rm1x versie 2.0 chip?

tjebbestorm

Storm op de maan
hoi hoe zit het nou met die fucking chip die je kan bestellen als je je ouwe chip opstuurt voor de mr1x .
kan hier in nederland nergens een plek vinden waar ik die chip heen kan sturen
en erg veel info is er ook niet te vinden ?
yamaha is wel erg onvriendelijk kwa klant-vriendelijkheid wie kan me ergens naar verwijzen zodat ik eindelijk die chip kan gaan bestellen wordt gek van de latency shit
de chip hoort eigenlijk gratis te bestellen zijn maar hoor overal dat je er voor moet dokken ?
wie kan mij hier mee helpen grt TJEBBE :eureka:

Laatst gewijzigd:
v2.0? Ik dacht dat 1.13 de laatste was. Maar als jij ergens een 2.0 hebt gevonden hoor ik het graag.

Origineel geplaatst door tjebbestorm
LAAT OOK MAAR !!
heb het zelf al uit gezocht laterzzzzzz:slotje:

eh ,mogen wij t ook weten?

HEHEHEHE heb zelf maar een mailtje gestuurd naar engeland om te kijken of ze het via daar naar me kunnen sturen
www.yamaha-europe.com
hier in nederland kwam ik uit bij kapelle en amsterdam maar ze vragen hier geld voor dus fuck de nederlandse dealers(100euries )voor iets dat gratis is !
kan het mischien nog via duitsland of belgie proberen maar wacht eerst de reactie af van engeland
heb het hier over de yamaha -europe.com site (blijkbaar overal hetzelfde )behalve dat engeland een echte support group heeft en
in nederland dus alleen maar dealers heeft die spullen repareren voor yamaha :confused:
wankers
anyway ben er dus nog steeds mee bezig en daarom nog steeds de vraag wie is het gelukt en waar ?
dacht alleen dat niemand hier er iets over wist dus daarom mijn reactie ben namelijk al een tijdje hiermee bezig,
en wordt er een beetje gek van dat yamaha zo moeilijk te bereiken is !
mijn excuus tjebbestorm

....

....

is het niet zo dat je je geld terugkrijgt als je de oude chip opstuurt?
Dat had ik begrepen...:walker:

ook volgens dit draadje...

ook volgens dit draadje...

anders even yamaha bombarderen met klachtmailtjes....}:|

Origineel geplaatst door Zaaz
v2.0? Ik dacht dat 1.13 de laatste was. Maar als jij ergens een 2.0 hebt gevonden hoor ik het graag.

je heb gelijk heb het over 1.13 er wordt op verschillende sites op een verschillende manier benoemd bij de 1 staat 1.13
en bij de ander versie 2.0 iniedergeval er is maar 1 chip uit gekomen (naar mijn weten)zo'n 4 jaar geleden voor de rm1x en die moet ik gewoon hebben het is dus alleen fucking lastig om eraan te komen
maar het is dus 1.13 en niet versie 2.0 of die moet er daad werkelijk zijn wordt er af en toe een beetje moe van
ik bedoel bij yamaha weet je nooit ze brengen shit uit zonder je op de hoogte te houden terwijl ik geregistreert sta met de rm1x

:bekdicht: ik hou mn mond verder

Re: ....

Re: ....

Origineel geplaatst door RednoiZ
is het niet zo dat je je geld terugkrijgt als je de oude chip opstuurt?
Dat had ik begrepen...:walker:

ze zeggen dat de kosten voor het opsturen van de chip dus die jij naar hun moet opsturen terug betaalt krijgt.(is al eerder gezegd)
maar ja nu eerst weten waar naar toe te sturen maar ik ga er niet vanuit .
ik wacht geduldig tot ik een mailtje krijg als ik die krijg ?en anders weer verder zoeken

:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

De workaround is echt hardstikke simpel en als ik mijn informatie goed heb begrepen is de nieuwe OS net zo buggy als de ouwe! Gewoon ff de boel googlen en dan kom je er vanzelf achter dat de ophef over de oude OS voornamelijk overdreven is...

...ik heb het ook ooit overwogen, maar het kost een hoop geld en moeite en het is absoluut niet nodig. Ik gebruik mijn (voorheen Acidfever's) RM1x al een hele tijd full on, en ik weet erg goed wat het "probleem" met de oude OS is en ja het kost je bij iedere nieuwe song ongeveer 15 seconden om het te voorkomen, maar daarna is er helemaal niets meer aan de hand.

