Welk apparaat/instrument beschouw jij als "het hart van je studio"?

De RS7000 beschouw ik als 'hart' van mijn bescheiden studio. Enkel en alleen omdat ik daar als eerste op begin te jammen en dan verder bouw in Logic etc.. Ik twijfelde tussen de RS en de Stylophone want met die laatste kan ik lezen en schrijven..;)

logic met me 2 amt8 :)

allen nu de verdomde click normaal zetten
speel alles al een uur scheef in grrrrrr

Origineel geplaatst door fuse
Poëtisch!
Keiharde cash is ook een hele grote motivator hoor.

:)

Ik zat aan mijn baan te denken.

Origineel geplaatst door krz

:)

Ik zat aan mijn baan te denken.

Maken dat je daar wegkomt dan!

Het is allemaal leuk en aardig, maar werken moet wel leuk blijven. ;)

Tja, ik noem het graag een studio maar dat zal het wel nog niet echt zijn. (Ik werk er nog hard aan en voor om meer gear te kopen...). Ik zelf vind m'n computer met geluidskaart, software en boxen het hart. Zonder deze kan ik niks. Het keyboard versnelt het invoeren en ik kan er zelf veel mee maar zonder dat kan ik ook heel goed muziek maken. Heb het al jaren zonder keyboard gedaan. daar heb ik opzich best goede dingen mee gemaakt (MIDI's dan) al zeg ik het zelf.

Mijn belangrijkste apparaat is de Supernova, maar de 909 is toch ook wel heel belangrijk.

Hmmm, aan al deze reacties te zien (zowel de zinnige als de onzinnige) is niet iedereen echt 1 universele mening toegedaan. Kon ook niet anders want iedereen werkt op zijn eigen manier.

Wat wel duidelijk naar voren komt is het feit dat de DAW meer dan gemiddeld genoemd wordt als het "hart" van de studio in combinatie met een masterkeyboard. Wat zeker niet onbelangrijk is, is, dat als je de stelling letterlik neemt, de stoel waarop je met je (dikke) krent zit het hart van je studio is. In mijn geval staat mijn studio rondom mijn stoel. Dit is overigens wel een heerlijke comfortabele leren stoel die al menig uurtjes mijn (overigens te dikke) gat in de juiste positie heeft gehouden zodat ik nog steeds met alle plezier elke dag weer in het "hart" van mijn studio kan gaan zitten.

Nou, mijn stelling is in ieder geval dat alle factoren, zowel jijzelf, alswel de apparatuur waarmee je werkt, het hart van je studio is. Want zonder de ander kan je toch mooi niets klaarspelen....

Hart van mijn studio? Computer met Creamware Pulsar/Powersampler in combinatie met grote leren onderuitzakstoel. :)

Origineel geplaatst door bambamstudio

en die staat in het midden, dus das het hart van mijn studio.

en dat die dikzak die in die stoel zit

das bij mij niet zo hoor. Hij staat zelfs ver van het midden af. Dus bij mij is het hart van de studio dus niet m'n stoel. (tenzij ik em naar het midden verplaats ;) etc.)

Het hart van mijn studio? Dat ben ik zelf, met mijn eeuwige drang om te bezuinigen in m'n hobbies en altijd weer terug te komen op het feit dat ik muziek wil produceren maar daar eigenlijk geen tijd voor heb.

IRL? ehhh hmm de PC denk ik wel. Dat was het 1988 met Adlib/Covox & Tracking en anno 2002 met fancy soundcards & toffe softsynths.

Back