Memorymoog kloon....

dione

hardkoor
......waarom is er nog geen ?

(of heb ik wat gemist...)

m cloon

m cloon

memorymoog cloon ,..hmmmm
asje nou 6x een atc in en kastje stop ,...
dan ben je een heel eind misschien wel verder,...:{

misschien de creamware minimax ? Heeft iemand 'm al vergeleken met de memorymoog ? Als iemand me een minimax wil lenen vergelijk ik 'm wel even *D

Ik las in een artikel van Rudi Linhard dat Rudi en Bob Moog ooit overwogen een nieuwe memorymoog te maken. De prijs zou echter extreem hoog uitvallen en daarom besloten ze de Voyager te ontwikkelen.
Je kunt tegenwoordig Voyagers stacken, misschien is dat iets voor je ?

ik vroeg het me af....bijna elke synth is wel in soft-versie of imitatie verkrijgbaar,maar nog geen Memorymoog softsynth of kloon gezien..

Steinberg Model E

das waar asje soft wil doen
de meeste clone van bv mini ofso zijn in eenkeer poly
dus een poly mini ,...bijna memory ....

hard blijft hard en soft ,..is soms ook best leuk ,:smeris:

2 patatje

2 patatje

Origineel geplaatst door Patat Met
Omega 8
Maar deze synth kan nog veel meer als alleen de memorymoog nadoen.
:)

4.53 uur wat een tijd !!!
tsja spelen met je tb aan de p3 TSTSTSTS
jij zal wel weer lekker uitslapen vandaag
zie je vanmiddag .....at G...........hihi
:walker: :walker: :walker: :koffie: :slotje:

goede poging:
alesis andromeda A6

Origineel geplaatst door sunny pedaal
goede poging:
alesis andromeda A6

nou...ik heb ze beide naast elkaar gehad en het lijkt totaal niet op elkaar...zijn echt 2 totaal verschillende synths...

Oeps de vraag ging over de MEMORY moog (wel dit antwoord zit er dan naast maar is wellicht nuttig voor allen die iets van de MINI moog willen weten).

Er er zijn er twee:

1) de MINI moog van Arturia (softsynth)

2) de minimax van CreamWare (hardware)

Ik heb beide, ik wil niet anders meer. Binnen no time rete goede sounds. Ik maak ze zelf allemaal want ik kan eindelijk de retro sound ZONDER moeite maken (alle andere synths zoals MS2K, Waldorf Micro XT) kunnen het wel maar kosten me veel en veel meer moeite.

Aangezien ik alle sounds maak zonder effecten, baal ik van de andere synths waar ik eerst IEDERE keer weer de effecten uit moet zetten. De minimoog van CreamWare heeft een Bypass knob die dat in 1 keer voor me doet.

BTW het verschill tussen de softsynth en de hardware voor wat de minimoog betreft zijn de filters en de effects. De hardware slijpt, slist, resoneert door de filter setup. De phaser/Chorus effecten klinken zwaar classic.

Ben van plan ook de Pro52 van CreamWare aan te schaffen want ik ben al lang heeeeeeeel lang die plastic kut sounds zat, dat heeft mede te maken met de voorliefde van de muziek waar ik me mee bezig houd (electro, disco, underground italo-disco uit 78-86).

Als ik tijd heb laat wil wel wat sounds horen.

TheFactory

Omega-8 komt zonder twijfel het meest in de buurt?! Heb een memorymoog een jaartje geleden gehad, maar heb 'em weggedaan vanwege defectheid?! 3 x geprobeerd te laten repareren, helaas zonder enig succes... =(
Heb hier al een jaar of twee een Studio Electronics Omega-8 staan, heb deze bak gekocht van een vriend van mij die woonachtend is in Canada en werkt als "outboard-designer" voor de firma Studio Electronics. Heb dit ex-demo model destijds overgenomen voor $2250,- dus heb daar niet erg lang over na hoeven denken! Gebruik de Omega-8 hedendaags niet heel erg veel, maar durf best te zeggen dat ik hem misschien wel beter vind klinken als de orginele memorymoog?! Dit is absoluut een persoonlijke mening, maar na in het bezit te zijn geweest van het orgineel? Heb ik volgens mij toch een deel recht van spreken... De Omega-8 is naar mijn mening zelfs in staat er een schepje bovenop te doen! Ik wil best wel eens een demo hier posten, maar persoonlijk hou ik daar niet zo van, want met dit type en dure synthesizers moet je het gewoon "voelen" !

peace...

