Welk apparaat/instrument beschouw jij als "het hart van je studio"?

Het midden van mijn setup bestaat uit 2 delen de mc303 als sequencer. En mijn master keyboard is mijn Cs1x.

De geluiden gebruik ik uit al mijn synths hiervoor heb ik er niet echt een die ik het meest gebruik ofzo...

Zeker mijn p4, gebruik tegenwoordig bijna altijd wel wat vst plugins (voornamelijk battery met een flinke dosis drumsamples) en cubase voor het aansturen van de triton en virus. Zoek nog een goede sequencer om weer wat meer live mogelijkheden te hebben (i want my stepsequencer back!) en niet altijd die pc aan moet zetten. De virus aansturen met de triton is ook niet de oplossing, de controllers zijn niet identiek geadresseerd waardoor je de triton mfx send settings moet gebruiken om pitch en volume op de virus in the stellen.. en default gooit ie m dus op 0.. de triton sequencer vind ik qua programmeren niet echt handig :P

maar ik klaag niet 8)

de triton kun je elke kant (synth, sounds, sampler) mee op.

Origineel geplaatst door ><i

WOW WAT EEN SETUP HEB JE!

Xi effe kappen!:(

De titel van de thread is overduidelijk "Welk apparaat/instrument beschouw jij als "het hart van je studio"?"

En je hoeft niet te schreeuwen!

Nog even een cliche: "Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet!"

Origineel geplaatst door OnAcid

Nog even een cliche: "Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet!"

Zei mijn vrouw ook vanacht en ging slapen:)

Re: TOPIC TOPIC

Re: TOPIC TOPIC

maar ROFLMAO

???????que

Origineel geplaatst door Grooveron

Zei mijn vrouw ook vanacht en ging slapen:)

Hoe moet ik dat intepreteren dan? Gaat het zo beroerd dat ze je niet eens meer een kansje gunt maar liever gaat slapen... :confused:

Oh, het hart? Moeilijke keus. Ik denk m'n Triton. Das m'n enige synth met toetsen.

Re: Re: Re: TOPIC TOPIC

Re: Re: Re: TOPIC TOPIC

Roling over the floor laughing my ass off

OK ben ik weer op de hoogte ;)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Hoe moet ik dat intepreteren dan? Gaat het zo beroerd dat ze je niet eens meer een kansje gunt maar liever gaat slapen... :confused:

Ja dat had natuurlijk ook gekunnen , had ik niet aan gedacht*D muffin.

Goeie Bamse, als ik later groot ben wil ik ook! :)

Iets knoeperts duur kopen wat dan wel het hart MOET zijn.

Maar de stoel waar ik op zit vind ik ook wel belangrijk.
Zit zo kloten op de grond naar boven te staren naar al die (nou ja zoveel is het ook weer niet) gear.

Het hart van mijn studio?

Mijn fantasie en emotie die ik wil vertalen in geluidsgolven. Zonder deze geen motivatie om iets te maken, de muze heeft me in haar macht tot ik sterf, wat dat ook moge zijn als vervolg, ik ga door want deze muziek is de heler voor mij, het enige dat echt van mij is in de richting van de droom.

P.

Het hart van m'n studio is het keyboard waar het allemaal mee begonnen is, m'n masterklavier CS1x.
De rest is daaromheen gebouwd. En m'n trouwe del pc die al 3/4 jaar als een zonnetje pruttelt.

Poëtisch!

Keiharde cash is ook een hele grote motivator hoor.

Maar denk dat zoiets eerder het hart van je muziek is dan van de studio. Tenzij je jezelf tot hart van de studio bombardeerd.
Beetje moeilijk muziek te maken met alleen je fantasie en emotie, ook al is het de basis. :)

Back