Mu-tron III

justd

Stamgast
Ik ben mijn apparaten weer aan het aanzetten waaronder de Mutron.
Deze heb ik ooit voor mijn deur gevonden,en een vriend heeft er een voeding voor gemaakt.
Toen ik hem gebruikte vond ik het 'effect' nou niet zo bijzonder.
Nu is mijn vraag: waar is deze nu voor bedoeld?
Wat kan je er nou het best doorheen sturen qua toonhoogtes/frequenties?

Ik rust mijn kaas...

Het is een gitaar effect.
vroeger ook veel gebruik door mister "Wonder". Hij sloot er een Hhner Clavinet op aan.

Verkoop maar aan mij joh...ik ben al jaren op zoek naar een Mutron III :D:D

mutron3 is toch de envelope filter?
zo'n ouwetje is leuk hoor. maar de phasor II van musitronics vond ik nog leuker.
goed spul en als het je echt niet kan bekoren, inderdaad gewoon overdoen aan Matthijs, want zo'n apparaatje heeft wel recht op waardering van een echte liefhebber!!

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Het is een gitaar effect.
vroeger ook veel gebruik door mister "Wonder". Hij sloot er een Hhner Clavinet op aan.

Verkoop maar aan mij joh...ik ben al jaren op zoek naar een Mutron III :D:D

sorry.....eerst nog even proberen.....bedankt nog voor die info

Re: Mu-tron III

Origineel geplaatst door justd
Deze heb ik ooit voor mijn deur gevonden,

:confused:

Wel leuk zo'n mu-tron III vinden als je het huis uitgaat. :D

Zo'n mu-tron III is echt vetterdevet. Instant Bootsy. Je moet zo'n mu-tron inderdaad zien als een filter+envelope. Vooral op basslijnen erg interessant.

Als je hem verkoopt en matthijs wil em niet, ben ik ook kandidaat. :D

mu-logo2.gif

er staan er trouwens altijd wel een paar op ebay amerika, ook nu weer. even zoeken op mutron en musitronics, bij alle categörieën.

dat klopt, maar ik heb ook zo'n nieuwe gehad (III+) en dat is toch andere koek.
ga voor een ouwe! anders ga je hem toch niet houwe.

tsa,
en dan heb je dus de III+,die heeft dip switches.
Dat lijkt me wel intressant+ die link 228$ is toch niet zoveel?

Is dat zo Leo?
Ik wilde zowiezo een oude voor naast me'n andere mutron pedalen, maar ik vroeg me altijd al af of er klankmatige verschillen zouden zijn tussen een nieuwe en een oude.

Wel dus....

Origineel geplaatst door Leo
dat klopt, maar ik heb ook zo'n nieuwe gehad (III+) en dat is toch andere koek.
ga voor een ouwe! anders ga je hem toch niet houwe.
ok:bekdicht:

Een Q-tron is een vergelijkbaar pedaal (filter en envelope), maar kwa klank is het niet hetzelfde.
Een Q-tron lijkt kwa klank op een bassballs en polyphase (beide EH). Maar een Mutron heeft een ander filter geluid.

By the way: ik vind een Q-tron ook heel erg mooi!!

Het pedaal is gebaseerd op hetzelfde principe. Je kan er dezelfde functies mee uitvoeren. Maar de klank is niet gelijk. Ik zou zeggen Cowbell en Justd: misschien kunnen jullie allebij een MP3-tje maken en hier planten? Dan kunnen we het verschil zelf horen.

Ik zal eens twee MP3tjes maken van mijn Polyphase en DoctorQ. Ik ga daarvoor een electrische gitaar gebruiken...

Het pedaal is gebaseerd op hetzelfde principe. Je kan er dezelfde functies mee uitvoeren. Maar de klank is niet gelijk. Ik zou zeggen Cowbell en Justd: misschien kunnen jullie allebij een MP3-tje maken en hier planten? Dan kunnen we het verschil zelf horen.

Ik zal eens twee MP3tjes maken van mijn Polyphase en DoctorQ. Ik ga daarvoor een electrische gitaar gebruiken...
ok
maar heb geen gitaar.
misschien moet je met ons dat kale mp3tje delen?
dan kunnen we idd een empirisch vergelijk maken.

Ik heb nog een Q-Tron+, maar zit erover te denken om er een te kopen (om m'n 303 nog meer te laten kwaken).
Vandaar m'n vraag :)

Origineel geplaatst door cowbell
Ik heb nog een Q-Tron+, maar zit erover te denken om er een te kopen (om m'n 303 nog meer te laten kwaken).
Vandaar m'n vraag :)

Ik zou dat wel eerst goed uitproberen. Misschien werkt het te gek, maar het kan goed zijn dan het helemaal niet fijn werkt. Een Qtron is een gitaar pedaal dat werkt op ongeveer 20mv input. De TB303 heeft een line output wat ongeveer overeen komt met 700 mV o.i.d. Da's 35 keer zo veel.
Nu kan je de TB303 natuurlijk zachter zetten. Maar ik zou wel ff goed uitchecken of de combinatie TB303 & Qtron goed gaat werken voordat je hem aanschaft.

P.S. JustD : jij zit waatschijnlijk met hetzelfde gehannes met jouw Mutron III. Het kan allemaal wel werken op synths en drumbakken hoor, maar het is een hoop gepiel voordat het goed werkt.

P.S. JustD : jij zit waatschijnlijk met hetzelfde gehannes met jouw Mutron III. Het kan allemaal wel werken op synths en drumbakken hoor, maar het is een hoop gepiel voordat het goed werkt. [/B]
ehm?gepiel?tips?

Back