goeie gate/compressie ?

Grooote gate thread

Grooote gate thread

Origineel geplaatst door dione
alleen das allemaal in ponden...met verzenden en andere stekkers kom je meestal veel duurder uit als met Nederlandse spullen...

- ok mee ens zag alleen dat er wel lekker spul bijzat voor niet eg veel dbx drawmer enso ,..

voorbeeld : er staat een M-One voor 135 pond...das omgerekend 206,65...tel daar nog de verzendkosten bij op,plus een ander stekkertje...en je komt al ver boven de 225 euro waar ik er 1 voor te koop heb...:D

- best geintreseerd maar moet ook eerst verkopen [komt een polyvoks aan gna gna]

en ja...de DBX is sneller als 0.1 milliseconde...die ik nu heb is 5 ms...en de Alesis (zo uit mn hoofd) is 20ms...klinkt niet als veel,maar bijvoorbeeld de gate die ik nu heb produceert al snel kraakjes bij geluiden met een langzamere attack...

klopt voor korte percusieve dingen is de 3630 best leuk en het compressed maar
ik heb ook vaak omdat ik meer richting electro d&b maak dat buizendiastortion on een bassdrum die een lange release heeft de 3630 gewoon open blijft staan
of ik moet mn afstelling anders afstellen en krijgweer niet de sound die ik wil
en dat is toch wat we willen ,...de sound

mischien ff een lijstje maken met gating tyden / van verschillende merken
hey patatje [juur]die d&R dual noise gate van mij is dat niks voor onze gate gast heer Dione ??????

Attachments

• d+r gate.jpg
    d+r gate.jpg
    7,7 KB · Bekeken: 109
Re: Grooote gate thread

Re: Grooote gate thread

Origineel geplaatst door R-ond
klopt voor korte percusieve dingen is de 3630 best leuk en het compressed maar
ik heb ook vaak omdat ik meer richting electro d&b maak dat buizendiastortion on een bassdrum die een lange release heeft de 3630 gewoon open blijft staan
of ik moet mn afstelling anders afstellen en krijgweer niet de sound die ik wil
en dat is toch wat we willen ,...de sound

mischien ff een lijstje maken met gating tyden / van verschillende merken
hey patatje [juur]die d&R dual noise gate van mij is dat niks voor onze gate gast heer Dione ??????

heb je er 8 dan ? ;)

trouwens heb effe zitten kijken hoe snel me attack is van die cheapo behringers maar ik moet het met ultrafast doen ipv ms .. ;{

okee...ik blijf twijfelen : heb een hoop gelezen op het net over de apparaten waar ik tussen twijfel :

Presonus ACP 88 : de meeste recensies spreken over supertransparante compressie en gates,de SOS spreekt bijvoorbeeld over onge-evenaarde geluidskwaliteit voor z'n prijs...kost zo'n 1000 euro...
ik heb nu de oude versie (ACP 8),de nieuwe versie is vooral verbeterd op het gebied van de gates (sneller,beter in te stellen)...

DBX 166xl (3 stuks) : wordt over gezegd dat ze bruikbaar zijn voor individuele channels (waar ik het ook voor ga gebruiken) maar ook dat ze het geluid kleuren...(klassieke DBX compressie)...en ik vraag me af of ik die verkleuring wel prettig ga vinden,vooral op m'n synths....

Ik heb verschillende Presonus compressors staan (ACP-22 en ACP-8) en ik ben zeer te spreken over de strakke sound van die bakken....met DBX heb ik geen ervaring,alhoewel ik wel veel goede verhalen hoor...

Dus : ga ik voor 1 Presonus ACP-88 of 3 DBX-en ? die Presonus gaat me zo'n 200 euro meer kosten als 3 DBX-en...

heb geen verstand van compressors of iig niet van veel verschillende.
Ken enkel de Compounde en de DBX266XL.

Die laatste heb ik.. ik ben er blij mee:)

Dat is alles wat ik kwijt kan sorry:D

dbx sausje worden je producties niet slechter van en heb zelf ook een presonus mp20 maar das een pre amp .. amerikaans spreekt me iig vrij vaak aan ..

trouwens heb een tb303 ...uit de tijd dat je jappen het nog snapte ..

Ik heb 4 dbx 266xl en ik vind de gate super en met de gain kan je mooi over sturen!
Het sidechainen werkt bij mij prima maarover de kwaliteit van de compressor kan ik niet veel zeggen.

Laat ik zeggen dat me sta-level gates beter klinkt:) maar dat is een bak van bijna 2000 euro.

Zit er verschil in het compressie gedeelte tussen de 166 en de 266?

Origineel geplaatst door Catscan
Ik heb 4 dbx 266xl en ik vind de gate super en met de gain kan je mooi over sturen!
Het sidechainen werkt bij mij prima maarover de kwaliteit van de compressor kan ik niet veel zeggen.

Laat ik zeggen dat me sta-level gates beter klinkt:) maar dat is een bak van bijna 2000 euro.

