Maak eens een stukje pop

'lectro (?) pop?!

'lectro (?) pop?!

Mja, zal ik dan ook maar?

Dit heeft ooit al eens als track in de trackthread gestaan,
maar dat was de eerste versie. Ik heb em wat opgeschoond,
ingekort, opgepompt. Veel mensen vinden dit leuk en zingen
het snel mee, dus dan zal het wel pop zijn... hehe
:D

What if...?

Hoi

Heb een paar leuke pop liedjes gehoord. Bloodbrothers is echt mooi!

Ik ben zelf bezig met een demo album voor een vriend van me die zingt. Kan niet alles laten horen maar ik zal, in overleg met hem, zorgen dat jullie binnenkort wat kunnen horen! Ben erg benieuwd naar jullie feedback namenlijk, aangezien het maken van pop muziek met zang behoorlijk nieuw is voor mij :)

Damn... Bloodbrothers is echt mooi!! (heb 'm nu aan staan.)

Jammer dat de stem zo verweg is. Zover ik kan oordelen is het een goede zanger, dus het kan geen kwaad denk ik om 'm beter te kunnen horen! :)

Daar ben ik weer.

Ik heb een "realtime demo" online gezet van "Fall Again". Een versie die ik heb gemaakt om te horen hoe het liedje klinkt. Een demo voor mijzelf dus, om te brainstormen wat voor muziek ik er onder wil hebben. De zang is tegelijk opgenomen met het inspelen van de piano, dus vandaar dat je wat tikjes hoort en het is ook niet overal even goed in de maat.. maarja, daar is het een realtime demo voor he.. :)

Het is erg kort, slechts 1:43, maar ik hoop toch dat het een leuke bijdrage is aan deze thread.

http://members.home.nl/3state

Take care!

Edit: Ik ben dus niet de zanger in dit liedje, was het maar waar. Het is gezongen door Ricardo, een vriend van me, die tevens dit liedje heeft geschreven. Ik ben verantwoordelijk voor het opnemen en bewerken van alles wat maar met audio te maken heeft 8). Ik heb gebruik gemaakt van een Behringer B-2 Pro Studio condensator microfoon, aangesloten op mijn EMU 1616, voor de rest is alles wat je hoort Reason 3.0, had geen zin om Cubase te gebruiken.. komt later wel.

Leuke thread!

Ik hoor mooie dingen van iedereen, veel dingen met potentie om uit te werken voor een band enzo. Trigg: mooi nummer, de sfeer is perfect. Nu nog wat meer afwisseling in het akkoordenschema, dan ben je een heel eind op weg.
Verder iedereen goed gedaan!

Ik heb vrij recent een ruwe opzet gemaakt voor een nieuwe popballad. Dit is puur alleen de pianopartij, en ik ben nog op zoek naar iemand die een tekst erop kan/wil schrijven. Verder is het akkoordenschema af en toe een beetje cliche in het gehoor, maar het gaat vooral om het gevoel en de sfeer.

PopBallad

Origineel geplaatst door Marando
Daar ben ik weer.

Ik heb een "realtime demo" online gezet van "Fall Again". Een versie die ik heb gemaakt om te horen hoe het liedje klinkt. Een demo voor mijzelf dus, om te brainstormen wat voor muziek ik er onder wil hebben. De zang is tegelijk opgenomen met het inspelen van de piano, dus vandaar dat je wat tikjes hoort en het is ook niet overal even goed in de maat.. maarja, daar is het een realtime demo voor he.. :)

Het is erg kort, slechts 1:43, maar ik hoop toch dat het een leuke bijdrage is aan deze thread.

http://members.home.nl/3state

Take care!

Edit: Ik ben dus niet de zanger in dit liedje, was het maar waar. Het is gezongen door Ricardo, een vriend van me, die tevens dit liedje heeft geschreven. Ik ben verantwoordelijk voor het opnemen en bewerken van alles wat maar met audio te maken heeft 8). Ik heb gebruik gemaakt van een Behringer B-2 Pro Studio condensator microfoon, aangesloten op mijn EMU 1616, voor de rest is alles wat je hoort Reason 3.0, had geen zin om Cubase te gebruiken.. komt later wel.

:halleluja mooi gevoel , goede stem , komt zeer professioneel over .

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Leuke thread!

Ik hoor mooie dingen van iedereen, veel dingen met potentie om uit te werken voor een band enzo. Trigg: mooi nummer, de sfeer is perfect. Nu nog wat meer afwisseling in het akkoordenschema, dan ben je een heel eind op weg.