Cis

P.S. Ik weet niet waar de vergelijking met een "Mini Moog Arturia sofsynth" vandaan komt? :confused:
Maar naar mijn mening klinkt een orginele memorymoog twintig keer zo vet...

Laatst gewijzigd:
het verbaast mij dat ik de minimax van creamware hier tussen zie staan... ik heb de NOAH final edition EX gehad met deze plug in. Of de hardware versie is beter maar ik heb deze NoAh Na 2 dagen weer retour gestuurd vanwege zijn ontzettend dun klinkende sounds (Gold ook voor de andere 11 plug is trouwens. De Arturia versie vind ik al beter klinken, en ik heb ooit een memorymoog beluisterd en die sound vergeet je niet snel 8)

Origineel geplaatst door Cisco
Omega-8 komt zonder twijfel het meest in de buurt?! Heb een memorymoog een jaartje geleden gehad, maar heb 'em weggedaan vanwege defectheid?! 3 x geprobeerd te laten repareren, helaas zonder enig succes... =(
Heb hier al een jaar of twee een Studio Electronics Omega-8 staan, heb deze bak gekocht van een vriend van mij die woonachtend is in Canada en werkt als "outboard-designer" voor de firma Studio Electronics. Heb dit ex-demo model destijds overgenomen voor $2250,- dus heb daar niet erg lang over na hoeven denken! Gebruik de Omega-8 hedendaags niet heel erg veel, maar durf best te zeggen dat ik hem misschien wel beter vind klinken als de orginele memorymoog?! Dit is absoluut een persoonlijke mening, maar na in het bezit te zijn geweest van het orgineel? Heb ik volgens mij toch een deel recht van spreken... De Omega-8 is naar mijn mening zelfs in staat er een schepje bovenop te doen! Ik wil best wel eens een demo hier posten, maar persoonlijk hou ik daar niet zo van, want met dit type en dure synthesizers moet je het gewoon "voelen" !

peace...

Cis

Nou dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de omega. Je mist duidelijk tests van dit soort machines voor alla memorymoog vs ? sounds vergelijkingen.
Zelf vind ik de memorymoog de best klinkende polyfoonsynth die er is.

Dione, je wilt dus gewoon een Arturia Memorymoog kloon hebben?

ob / sc / moog

ob / sc / moog

as je het over analoog & polyfoon hebt
vallen al gelijk de namen oberheim matrix /memorymoog en prophet5 en ...mks 80
de laatste twee hebben toch veel problemen gehad ,...diverse revs.
na heb ik heel kort de matrix 12 een keer gehoord lijkt me qa specs een mooiere bak
en aangezien de memorymoog uit ssm /curtis chips bestaat en niet uit 6x een mini,...watvelendenken [ik ook]
en de prophet 5 ook en mks 80 ook

dusik denk dat de vergelijking op gaat asje bekijkt wat zit er in en wat kan het is weer wat anders
ik geloof dat de m - moog niet zo,n beste reputatie heeft en modulatie minded is
en hij is erg duur meestal 2000+

doe maar een oberheim matrix en voor het ssm/curtis werk ....koop een pro one
best monosynth 4 value
:okdan:

sommigen denken zelfs dat de memorymoog CEM (Curtis)-filters heeft, maar dat is dus niet waar. Er zitten 6 gepattenteerde Moog-filters in, en dat maakt 'm zo leuk. Oscillatoren zijn wel CEM.
En het fijne van een Memorymoog: je kunt er nog wat support op krijgen via Lintronics. Hoe doe je dat met een Oberheim ?

Mensen een memorymoog is absoluut geen polyfone minimoog.
En de vergelijking met SE spul is ook een beetje onzinning.
En waarom zou je suport met een oude oberheim moeten hebben?
Zo veel slechte verhalen gaan er niet over de Obie's.
En koop een OB-X en een Encore midikit en je heb 1 van de mooiste polysynths volgens mij.
En natuurlijk full midi control!

Re: ob / sc / moog

Re: ob / sc / moog

Origineel geplaatst door R-ond

doe maar een oberheim matrix :okdan:

maar die heb je toch???

Back