mijn eerste analoogje

Of de multitrak? Iets minder knoppen want het programmeren gaat via een matrix, maar is wel analoog, multitimbraal, sequencer en arppegiator aan boord, eventueel een uitgang per stem en midi.

[schaamteloze promotie]Ik heb er nog een te koop voor € 320,-[/schaamteloze promotie]

de ms'jes zijn prima synths. ik gebruik mijn ms10 altijd live voor dikke snijdende pwm bassen.
met de ms20 kan je heel gaaf geluiden maken die zich zelf in stand houden. maar vooral de filters zijn het gaafst !

een prophet 600 is een leuk ding, alleen de grove "stepping" in de draaiknoppen vind ik afschuwelijk om mee te werken.

de midi implementatie stelt ook nauwelijks iets voor.

als je een analoge polysyth met midi wil zou ik zelf eerder voor een juno o.i.d. gaan

ik wou effe zeggen...

mijn god. zegt er een dat de ms serie overhyped is. Ik heb em in mijn setup (de ms10) en de filters kicken ass. de overall sound is geweldig. Zeker een aanrader om te beginnen met synthese. Mis de highpass filter (had dan toch de ms20 moeten aanschaffen) maar modulatiemogelijkheden zijn legio. Externe input, pwm... kortom een heerlijk scheurbakkie!

mijn eerste analoogje was een roland alpha juno 1
Klinkt zeker ook lekker vet, maar uiteraard zo vet niet als sommige andere synths nog.

Nu, ik was er tevreden van.

Mijn tweede analoogje is een mfb synth lite II geworden.
Heel erg leuk met die draaiknoppen,
sound is ook heel erg oke.

Back