goeie gate/compressie ?

Al aan een Alesis 3630 gedacht?

Zelf vind ik het een goede compressor/limiter/gate (2 kanaals).
Ik bezit er nu 1, en heb er 2 in backorder staan bij Thomann.
Ze zijn momenteel erg goedkoop (2 Alesis 3630 zijn goedkoper als 1 dbx166xl!) nl € 111 incl 16%MwtSt.
Gebruiken doe ik ze voor vocals, bass en drums. En hij bevalt me prima.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Al aan een Alesis 3630 gedacht?

Zelf vind ik het een goede compressor/limiter/gate (2 kanaals).
Ik bezit er nu 1, en heb er 2 in backorder staan bij Thomann.
Ze zijn momenteel erg goedkoop (2 Alesis 3630 zijn goedkoper als 1 dbx166xl!) nl € 111 incl 16%MwtSt.
Gebruiken doe ik ze voor vocals, bass en drums. En hij bevalt me prima.

ze kosten nog minder bij Nederland Muziek geloof ik....maar die bakken hebben trage gates (20ms geloof ik) en staan niet echt als goed bekend....

Origineel geplaatst door BvdB
Koop anders een Creamware-kaart. Je hebt dan twee maal ADAT in en uit. In combinatie met twee maal een Behringer ADA8000 heb je dus 16 analoge ingangen en 16 analoge uitgangen op je Creamware-kaart.

En dan kan je het in Creamware op z'n eigen DSP-kracht zo gek maken als je zelf wilt. Prima Gates, maar ook zeer vette compressors zoals de Vinco. En dit alles belast je CPU niet!

hahahahaha :D werk je voor Creamware of zo ?

LA audio multigate

LA audio multigate

deze gaat tot 5ms

en geen xlr gewoon stereojacks..

Origineel geplaatst door dione
hahahahaha :D werk je voor Creamware of zo ?

Zo, was het maar waar! Ik werk alleen maar met een Creamware-kaart. Dione, ik heb jou hoog zitten maar mag ik jou vragen of je bekent bent met het Pulsar Systeem?

Met alle respect, maar ik denk dat Dione behoorlijk inlevert als hij zijn ghost wegdoet voor een creamware kaart met 2 ada8000's.
(en ja, ik ken creamware, heb net mijn pulsar 2 verkocht, en een rme multiface gekocht waar ik veel blijer mee ben, maar smaken verschillen (godzijdank))

Tja, ik ben niet zo bekent met alle spullen van Dione of wie dan ook op dit forum. Maar een hardware mixer verandert wel een boel, en een Ghost zeker. Heb ik wel een vraag over die Ghost! Zitten er inserts op de kanalen?

Re: LA audio multigate

Re: LA audio multigate

Origineel geplaatst door rombraz
deze gaat tot 5ms

en geen xlr gewoon stereojacks..

ff een klein update van mijn kant mijn idp gaat tot 200 en dan u-tje met lange streep,...micro sec
das snel ,..ipv....?
:z :z :z

Origineel geplaatst door Tactic
Met alle respect, maar ik denk dat Dione behoorlijk inlevert als hij zijn ghost wegdoet voor een creamware kaart met 2 ada8000's.
(en ja, ik ken creamware, heb net mijn pulsar 2 verkocht, en een rme multiface gekocht waar ik veel blijer mee ben, maar smaken verschillen (godzijdank))

Hoe kan je eigenlijk creamware met een rme multiface vergelijken als het om gating en compressie gaat? Ok, die ADA8000's kunnen beter maar dat Creamware een slechte smaak is... vraag god is hoe goed je het wil hebben?

Origineel geplaatst door arnomusicman
Als je dan toch een echt goede gate wilt, en bv een Alesis niet voldoet, begrijp ik niet dat je het er niet voor over hebt om XLR's aan je kabels te zetten?

Ik heb het er wel voor over,geen probleem....maar ik wil er wel op vooruit gaan,en met die Alesis ga ik er niet op vooruit....( heb nu een Presonus ACP-8 die niet helemaal 100% meer is)...geen kwaad woord verder over die Alesis hoor,ik heb z'n compressie nooit gehoord,dus daar durf ik niks over te zeggen...maar het gating-gedeelte is wat karig zeg maar,net als de oplossing die ik nu gebruik......

