Maak eens een stukje pop

Bedankt voor de positieve feedback, Unic en misterCCC. :)

Het is altijd erg motiverend om te horen dat er mensen zijn die onze muziek kunnen warderen. Ik zal Ricardo even blij maken met jullie reactie! *D

(He, dit is de 100e post in deze thread :) )

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Marando
Bedankt voor de positieve feedback, Unic en misterCCC. :)

Het is altijd erg motiverend om te horen dat er mensen zijn die onze muziek kunnen warderen. Ik zal Ricardo even blij maken met jullie reactie! *D

(He, dit is de 100e post in deze thread :) )
WTF?!?! Dit klinkt echt goed man, vooral hier ook mee doorgaan.8~

Origineel geplaatst door Eraser127
WTF?!?! Dit klinkt echt goed man, vooral hier ook mee doorgaan.8~

Haha, te gek man dat je zo positief bent! Leuk om te horen!! We gaan zeker door!! :dj:

Mooi! erg goed gezongen inderdaad, maar het liedje op zich is ook gewoon erg goed :biertje:

Als je alles wat dikker zou aanzetten zou het zo een nummer van Keane kunnen zijn, niet dat ik vind dat je dat zou moeten doen hoor, maar het speelde de hele tijd in m'n gedachten toen ik ernaar luisterde...

Origineel geplaatst door Alphatronic
Mooi! erg goed gezongen inderdaad, maar het liedje op zich is ook gewoon erg goed :biertje:

Als je alles wat dikker zou aanzetten zou het zo een nummer van Keane kunnen zijn, niet dat ik vind dat je dat zou moeten doen hoor, maar het speelde de hele tijd in m'n gedachten toen ik ernaar luisterde...

Bedankt voor je reactie! Opzich gaan we het liedje wel aanpassen denk ik. Van meerdere mensen hebben we tehoren gekregen dat het te langdradig/saai is na een tijdje. Dit is op te lossen door even wat meer "fireworks" er in te doen na het midden. Althans.. denk ik.

Maar dat doen we na de Sneekweek. :)

Zo, het is alweer even geleden sinds mijn laatste post in deze thread. Tijd voor een nieuw liedje!

Ik heb het samen met Ricardo (de zanger) geschreven en geproduceerd deze week. We zijn zelf wel blij met het resultaat..

Warning: het is een erg lief liedje... mischien bijna gay.. :P

http://members.home.nl/mhoomans/Ricardo_Munoz_-_The_Least_I_Can_Do.mp3

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groetjes!

:okdan: Goed man! Klinkt professioneel!

Ik zou 'm naar je zin aanpassen en rondsturen! Van alle NL'se bands die je vaak op de radio, e.d. hoort vind ik dit wel een verademing dat 't niet zo "overdreven, Kane-accent-achtig" is!

Overigens niet geheel mijn muzieksmaak, maar eerlijk is eerlijk.

Zo, het is alweer even geleden sinds mijn laatste post in deze thread. Tijd voor een nieuw liedje!

Ik heb het samen met Ricardo (de zanger) geschreven en geproduceerd deze week. We zijn zelf wel blij met het resultaat..

Groetjes!

Petje af! Klinkt erg goed, en zit kwa compositie vrij goed in elkaar. Akkoordenschema is afwisselend, niet te voorspelbaar (zeker in het begin niet, wat verderop in het nummer zijn bepaalde stukjes misschien net iets te vaak herhaald, ik zal als ik tijd heb specificeren welke ik bedoel), en af en toe erg verrassend. Ik mis alleen nog een echte goeie climax.
Stem van de zanger vind ik erg prettig om naar te luisteren, heeft voor mijn gevoel af en toe wat weg van Robbie Williams.

Zet hier een complete band onder met echte drummer, en je kunt hier een heel gaaf nummer van maken! Ik denk dat je dan ook makkelijker een echte goeie climax in het nummer kunt inbouwen.