Ik heb vrij recent een ruwe opzet gemaakt voor een nieuwe popballad. Dit is puur alleen de pianopartij, en ik ben nog op zoek naar iemand die een tekst erop kan/wil schrijven. Verder is het akkoordenschema af en toe een beetje cliche in het gehoor, maar het gaat vooral om het gevoel en de sfeer.

PopBallad

en deze is ook heel erg fijn :okdan:

Nou vooruit, dan zal ik ook eens iets posten. Vrucht van een avondje jammen met mijzelve ;). U hoort geen vocals, een G2 bas en synclead, Siel Orchestra II strings, 2x gitaar via toneport en buizenpedaaltje en als slagroom op de pudding mijn 'live' drumkwaliteiten op een yamaha dtxplorer setje, ongequantiseerd noch overgedubd (bepaal zelf maar of je er blij van wordt :bekdicht: )

zoek de rammelpop

Thanks voor de feedback! :)

Ik heb geluisterd naar het liedje van Dr. RiPsaw. Zo zeg, dat kan echt mega mooi worden, in mijn hoofd hoor ik al iemand de sterren van de hemel zingen. Heb je al een zanger(es) voor dit liedje?? Ik kan een vriend van me er wel naar laten luisteren, misschien heeft hij tijd om iets moois te bedenken. Hij kan goed teksten schrijven, al zeg ik hetzelf.

Menno

Wat is pop? :geslaagd:
Pop is populaire muziek. Pop verandert steeds. Eigenlijk is hedendaagse pop gewoon dance, hiphop en melige rnb (Ik denk aan Milo, Eminem & Alicia Keys). De pop van nu is de pop van 20 jaar geleden niet. Wie bepaalt wat pop is? (de hitcharts neem ik aan) Hoe schrijf je pop neer in muziektaal? :D

Iemand koffie? :koffie:

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Leuke thread!

PopBallad

Ik heb nog eens een keer of 100 naar je liedje geluisterd, terwijl ik er doorheen aan het zingen was. Damn, wat kan hier lekker bij gezongen worden. Ik ben erg benieuwd naar wat voor zang melodie jij hier bij hebt zitten.

Zou hier graag iets mee willen doen.

Groetjes!

Origineel geplaatst door bassio
ik heb deze idd al eerder gehoord , lekker nummertje hoor . lekker sleezie hangerrig ofzow .
zit er nu ook gitaar bij ?

Leuk dat je het een lekker nummertje vindt!
De gitaar zat er al in, alleen verder op de achtergrond... Het is wat verder naar voren gehaald.
Sleazy is het wel... :D

Ik zal zo even een nieuwe track online zetten, het is geen pop, dus ik maak wel een apart draadje...
:walker:

Thnx voor de enthousiaste reacties allen :)

Origineel geplaatst door Marando
Ik heb nog eens een keer of 100 naar je liedje geluisterd, terwijl ik er doorheen aan het zingen was. Damn, wat kan hier lekker bij gezongen worden. Ik ben erg benieuwd naar wat voor zang melodie jij hier bij hebt zitten.

Zou hier graag iets mee willen doen.

Groetjes!

Dit is tot nu toe ales wat ik ermee gedaan heb, ik heb nog niet echt een melodielijn uitgewerkt. Wel heb ik geprobeerd een enigzins herkenbaar thema af en toe te laten terugkomen, die zouden als opstap kunnen worden gebruikt naar een melodielijn.
Wat mij betreft: leef je uit, ik ben zeker benieuwd of je er iets leuks mee kunt doen wat betreft de tekst. Hou het svp wel binnen synthforum als het even kan.
Ter info: ik heb in het nummer een AABCA schema gevolgd (net niet helemaal AABA volgens de regels, maar wel leuk).

alles wat populair is = pop . maar wat is nu een critiria wat nu precies populair is ? zit daar een aantal mensen aan vast , of kan het ook populair zijn in een kleine kring ? ik weet het niet , of toch wel . dat gedoe ook altijd met genres .
maar ik vind het best een lekker nummertje al past het niet in mijn straatje pop :D

trig die acoustische track "alone again" vind ik ook wel geinig . beetje smartlappenpop

Ik had in deze thread m'n laatste pop/rock/ska achtige nummertje geplaatst

pop

de drums zijn in ieder geval pop, denk 'k (bfd)

hehehehe dat was makelijk te consumeren .. }:|

maar goed bezig hoor ! :P

Origineel geplaatst door MadR
hehehehe dat was makelijk te consumeren .. }:|

hoog consumptiegehalte ja... :D

Origineel geplaatst door MadR

maar goed bezig hoor ! :P

thanx !

Back