schranz

Origineel geplaatst door Acidfever

@ forcessupreme: Iemand die iets een naam geeft is precies de definitie van hoe namen ontstaan. Of denk je dat destijds de termen "techno" en "acid" al in het woordenboek klaarstonden om te gebruiken?

Mjaaaa, daar heb je ook wel gelijk in hoor... Maar ik word er af en toe niet goed van hoe snel er weer een nieuw sub-genre word bedacht.
Ik vind deze stijl van muziek nou niet zo uniek klinken dat er ook gelijk een nieuwe naam aan moet worden verbonden.
Wat is er mis met de term hard-techno? Dat is het toch ook? Snoei harde techno :)

Maar goed, ik ben natuurlijk ook geen doorgewinterde 'schranzer'...
Als je een countrey-liefhebber vraagt de verschillen tussen op te noemen tussen een trance en techno plaat zal ie niet ver komen... Sterker nog, hij zal waarschijnlijk beide onder het kopje housemuziek plaatsen. En andersom zal ik dat ook bij zijn muziek doen waarschijnlijk.

Dat zal zo mischien ook het geval zijn bij bijv. hard-techno en schranz.

Origineel geplaatst door Alex Omega
ik maak schranz tranze :)

Jezus, dat klinkt kut! :D

letterlijk en figuurlijk :halleluja

schranz trance haha laat is horen dan :-)

Origineel geplaatst door MadR
volgens mij zijn T!M van Xtrax en Like a Tim 2 verschillende mensen .. maar allebei erg oke .. vooral T!M als dj heb ik hoog zitten .. elke donderdag was het raak in Nighttown .. detroit en chicago to the max ... draait trouwens nog steeds in de Bootleg te r'dam .. alleen kan het geluid daar niet hard jammer genoeg ..

klopt zijn 2 verschillende :-) sorry dat ik ze zo noemde achter elkaar! Maar idd in de basement, lekker stampen.

Trouwens in het bootleg café nu, hmm, zou dat leuk zijn? worden er trouwens nog contests gegeven?

Ok, mijn laatste post over dit onderwerp:

Since there has been a lot of talk about the word "Schranz" lately, I wanted to post my very own statement about it and not one,which is written by people who don`t really know.

Yes, it is true, together with a friend I came up with the word "Schranz" in a Recordstore in Frankfurt in the year 1994. Not true is, that I am now annoyed by the term, I am only annoyed by all the discussions which come up about it, especially here in Germany.

Everyone who uses the word "Schranz" to describe her or his musical taste or even way of living, shall do so and I think that is completely o.k..

Basically I like to call what I spin and produce "Techno" and in general "electronic Music".

For me personally, since that day in 1994, "Schranz" is a description for various dark and distorted sounds in Techno. At that point I couldn`t come up with a better word, but of course then I also didn`t know, that one day it would become so popular. I don`t want to and I can`t tell anyone how and where to use the word and in what respect. That´s CLAU 04 was called :"Call it what you want..."

So be tolerant, make up your own mind about it and don`t believe everything which is written in magazines. Thanks for coming by my site (www.cl-rec.com).

Chris Liebing, April 2002

subhead is ook behoorlijk schranz en berkovic,en Ibrahim alfa,en aeox en...

Steve Rachmad - Filtermadness is wel beetje schranz.

Nog net niet hard en snel genoeg maar komt aardig in de buurt.

Schranz is idd gewoon een term die gebruikt wordt om de snelle rauwe techno aan te duiden
Heeft verder niks met Hardcore te maken.

Sven Wittekind doet ook wel goeie gooi naar Schranz

Het is dus eigenlijk gewoon snelle harde techno met snelle afwisselingen
Ik ben er zelf nogal voorstander van :)

Beastie Boys - Heartattack man ..... dat is klassieke hardcore! ....

Btw in mijn oren en ogen is schranz een beetje een zijtak van hardstyle/hardcore ...
Met inderdaad sterke techno invloeden .... wat je vooral weer minder hoort in schranz zijn melodietjes zoals je die dan weer vaak in hardstyle en hardcore hoort ... maar verder heeft t bijna altijd de basis van een hardstyle / hardcore track ... met name de typische techno kicks zit nu vooral een sterk rauw randje aan met vaak een gated reverb ...
en natuurlijk t tempo ligt een paar latten hoger

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Beastie Boys - Heartattack man ..... dat is klassieke hardcore! ....

