Ik word gek van Adapters

RSB

Whoehahaha
Ik word dus gek van al die adapters die niet in mijn stekkerblokken passen.

Nu zag ik in de thread over die FaderFox'en dat er een adapter-spliiter voor was..
Kan ik dat ook doen met mijn electribes???

Zeg maar, dat ik 3 electribes (die de zelfde voeding hebben) vanuit 1 adapter kan voeden met stroom.. Of trek de adapter dat dan niet meer..

Dus dat ik gewoon een spliiter maak op mijn voeding..
Zoiets als dat plaatje hieronder

Attachments

• adaptor_cable_2.jpg
    adaptor_cable_2.jpg
    8,4 KB · Bekeken: 139
Ja, dat kun je ook met je Electribes doen. Belangrijk is, dat die adapter genoeg stroom kan leveren voor alle Electribes. Dus kijk even in de handleiding hoeveel mA's elke Electribe gebruikt, tel dit bijelkaar op en zorg dat de adapter minimaal zoveel mA's kan leveren.

Conclusie... Ik kan niet een bestaande adapter van 1 van mijn electribes gebruiken. Die red het dus niet. :erm: Ik hoopte alleen zo'n kabel splitter te hoeven bouwen en geen andere adapter ervoor te hoeven halen.

meestal hebben ze in krigloopwinkels wel n bak vol diverse adapters..
in t algemeen doen ze t ook wel

en wat ook makkelijk is..
bij de electronica boer een stekkerdoos halen waar van alle gaten voor de stekkers op een lijn liggen (ipv schuin) hierin passen alle adapters, meestal ook nog met overspanningsbeveiliging etc. 12 euri voor 8 stekkers, ideaal!

Ik dacht dat het DAP was die ooit een rackmount powersupply leverde ter vervanging van vier(?) adapters, schakelbaar AC/DC en voltage per uitgang. Ik heb 'm ooit bij New-Line op de site gezien, maar toen was hij al niet meer leverbaar en volgens mij is hij er nu helemaal af. Misschien dat er andere fabrikanten zijn die ook dat soort dingen maken?

Ook als je adapters wat dikker zijn?? (dus veel breder dan een geaarde stekker)

Die heb ik ook nodig, met acht kom ik net uit. Haha,,ik ga wel een keer met alle adapters naar de winkel om te passen :)

NIET DOEN

dit project is pure geld en tijdverspilling.

wanneer je meerdere geluidsapparaten aansluit op 1 voeding zul je zeker en vast een enorme ruis krijgen op je signaal..
loop hier al een draadje over van enkele jaren terug (zelf gestart d8 ik)

zoiets kan wel werken als de toestellen geen klank produceren, bij mij hangen bvb alle controllers, midi thru boxes, etc aan 1 enkele voeding..

edit: koop dus idd zo'n leuk stekkerdoosje zoals hieronder...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door chielos
en wat ook makkelijk is..
bij de electronica boer een stekkerdoos halen waar van alle gaten voor de stekkers op een lijn liggen (ipv schuin) hierin passen alle adapters, meestal ook nog met overspanningsbeveiliging etc. 12 euri voor 8 stekkers, ideaal!

relaxed! zoiets zoek ik nu al een tijdje maar ik zag ze nooit ergens!
maar eens even naar de electronica boer binnekort dan!

Zijn er mensen die dit doen? Ik gebruik 4 electribes on stage... Of is het toch raadzaam ze niet te daisy chainen vanwege storingsgevaar (wat hierboven wordt genoemd)

niet raadzaam

wat je wel kan is een mooie keten maken die gescheiden is van elkaar dmv trafo's

probleem is dat de beschikbare oplossingen heel duur zijn en dat zelf maken niet zo simpel is, tenminste, dat heb ik begrepen uit andere topics op dit forum

heb ook een topic lopen van lang geleden: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=20492&highlight=weg+met+die+adapters
maar daar zal je niet wijzer uit worden.

Dus dat ik gewoon een spliiter maak op mijn voeding..
Zoiets als dat plaatje hieronder

Dit soort kabeltjes is voor gitaarpedaaltjes bedoeld. Een gitaarpedaaltje voed je normaal met een 9V batterijtje, maar het kan ook met een adapter. En Boss heeft voor hun voedingen ook van dit soort kabeltjes met een 4x splitter. Voor gitaarpedaaltjes dus!

Ik heb van die "Daisy Chains" zoals ze worden genoemd liggen en gebruik een aantal gitaarpedalen live aan zo'n daisy Chain. Aangezien electribes dezelfde voltage hebben zou dat dus ook zo moeten kunnen... Behalve dan dat het storing geeft. Misschien ga ik het toch eens proberen. Ik ben benieuwd hoeveel storing en wat je dan hoort...

Die powerplant heb ik ook. Ongeveer 40 euro bij thomann.de. Werkt prima voor pedalen, maar heb hem nog nier geprobeerd voor andere apparaten. Je hebt ook duurdere versies die ruis zouden moeten voorkomen.
- Jelle

Wat je ook kunt doen is korte verlengkabeltjes maken (stukje snoer en stekkers halen) en deze in een stekkerdoos stoppen. Dan kun je in ieder geval de adapters uit elkaar neer leggen.

Hebben die electribes speciale voedingen nodig dan? Ik gebruik voor al m'n live spullen deze van Amplus:

9825LX.gif

Die passen netjes naast elkaar in een stekkerblok en geven op 12v nog 700mA, dat is doorgaans (veel) meer dan genoeg. Alleen m'n CZ101 wil iets van 800 of 1000 mA op 9 volt, maar dat is volgens mij vrij uniek, ik kan me niet voorstellen dat een Electribe ook zoveel ampere wil.
Maar goed, misschien dat de Electribe's ook zo'n uitzondering zijn, ik heb er zelf geen.

Edit: ik zie dat de ESX1 maar liefst 23 watt is... dat is wat... 2,5A ofzo? :D Maar bijvoorbeeld de es-jes zijn maar 6 watt. Nja.

Laatst gewijzigd:
Back