Vandaar dat ik graag wil weten of de gates van de DBX 266xl wel goed zijn...ik weet dat ze snel zijn,maar hoe zijn ze in de praktijk ? Goed genoeg om de flinke ruis van bijv. een Big Muff te gaten ?
Het compressie gedeelte geloof ik wel...voor die individuele kanalen gebruik ik toch slechts subtiele compressie meestal...

En Rombraz : ik ken die LA-Audio gate,ik weet er ergens 1 te koop staan,maar zoals ik al zei moet je de inserts op de gate doen en heb je geen knoppenbak,wat ik wel fijner vind werken...

BvdB : digitaal is geen optie voor mij...ik heb zelf een E-Mu 1820m met Alesis AI3,die gebruik ik juist voor de extra outputs...om m'n digitale rommel wat smeriger te maken haal ik die door gitaar-pedalen en over de tafel....en o.a. die signalen wil ik kunnen gaten/compressen...

Re: Re: LA audio multigate

Re: Re: LA audio multigate

Origineel geplaatst door R-ond
ff een klein update van mijn kant mijn idp gaat tot 200 en dan u-tje met lange streep,...micro sec
das snel ,..ipv....?
:z :z :z

das snel...maar een 266xl is dubbel zo snel...:D

Re: huh

Re: huh

Origineel geplaatst door R-ond
huh bedoel je sneller dan 0.2 milliesec.
das wat mijn idp aangeeft ,...mico sec
straks praten we hier nog over nano en terra ...sc 6 iig
check de sos [jaa dat blad ff]
http://www.soundonsound.com/readersads/AdBrowse.php?PageSize=80&page=9&Cat=12

erg ok fx aanbiedeingen :{ :{ :{

alleen das allemaal in ponden...met verzenden en andere stekkers kom je meestal veel duurder uit als met Nederlandse spullen...

voorbeeld : er staat een M-One voor 135 pond...das omgerekend 206,65...tel daar nog de verzendkosten bij op,plus een ander stekkertje...en je komt al ver boven de 225 euro waar ik er 1 voor te koop heb...:D

en ja...de DBX is sneller als 0.1 milliseconde...die ik nu heb is 5 ms...en de Alesis (zo uit mn hoofd) is 20ms...klinkt niet als veel,maar bijvoorbeeld de gate die ik nu heb produceert al snel kraakjes bij geluiden met een langzamere attack...

oh...wat ik speciaal wil weten over de DBX 266xl : de gate heeft alleen een treshold en ratio potmeter...de ratio gaat tot 4:1...betekent dit dat de gate niet helemaal stil wordt ? en hoe werkt de automatische release tijd in de praktijk ?

Origineel geplaatst door dione

Vandaar dat ik graag wil weten of de gates van de DBX 266xl wel goed zijn...ik weet dat ze snel zijn,maar hoe zijn ze in de praktijk ? Goed genoeg om de flinke ruis van bijv. een Big Muff te gaten ?
Het compressie gedeelte geloof ik wel...voor die individuele kanalen gebruik ik toch slechts subtiele compressie meestal...

De dbx 266 heeft een zeer bruikbare gate. Je kan er prima de release van geluiden mee korter maken of ruis mee verwijderen.

Maar....
Je hebt toch ook een modulair systeem?
Gebruik gewoon een VCA en ADSR. Veel veelzijdiger als de DBX
A-167 comparator erbij en je hebt een compressor.

:yamaha:

Origineel geplaatst door Patat Met
De dbx 266 heeft een zeer bruikbare gate. Je kan er prima de release van geluiden mee korter maken of ruis mee verwijderen.

Maar....
Je hebt toch ook een modulair systeem?
Gebruik gewoon een VCA en ADSR. Veel veelzijdiger als de DBX
A-167 comparator erbij en je hebt een compressor.

:yamaha:

Modulair systeem heb ik verkocht...en bovendien werkt dat erg omslachtig als je 6 gates nodig hebt...

Metatron : dank u...

Hoe kan je eigenlijk creamware met een rme multiface vergelijken als het om gating en compressie gaat? Ok, die ADA8000's kunnen beter maar dat Creamware een slechte smaak is... vraag god is hoe goed je het wil hebben?

Wat ik bedoel te zeggen is dat Dione wel een hele grote stap moet doen , als hij op creamware + ada's moet overschakelen om alleen maar wat te ducken en te gaten. Bovendien denk ik dat een mixen op een ghost , of mixen met creamware+ada's toch wel een groot verschil is. Klankmatig vind ik (persoonlijke smaak) mijn multiface veel beter klinken dan mijn ex pulsar 2.

Back