Mu-tron III

Je moet er voor zorgen dat je niet te hard instuurt. Dus stel dat je de aux send van een mixer wilt gebruiken om de Mutron III mee aan te sturen, dan moet je die heeeel laag zetten. Anders stuur je te hard in en werkt de Mutron III niet goed.

Als je wilt dat het effect sterker aanwezig is kan je een overstuurd signaal insturen. Hiermee bedoel ik niet dat je de Mutron hard moet insturen zodat deze overstuurt, nee...de mutron moet clean blijven en het signaal dat er in gaat overstuurd. Dat kan je doen door bijvoorbeeld de mic preamp van je mixer te oversturen en vervolgens de aux send weer heel zacht te zetten waardoor het signaal wordt afgezwakt.

Je moet natuurlijk niet helemaal plat distorten. Er moet nog wel een beetje overblijven van de dynamiek, anders heeft de envelope van de Mutron niets om op de reageren.

Succes ermee.

@Mathijs: Bedankt voor de tip, ik begrijp wat je bedoelt. Toch gebruik ik via de effect send/returns op m'n tafel ook gewoon pedaaltjes (inderdaad zacher uitsturen).
Aleen met een Boss AutoWah heb ik problemen (krijg er bijna niets doorheen zonder dat ie begint te kraken).

Back