Maak eens een stukje pop

Origineel geplaatst door D-man
Hij is vet he :halleluja, the waltz of a ghetto fly, ik zet m gelijk weer ff op :dj:
Ken je ook paul randolph? (bassist op dat album, heeft ook een eigen album uitgebracht op het label van moodymann, die vind ik eigenlijk nog beter :) )

Ik heb een gave live performance van "I believe in you" op de schijf staan uit Raymann is laat.

(Drie Nord's op het podium :P )

R&B

R&B

Origineel geplaatst door Cool-T
Kleine snippet van waar ik mee bezig ben.
Een ruwe opzet.Mee door gaan of iets anders proberen?
Hoor het graag
pop jij of pop ik?
Wie zal het zeggen

Nee, zeker doorgaan ! Leuke bass, goed ritme. Enkel de strings wat 'snappier' maken. Ook opletten met minder gedefinieerde sounds op de achtergrond...die maken het wat wazig en je kan ze beter weglaten.
Dan een bij voorbaat zwarte soulstem erop en je hebt lekkere R&B !(wat ook pop is !)

Zo ziet u maar heren, pop maken is veel leuker en biedt meer mogelijkheden en vrijheden dan al die muzikaal nogal 'enge' dance-tracks...

Wat een succes...deze thread !

Wat een succes...deze thread !

Nou moe...het loopt echt storm met die poptracks...:D

Halooooo ? Nog iemand ?
(de échte componisten met verstand van... zijn hier blijkbaar sterk in de minderheid)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
En toen werd het heel stil...zoals verwacht !
(hoe zou dat toch komen ?) }:|
je kan ook gewoon proberen hier een leuk topic van te maken ipv reacties uit te lokken....:erm: ik post hier niks, want ik kan geen popmuziek maken, dat durf ik best toe te geven...of moet ik nu van het synthforum verbannen worden?

idd ,
zo zou ik nooit een echt hardcore nummer kunnen maken , en dat hoeft ook helemaal niet . doe gewoon je ding .
laat dit niet een 'kijk ons eens muziekaaler dan iemand anders die b.v house(en aanverwanten) muziek maakt' zijn . dat is namelijk bullshit . het gaat om de energie in de muziek en dat hoor je dwars door elke style heen .

en nou als een speer popliedjes maken .

die van jou vond ik best grappig bassio :) de zang is niet geweldig, maar het heeft wel wat, de manier van zingen doet me heel in de verte wel een beetje aan ian curtis denken

Origineel geplaatst door Nightstorm
je kan ook gewoon proberen hier een leuk topic van te maken ipv reacties uit te lokken....:erm: ik post hier niks, want ik kan geen popmuziek maken, dat durf ik best toe te geven...of moet ik nu van het synthforum verbannen worden?

Je hoeft niets 'toe te geven' Ik wil niets uitlokken. Het was gewoon een vaststelling dat er - in tegenstelling tot de 'Maak eens een hardcore trek' - hier veel minder tracks gepost worden. Dat had ik op voorhand voorspeld
en dat heeft ook een reden : Popmuziek maken is van een ander niveau en moeilijkheidsgraad dan hardcore.
Net zoals klassieke muziek schrijven nog moeilijker is dan pop maken. Zo éénvoudig ligt dat. Het gaat em om kennis, inzicht en talent. Punt. (Ikzelf weet te weinig van Contrapunt en Fuga om volwaardige klassieke muziek te kunnen schrijven en als ik tijd en mogelijkheden zou heben zou ik het studeren)
Dat wil niet zeggen dat iemand verbannen of gestigmatiseerd hoeft te worden zodra hij niet over een zekere
kennis of talenten beschikt.
Integendeel. Deze thread zou een motivatie moeten zijn om het toch te proberen Nightstorm ! Maar daar is uiteraard wel een minimum aan muzikaal inzicht voor nodig. En wat je niet kan, kan je altijd leren. ;)

Re: Wat een succes...deze thread !

Re: Wat een succes...deze thread !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Nou moe...het loopt echt storm met die poptracks...:D

Halooooo ? Nog iemand ?
(de échte componisten met verstand van... zijn hier blijkbaar sterk in de minderheid)

Wat loop je nou toch steeds te zeiken man, maak zelf dan wat!!

Origineel geplaatst door trigg
..een stukske pop, lekker zoet met radio-potentie :)

zang verzorgd door een vriend van mij
http://trigg.gunslinger.nl/Bloodbrothers.mp3
zo dit klinkt wel goed zeg! heel toegankelijk maar toch net die eigen draai die het geen dertien in een dozijn popmuziek maakt..cool! alleen de zang stoort me een beetje, het wordt me iets te "geforceerd" gezongen

Back