606 - 808 -303 Sync

WOOLMARK

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een DIN Sync Splitter.
Ik heb het geprobeerd met een midi splitter, vanwege het zelfde kabel gebeuren, maar dat werkte uiteraard niet.

Weet iemand of er nog zoiets te krijgen is?
Ik werk niet midi, alleen via Din Sync, CV, Gate en Arpeggio clock.
Wil de 808 als master clock uit naar de 303 en de 606.
De rest van de apparaten, Juno 6, MonoPoly, ClapTrap, Simmons SDS 9 lopen dan gezellig mee te knorren.

Koop voor een paar euro bij de hobby electronixa zaak gewoon een DIN T-stukje.
Das dus aan 1 kant een mannetje en aan de andere kant 2 vrouwtjes. Gewoon 1 stekker,
geen draad. Je stopt dat mannetje in de 808 en dan verbind je de 303 en 606 met 2 midi of din kabels naar de 2 uitgangen op de T-stekker. Ik gebruik die om de 808 en 303 op mijn midi->sync apparaat (Syntecno teebee) aan te sluiten.

Kijk dat zijn van die antwoorden waar ik blij van wordt, vooral "een paar euro"'
Ikwas juist ook opzoek naar zoiets simpels.
Want het is toch idd een simpel signaal wat moet worden door gegeven.
Ik doe ook veel met video mixen e.d. en daar heb je veel verloopjes zoals BNC splitters, die het video signaal zo door geven.

Dank hiervoor.
Ga morgen meteen naar de Okaphone in Groningen.

Origineel geplaatst door sander
Koop voor een paar euro bij de hobby electronixa zaak gewoon een DIN T-stukje.
Das dus aan 1 kant een mannetje en aan de andere kant 2 vrouwtjes. Gewoon 1 stekker,
geen draad. Je stopt dat mannetje in de 808 en dan verbind je de 303 en 606 met 2 midi of din kabels naar de 2 uitgangen op de T-stekker. Ik gebruik die om de 808 en 303 op mijn midi->sync apparaat (Syntecno teebee) aan te sluiten.

verdorie dat bestaat of wat :stupid

ik heb zelf zo'n paar kabels gemaakt _ lol.. wat een kutwerk :bekdicht:

bedankt voor de tip :halleluja

Origineel geplaatst door rvooh
verdorie dat bestaat of wat :stupid

ik heb zelf zo'n paar kabels gemaakt _ lol.. wat een kutwerk :bekdicht:

bedankt voor de tip :halleluja

aja, kheb hier nog een liggen ;)

interessante topic, ik ben zo wat nieuw met die sync toestanden zo, en heb dus een vraagje

heb net ook een juno 6 (arp clock = grote jack) op de kop getikt, die ik aan mijn 707 zou kunnen koppelen,....
maar die 707 heeft kleine jack als sync out....van DIN geen sprake
zijn dat dan gewone monojacks die die ik moet gebruiken of zit er iets speciaals aan...?

en loopt die klok dan gelijk met de MIDI out van de 707 ?
of maakt het helemaal geen steek wat ik hier zit te verkondigen...

nu.. groete

Origineel geplaatst door suzy_flash
interessante topic, ik ben zo wat nieuw met die sync toestanden zo, en heb dus een vraagje

heb net ook een juno 6 (arp clock = grote jack) op de kop getikt, die ik aan mijn 707 zou kunnen koppelen,....
maar die 707 heeft kleine jack als sync out....van DIN geen sprake
zijn dat dan gewone monojacks die die ik moet gebruiken of zit er iets speciaals aan...?

en loopt die klok dan gelijk met de MIDI out van de 707 ?
of maakt het helemaal geen steek wat ik hier zit te verkondigen...

nu.. groete

Ik heb m`n Juno6 gesynced aan m`n 707. De kabel die ik heb gebruikt is een "gebalanceerde" minijack met aan één kant zo`n koptelefoon stereo jack opzet plug :D

Rim op 707 programmeren. Hold en Arp op juno6 aanzetten. Druk wat van die witte en/of zwarte toetsen in .....en gaaaaaaaaan.......

succes

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Ik heb m`n Juno6 gesynced aan m`n 707. De kabel die ik heb gebruikt is een "gebalanceerde" minijack met aan één kant zo`n koptelefoon stereo jack opzet plug :D

Rim op 707 programmeren. Hold en Arp op juno6 aanzetten. Druk wat van die witte en/of zwarte toetsen in .....en gaaaaaaaaan.......

succes

Deed dat vroeger ook met een SH-101 en TR-707, ging als een speer,
vooral die baslijntjes mis ik.

Gewoon een goedkope mono jackkabel doet het prima. Als je de trigger uitgang gebruikt, dan ff een mini naar grote jack converter voor 2 euro ofzo kopen.

En dat is precies hoe ik mijn juno 6 en de MonoPoly sync.
Ook wel op 303 cv.
Maar dat is dan wat anders.

Te zien deze zaterdag in Groningen.
CLUB Plus.

Oude waterleidings bedrijf.

Back