Thanks Zoidsity en Dr. RiPsaw voor jullie reactie! Ook erg bedankt voor de opbouwende kritiek. We nemen alles echt in overweging! (advies staan we altijd voor open :) )

Ik vind het ook goed klinken. Wat opbouwende kritiek: probeer eens een de-esser op de zangtrack. De s-en en f-en zijn nu wel heel prominent.

Origineel geplaatst door murphf
Ik vind het ook goed klinken. Wat opbouwende kritiek: probeer eens een de-esser op de zangtrack. De s-en en f-en zijn nu wel heel prominent.

Thanks murphf, ik zal er gelijk naar kijken!

Mooie song. marando. Hoewel ik geen fan ben van het genre melangolische pop vind ik dit
nummer zeer okay. Moest meteen aan Sting en Counting crows denken. Niet echt fris en
vernieuwend, maar dat hoeft ook niet persee natuurlijk.

Pluspunt is de mooie stem, de back vocal op het einde en de algehele compositie.
Ik werdt wel een beetje kriebelig van de stemregister overlapping. Misschien zo
bedoeld, maar het klinkt niet zo lekker in mijn oren. Stemmen zijn immers monofoon.
Als je het extra duidelijk maakt is het misschien een leuk effect. Nu lijkt het op iets
onbedoelds.

Met de juiste marketing zou het een hitje kunnen worden. De lyrics zijn zeker in orde.
Simpel doch doeltreffent. En het ligt goed in de rijm.

N.B. ik luister op brakke laptop speakers, dus kan ik het niet op kwaliteit beoordelen, maar hij
klinkt als een goede afgewerkte track.

P.S. welke gear heb je gebruikt als ik mag vragen? En vooral welke software.

Laatst gewijzigd:
mooi marando ! , stukje top pop . :okdan:
totaal mijn smaak niet maar het klinkt allemaal erg profi , mede door de zang .
welke microfoon heb je daarvoor gebruikt ?

verder nog 1 klein puntje te bekritiseren , wat heb je met de drums (snare) gedaan ?, lijkt wel of er continu aan ge-eq-ed word . vind het wel ok , maakt het wat levendiger maar die snare met het meeste hoog springt er nu zo uit .

verder :okdan:

Hoi Koekebakker en Bassio. Allereerst bedankt voor het beluisteren van de track en jullie feedback. Alle adviezen worden zeker genoteerd en besproken op een later moment. :)

Om antwoord te geven op wat vragen van jullie beide, hier mijn studio setup. (staat ook al in mijn sig zo'n beetje)

Athlon x2 3800+ systeem op 4200+ speed.
1 GB DDR 400
300GB Maxtor
320GB Seagate
17"samsung TFT (over een maandje komt er nog een 17"TFT bij... :) )
EMU 1820

Behringer B2-Pro studio condensator mic
Yamaha AN1x (master keyboard)
AKG K240 Studio koptelefoon
NAD C300 versterker met echt wel lekker klinkende JAMO speakers uit 1997 (toen de "speaker van het jaar")

Voor mijn producties gebruik ik eigenlijk altijd onderstaande:
Steinberg Cubase SX3.1
Steinberg The Grand 2
Propellerheads Reason 3.04 met veel refills
Linplug Albino 3
Novation V-Station
ReFX Vanguard
Waves Gold bundle

Ben nog aan het twijfelen of ik toch moet gaan voor een UAD-1... moeilijk..

Hoi Koekebakker en Bassio. Allereerst bedankt voor het beluisteren van de track en jullie feedback. Alle adviezen worden zeker genoteerd en besproken op een later moment. :)

Om antwoord te geven op wat vragen van jullie beide, hier mijn studio setup. (staat ook al in mijn sig zo'n beetje)

Athlon x2 3800+ systeem op 4200+ speed.
1 GB DDR 400
300GB Maxtor
320GB Seagate
17"samsung TFT (over een maandje komt er nog een 17"TFT bij... :) )
EMU 1820

Behringer B2-Pro studio condensator mic
Yamaha AN1x (master keyboard)
AKG K240 Studio koptelefoon
NAD C300 versterker met echt wel lekker klinkende JAMO speakers uit 1997 (toen de "speaker van het jaar")

Voor mijn producties gebruik ik eigenlijk altijd onderstaande:
Steinberg Cubase SX3.1
Steinberg The Grand 2
Propellerheads Reason 3.04 met veel refills
Linplug Albino 3
Novation V-Station
ReFX Vanguard
Waves Gold bundle

Ben nog aan het twijfelen of ik toch moet gaan voor een UAD-1... moeilijk..

