schranz

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Mja .... dan kun je t net zo goed aan je hond vragen ..... waarom vraag je t niet gewoon aan iemand die van techno en trance houdt? zeker wel dat hij t verschil zou weten ..... eigenlijk praat je jezelf een beetje tegen hier ... aangezien je zelf zegt dat je geen doorgewinterde schranzer bent ... ben jij dan bijv in dit verhaal bij wijze van spreken de country liefhebber? ...

Nee ik ben geen country-liefhebber, integendeel...
Beetje extreem voorbeeld mischien maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat, wanneer je je heel erg verdiept in een muziekstijl, je veel sneller onderscheid gaat maken tussen stijlen, sferen etc. etc. waardoor dus sub-genres ontstaan. Hier kun je eindeloos mee doorgaan tot je een ons weegt. Maar die verschillen in stijlen zal jan-met-de-pet niet horen, en het allemaal als 1 pot nat zien.

hard techno ? en dan hebben we straks zeker soft techno / medium techno / hard techno / extreme techno ...

harde pop muziek .. zachte popmuziek etc. etc. ...

Nou, die term bestaat al zowat sinds den beginne van techno, en staat eigenlijk dus, zoals je al zou vermoeden, voor techno die harder is als de techno die je gewent bent... Omdat er een of andere populaire Deejay voor de grap met een term gaat smijten wil nog niet zeggen dat er een nieuwe stijl is ontstaan.

Origineel geplaatst door forcesupreme
Nee ik ben geen country-liefhebber, integendeel...
Beetje extreem voorbeeld mischien maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat, wanneer je je heel erg verdiept in een muziekstijl, je veel sneller onderscheid gaat maken tussen stijlen, sferen etc. etc. waardoor dus sub-genres ontstaan. Hier je kun eindeloos mee doorgaan tot je een ons weegt.

Klopt .... maar de muziek stroom is ook eindeloos :)
Eigenlijk zo ver als de creatieviteit van de mens die muziek maakt rijkt ...

En inderdaad .... ik geef onmiddelijk toe ... er zijn zoveel genres muziek ... maar er is in mijn ogen nog veel meer verschillende muziek als dat er bestaande genres bestaan... en soms zie je door de bomen t bos niet meer als je je alleen met t in hokjes plaatsen gaat bezig houden

Ik blijf zeggen dat Schranz absoluut niks met hardstyle en/of hardcore te maken heeft
Het is gewoon een verzamel naam voor snelle harde afwisselende techno

Jumpstyle is een nieuwe zijtak van hardstyle. Langzamer en met een herkenbaar jumpritme

Tja Resonance dat stukkie dat jij poste vond ik toch ook echt meer punk

Schranz gibt Hip Hop keine Change

Laatst gewijzigd:
het was Hardcore Punk ...iig ver van normale punk .... maar goed als je t punk kan noemen is t toch wel hardcore punk :)

De term Schranz bekt wel heerlijk. Lekker vuig.

Lekkerder dan het verschijnsel :Trollmetal. Het bestaat echt, ik maak geen grappen.

Heeft iemand ooit begrepen waaron Jungle opeens Drum & Bass moest heten....???

en wat is nu Minimal, Techno is toch al een minimale muziekstijl???

Heeft iemand ooit begrepen waaron Jungle opeens Drum & Bass moest heten....???

Drum&bass is iets anders, Jungle is qua sound veel ruiger en zwarter...meer amiga breaks ala Shy FX en drum&bass ging weer verder met verfijndere sounds met meer melodieen enzo.

en wat is nu Minimal, Techno is toch al een minimale muziekstijl???

Dat vind jij.

Origineel geplaatst door Cool-T
Ik blijf zeggen dat Schranz absoluut niks met hardstyle en/of hardcore te maken heeft
Het is gewoon een verzamel naam voor snelle harde afwisselende techno
Schranz gibt Hip Hop keine Change

Idd, die heletijd die off beat dingen heb je toch niet met......

Ramones is wel punk....

Schranz, tsja, die term hoor ik niet zo veel in. De muziek die Liebing ooit aanduidde als 'Schranz' lijkt in de verste verte niet op wat men nu maakt.

Zelf noem ik het gewoon harde techno, dus Hardtechno omdat dat wat makkelijker bekt.

Oja, om het enigzins synthforum te houden; vrijwel al deze muziek komt uit Fruityloops of Reason, simpelweg omdat er met zoveel effecten geknoeit word is het met harde waar niet te doen (ladingen compressors, elk stukje percussie een eigen EQ, verschillende soorten distortion..etc).

Zelf benut ik mijn hardware ook enkel voor electro en consorten, hardtechno maak ik met fruityloops 4 en bevalt me prima :okdan:

Origineel geplaatst door smackos
Drum&bass is iets anders, Jungle is qua sound veel ruiger en zwarte
Inderdaad, d&b is white boy jungle.

Maar een boel r&b is slowjam electro. Met zang erover. En dan vaak ook nog dikker en zwaarder dan een menige cracker electro productie :D

Stukkie Schranz van de man himself.
Dit is nog wel een langzaam en braaf voorbeeld maar het heeft alle elementen van schranz.

- En ja ik ben ook afgehaakt toen de speed en de blote bovenlijven het overnamen.

Attachments

• chris liebing & adam beyer - the schranz-experience [decoded].mp3
    105,2 KB · Bekeken: 124
t is iig duidelijk dat een hoop mensen een ander idee hebben over wat schranz is ...

eigenlijk wordt een genre tegenwoordig meer bepaald door de massa dan degene die het genre bedacht heeft....

Origineel geplaatst door Backdrop
Stukkie Schranz van de man himself.
Dit is nog wel een langzaam en braaf voorbeeld maar het heeft alle elementen van schranz.

- En ja ik ben ook afgehaakt toen de speed en de blote bovenlijven het overnamen.

Das vaag, ik weet bijna zeker dat die plaat van Thomas Krome is!

Origineel geplaatst door forcesupreme
Das vaag, ik weet bijna zeker dat die plaat van Thomas Krome is!

Denk dat je gelijk heb ..... mensen halen de DJ en Producer maar al te vaak doorelkaar ...

Thomas Krome is trouwens erg vet (zn muziek dan) .... Mensen die van harde techno houden moeten trouwens ook eens naar wat mixen van steve stoll luisteren .... die draait ook veel Thomas krome platen ...

Motor-Ola , The advent etc. etc. wat trouwens in mijn ogen allemaal geen schranz is! maar goed laten we hier maar over op houden 8o)

Back