hulp gevr. bij inst. Behringer Ultracurve

Don corleone

Nieuwkomer
Wie kan mij (eventueel tegen betaling) helpen met het instellen van mijn Ultracurve?
Ik ben een liefhebber, maar abslouut geen techneut.

In mijn vorige huis klonk alles perfect, maar sinds mijn verhuizing dreunen en galmen de bassen enorm vanwege staande golven (op de luisterpositie).
Deze opstelling is helaas niet echt te veranderen.

Daarom heb ik de Ultracurve aangeschaft.
Echter, het gebruik valt me vies tegen , en omdat ik bang ben iets te doen waardoor ik mijn luidprekers beschadig, lijkt het me fijn als iemand die het apparaat al kent, mij wil helpen.

IK woon in het midden van het land.
Hopelijk wil iemand mij een handje helpen.

Je afluisterruimte met EQ proberen te corrigeren is niet echt de manier. Ten eerste krijg je het nooit fatsoenlijk ingesteld, 1 meter verder in je kamer klinkt alles weer heel anders en waarschijnlijk is je frequentieweergave zo onregelmatig (+20db/-20db) dat je dat niet eens met EQ recht kan krijgen. Pak het probleem bij de bron aan, niet je speakers maar je kamer. Verplaats je speakers verder van de muur, scheelt al een hoop. De rest werk je weg met bassabsorbers of basstraps. Hierover zijn al diverse threads geweest.
Suc6!

Welke ultracurve? De DEQ-2496?
EQ kan best nog wel wat doen. Natuurlijk ga je eerst aan de slag met basstraps etc., maar een goeie afstelling op een precieze EQ kan de ergste resterende problemen behoorlijk wegpoetsen. Natuurlijk is dit afhankelijk van een sweet-spot, maar ik ren meestal niet door m'n studio maar zit gewoon achter de desk.

Back