Hmmm dit is wel t mooiste qua zang en dit genre wat ik op internet op gevonden. Ik vind die stem meesterlijk! Goede zanger ! Zang komt er mss soms een stuk te luid uit en van mij mag er een mooi muzikaal solo stukje tussen. Mooie gitaar of een mooie sax zou geen kwaad kunnen! Heel veel succes jij komt met de goede aanpak ver ben ik bang .

ps. zou dat rare effect op die snare weghalen en gewoon een rechte lijn van maken.

Origineel geplaatst door stevy
Hmmm dit is wel t mooiste qua zang en dit genre wat ik op internet op gevonden. Ik vind die stem meesterlijk! Goede zanger ! Zang komt er mss soms een stuk te luid uit en van mij mag er een mooi muzikaal solo stukje tussen. Mooie gitaar of een mooie sax zou geen kwaad kunnen! Heel veel succes jij komt met de goede aanpak ver ben ik bang .

ps. zou dat rare effect op die snare weghalen en gewoon een rechte lijn van maken.

:halleluja Bedankt voor je fantastische feedback! Dat ik in staat ben iets te maken waar vervolgens positief op wordt gereageerd, is voor mij al zo fantastisch, was altijd mijn droom. Wat betreft de zanger, ik ben het helemaal met je eens. Hij is geweldig, niet alleen als zanger, ook als persoon! Ik gun hem ook echt een super toekomst! Over mijn toekomst ben ik nog niet zo positief, ik moet wel extreem veel leren nog wil ik mezelf een goeie producer kunnen noemen, maar Ricardo (de zanger) is al zover, in zijn toekomst heb ik veel vertrouwen!! Na de zomer begint hij met zangles, ben echt heel benieuwd hoeveel beter hij nog kan worden... :) :)

En wat betreft je laatste opmerking. De beat zal zowieso een aanpassing krijgen. Een drummer is daar momenteel mee bezig.

Nogmaals bedankt voor je feedback! Erg motiverend! :dj:

Origineel geplaatst door bassio
stukje altpoprock herrie (ofzow).

ff geen microfoons in huis , dus zang met de telefoon opgenomen . geeft opzich wel een leuk effect .

TOILET DOOR

:P

leuk effect met de vocals al zou ik het niet in het volledige nummer gebruiken

de synth die er na 1 min (heel catchy) bij komt zit niet mooi in de mix daar moet je nog iets aan doen
de bas gitaar is te diep naar mijn mening en mag meer naar voren treden
verder vind ik het een geslaagd nummer :okdan:

Groetjes!

heel aangenaam nummer wordt je idd lekker rustig van

je hebt een paar keer verkeerd geknipt in de vocal dat is jammer misschien kun je die schade nog herstellen
de vocal mag ook nog flink omlaag want die staat veels te hard
misschien nog een paar extra laagjes vocals hier en daar om het geheel nog wat voller te maken :D

Toppertje :okdan:

Origineel geplaatst door bassio
stukje altpoprock herrie (ofzow).

ff geen microfoons in huis , dus zang met de telefoon opgenomen . geeft opzich wel een leuk effect .

TOILET DOOR

:P

goeie track man ! ik heb eerder een paar andere nummers van je beluisterd maar deze steekt er wel bovenuit.
synth kan idd iets beter worden gemixt,
bovendien "clasht" naar mijn idee de fuzz gitaar een beetje met die fuzz voice, misschien beter andere overdrive distortion

Back