Zit er verschil in het compressie gedeelte tussen de 166 en de 266?

ik hoor net van Angelo dat Marc op jouw aanraden de 166 heeft gekocht ? nah ja,hij was er tevreden over...en Leon ook....ik denk dat ik ook maar voor 3 x DBX 166xl ga....

qua compressie weet ik niet of er verschillen zijn,de 166 heeft wel een limiter ingebouwd en iets meer controle-mogelijkheden...men zegt dat de 166 iets beter is,maar de technische specificaties zijn identiek aan de 266...

tis jammer dat er hier geen mensen zitten die ervaring met de Presonus ACP-88 hebben....in de SOS zijn ze erg positief over die bakken...

de postbode bracht me gister een leuk pakketje : 4 stuks DBX 166xl...:D ...nu nog wachten op m'n nieuwe kabels en dan gaan met die banaan...

Wat ik mij afvraag, waar gebruiken jullie nu specifiek de gate voor? Wat kan zo'n gate aan je klank/sound veranderen? Ben zelf in het bezig van twee dbx 166's, maar de gate die daar op zit gebruik ik (nog) niet.

Origineel geplaatst door sten
Wat ik mij afvraag, waar gebruiken jullie nu specifiek de gate voor? Wat kan zo'n gate aan je klank/sound veranderen? Ben zelf in het bezig van twee dbx 166's, maar de gate die daar op zit gebruik ik (nog) niet.

Een gate kan als effect gebruikt echter zijn de gates zoals ze op een compressor zitten altijd noisegates. Deze gooien dus de output dicht zodra het binnenkomende signaal onder een bepaald niveau komt.

Dit wordt veel gebruikt voor vocal kanalen tijdens live optredens (zodat een microfoon niet rond gaat zingen) of bijvoorbeeld Toms of Bass Drums waar on-stage microfoons op staan.

Verder wordt het ook gebruikt om apparaten die nogal ruizen stil te houden zolang ze geen geluid geven.
Als je een gate als effect wilt gebruiken kun je je signaal laten stotteren door de juiste instelling van je gate parameters te maken.

In software zie je ook wel sequencebare gates. Daarmee kun je effecten maken zoals die Orange Theme zooi van Cignus X (of weet ik veel hoe je dat schrijft). Niet super boeiend dus.

Kun je bepaalde sounds door middel van een compressorgate ook strakker maken? Ik kan mij voorstellen dat je de release van een lead of bassline kunt 'weg-gaten'? Ik hoef zelf geen ruis weg te gaten.

Die (trance) gate sequences ken ik idd wel.

Kun je bepaalde sounds door middel van een compressorgate ook strakker maken? Ik kan mij voorstellen dat je de release van een lead of bassline kunt 'weg-gaten'? Ik hoef zelf geen ruis weg te gaten.

Die (trance) gate sequences ken ik idd wel.

Zelf gooi ik graag een gate achter mijn drums, zo kan ik bijvoorbeeld een TR-606 lekker kort en strak laten klinken. Beetje compressie eroverheen en hoppa, punch! *D
Verder heb ik een DX7 die nogal ruist dus daar zet ik dan ook een gate op die enkel dichtslaat wanneer het geluid op het ruisniveau komt.

Met synths en dergelijke heb ik het nog niet geprobeerd.

ik gebruik heel veel distortion-pedaaltjes en bakken,die ruizen als een gek...daarvoor gebruik ik gates om de ruis weg te halen...

maar het is vaak ook lekker om drums strak te gaten,zoals Sly Dog zei...

met een variabele release tijd (zoals op de 166) kun je ook je envelope be-invloeden,zeker in combinatie met de compressor.....met name wat langere geluiden kun je zo ook fijn bewerken....

Origineel geplaatst door dione

qua compressie weet ik niet of er verschillen zijn,de 166 heeft wel een limiter ingebouwd en iets meer controle-mogelijkheden...men zegt dat de 166 iets beter is,maar de technische specificaties zijn identiek aan de 266...

De DBX266XL met de attack en release op 12 uur werkt hij als de bekende 160 line staat ergens in de handleiding geloof ik.

afijn :

eerste indrukken van de DBX 166xl :
- stevig gebouwd,zwaarder als verwacht....
- minpunt : geen aan/uit knop...
- minpunt : slechts 1 bypass knop per kanaal...

sonische indrukken :
- gate : is goed,snel en zeer bruikbaar...toppie...daarvoor had ik ze aangeschaft en dat doen ze voortreffelijk...
- compressie : niet zo bijzonder...bij minder radicale instellingen werkt de compressie naar behoren...bij extremere instellingen is ie vrij lelijk,zoals verwacht met een compressor uit deze prijsklasse...wel lekker voor pompen en zuigen,alhoewel dat ligt aan de sounds die je er doorheen haalt...
- limiter : werkt goed,met als bonus dat bij extreem limiten met gain opkrikken hij nuttig is als geluidsverkrachter...

vind zowel m'n FR Compounder,Drawmer MX-30 en Presonus ACP-22 beter in het compressie gedeelte,maar dat zijn ook stuk voor stuk duurdere compressors...
de gate van de DBX is echter net zo goed,zelfs beter dan een aantal anderen...
het geluid van de DBX vind ik wat minder transparant dan een Presonus of Focusrite...en de FMR RNC blijft nog steeds mijn favoriet qua compressie...

voorlopige conclusie : ik ben er blij mee,doet precies wat ik er van verwacht had...ideaal om losse sounds mee aan te pakken....maar voor m'n bus-compressie grijp ik naar m'n andere compressors...

Back