Als ik het goed heb begrepen, staan de 16 voices standaard assigned naar een ***** phrase, daar haal je ze dus vanaf door ze toe te wijzen naar iets anders, whatever. Als je dan een voice gaat gebruiken om externe midiapparatuur aan te sturen, stuurt 'ie niet die vervelende program change..

Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen, veel ste lange dag gehad, maar het is echt niet moeilijk en er is errug veel over gepost op dit forum. Ik heb na aanschaf in een dag of twee alle info gevonden en aan al mijn twijfels een einde gemaakt.

...en als ik iets kan, dan kunnen jullie met een beetje meer pijn en moeite het in ieder geval proberen, toch!? Mwoahahaha!!!!

thanks dat is de enige oplossing die ik zelf ook gebruik
:D
maar heb ook wat andere problemen qua midi data die hij ontvangt en niet juist opneemt of beter gezegd niet goed terugspeelt
na opname
mischien dat ik wat verkeerds (onwetendheid )
maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen heb m al een dikke 5 jaar !
en heb dus gelezen dat deze chip het probleem verhelpt .
daarom ben ik dus nog steeds op zoek
of de nieuwe os even buggy is heb ik nog nergens kunnen vinden of over gelezen
hoor er eigenlijk alleen maar goede dingen over (reply's)
grt tjebbe

VAAAAAG stuur een mailtje naar engeland krijg ik een mailtje uit duitsland dat ik ik het via mn dealer moet doen javascript:smilie(':confused:')
hier een copy en de bekende dealer link voor bestelling nieuwe eprom bij uw dichtsbijzijnde yamaha dealer
verder kom ik toch echt niet
van de nederlandse dealers heb ik nog steeds niets vernomen(behalve dan de gene die er dus cash voor vragen )
wat blijkbaar normaal is want het staat zelfs in het mailtje van yamaha zelf maar niets over het terug storten op je rekening!
rare mensen die mensen .
ik ga maar weer is verder zoeken

Geachte heer van der Kooij,

Dank u voor uw aanvraag. Yamaha accessoires kunt u niet rechtstreeks bij ons kopen, maar wel via Yamaha dealers
U kunt het onderdeel bij uw plaatselijke YAMAHA dealer bestellen. De prijs kunt u via uw YAMAHA dealer vernemen :

Yamaha-dealers in Nederland :

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/service/120_dealer_locator/index.php

Met vriendelijke groet,

Christoph Dégardin
YMCE Service-Hotline
Siemensstrasse 22-34
25462 Rellingen bei Hamburg
Germany

support-benelux@yamaha.de

www.music.yamaha.com

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/belgium/

hi can you send me a new eprom(1.13)
in my country isnt a place to order these
so that why i send you a mail to ask if you can just send it to my home and that i send my old eprom to you guys(its my only option to get the upgrade)
and i can put the chip by itself inside

Ik dacht dat je zover al was!? De enige twee opties die je hebt zijn:

De Nederlandse Yamaha dealert veul geld betalen voor die nieuwe eprom

of

De workaround

Ze hebben in het prille begin in Engeland meen ik een aantal van die gratisch vervangingen gedaan en zo'n verhaal gaat als een vuurtje door het net. Ik ben echt zo goed als overtuigd dat er niemand meer een gratis upgrade gaat krijgen. Het gaat je geloof ik rond de 100 euro kosten..
Maar echte problemen kun je van die oude OS niet verwachten aangezien het meerendeel van de RM1x-en op die oude OS loopt en er maar zelden op de internationale fora problemen opduiken.. het valt me ook op dat het enige wat ik als echt 'probleem' zie opduiken op dit ooh zo mooie forum is dat de RM1x niet gratis wordt geupgrade.
Misschien wat kort door de bocht, maar move on!!

daar heb ie gelijk in :)
echt een vette bummer
maar ja mischien ooit kom ik iemand tegen en die =zegt ik kan het wel voor je bestellen !
non profit :P we can still dream can we
ga voorlopig maar weer muziek maken in plaats van zoeken op het net
maar als ik toevallig iemand tegen kom die het dus kan regelen dan post ik het hier !
grt tjebbe

Nou eh... ik heb alleen maar positieve ervaringen met die reperateur in Kapelle (Zeeland). Moest mijn sampler een keer laten fixen. Zelf op een heerlijke zomerdag heengereden. Heeeeele vriendelijke man die dat daar doet (aan-huis-bedrijfje), supergoede service en gezellig mee gebabbeld. Helaas kost het wat geld ja, maar ja... gelukkig gaat de zon nog steeds voor niks op.

Enneh btw, Tjebbe... ben jij die knakker die nog wel eens zijn neus liet zien in de Inner Warrior?

Back