Btw in mijn oren en ogen is schranz een beetje een zijtak van hardstyle/hardcore ...
Met inderdaad sterke techno invloeden .... wat je vooral weer minder hoort in schranz zijn melodietjes zoals je die dan weer vaak in hardstyle en hardcore hoort ... maar verder heeft t bijna altijd de basis van een hardstyle / hardcore track ... met name de typische techno kicks zit nu vooral een sterk rauw randje aan met vaak een gated reverb ...
en natuurlijk t tempo ligt een paar latten hoger

Nou word ie helemaal mooi... Schranz een zijtak van hardstyle/hardcore ???

:kont:

Origineel geplaatst door forcesupreme
Nou word ie helemaal mooi... Schranz een zijtak van hardstyle/hardcore ???

:kont:

met sterke techno invloeden ja :)

dat is iig mijn idee van schranz :)

als ik aan punk denk ... denk ik aan greenday :)

ik ben absoluut geen punk expert, ik luister er zelfs niet naar.
maar als greenday je idee van punk is moet je SNEL...HEEL SNEL bijscholen. :D

Mjaaaa, daar heb je ook wel gelijk in hoor... Maar ik word er af en toe niet goed van hoe snel er weer een nieuw sub-genre word bedacht.
Ik vind deze stijl van muziek nou niet zo uniek klinken dat er ook gelijk een nieuwe naam aan moet worden verbonden.
Wat is er mis met de term hard-techno? Dat is het toch ook? Snoei harde techno :)

Maar goed, ik ben natuurlijk ook geen doorgewinterde 'schranzer'...
Als je een countrey-liefhebber vraagt de verschillen tussen op te noemen tussen een trance en techno plaat zal ie niet ver komen... Sterker nog, hij zal waarschijnlijk beide onder het kopje housemuziek plaatsen. En andersom zal ik dat ook bij zijn muziek doen waarschijnlijk.

Dat zal zo mischien ook het geval zijn bij bijv. hard-techno en schranz.

Mja .... dan kun je t net zo goed aan je hond vragen ..... waarom vraag je t niet gewoon aan iemand die van techno en trance houdt? zeker wel dat hij t verschil zou weten ..... eigenlijk praat je jezelf een beetje tegen hier ... aangezien je zelf zegt dat je geen doorgewinterde schranzer bent ... ben jij dan bijv in dit verhaal bij wijze van spreken de country liefhebber? ...

Tja .... zo gaat dat nou eenmaal ... elk beestje moet een naam hebben :)

hard techno ? en dan hebben we straks zeker soft techno / medium techno / hard techno / extreme techno ...

harde pop muziek .. zachte popmuziek etc. etc. ...

Origineel geplaatst door isnieZot
ik ben absoluut geen punk expert, ik luister er zelfs niet naar.
maar als greenday je idee van punk is moet je SNEL...HEEL SNEL bijscholen.

wat is greenday dan volgens jou ? als je t ze zelf vraagt zullen ze ook zeggen dat ze een punk band zijn...

wat is greenday dan volgens jou ? als je t ze zelf vraagt zullen ze ook zeggen dat ze een punk band zijn...

greenday is ehm... pop met wat punk invloeden. maar ga eens opzoek naar "echte" punk.
klinkt toch al veel anders dan greenday. niet dat ik iets tegen greenday heb.

Origineel geplaatst door isnieZot
greenday is ehm... pop met wat punk invloeden. maar ga eens opzoek naar "echte" punk.
klinkt toch al veel anders dan greenday. niet dat ik iets tegen greenday heb.

hm dat is dus jouw typische TV IMAGO dat jij van greenday heb :)

greenday gaat echt wel wat verder als de muziek die jij op TMF gezien heb 8o)

trouwens ook 1 van hun laatste hits die op tv te zien was .. American Idiot .. moet zeggen dat dat ook aardig punk is hoor ...

Origineel geplaatst door Acidfever
Schranz en Tekno zijn gewoon uit het zicht geraakt en overgelopen in bijna hardcore house /gabber achtige zaken.

Ik kon in de begindagen Schranz en Tekno erg waarderen maar als ik nu zo'n area inloop op een feest zie ik alles waardoor ik niet naar gabberfeesten wil. Pepsauna, ontblootte bovenlijven, trainingspakkies, the works.

Dit is overigens mijn ervaring he...dus niet meteen je korte lontje tonen.

Confirmed.

Back