'n multigate van LA audio wel fijn bakkie hoor uit1991 alleen moest ik alle stekkers omsolderen voor dat die het deed.

Maar het is puur gate geen compressor wel vet om ruis uit je bakken te halen en je kan ermee ducken en programs opslaan . muten.

en 16 kanaals zeker wel vet.
midi uiteraard.

verder
Treshold
Attack
decay
Rangehold

Back