Help SImpele studio is deze gear genoeg?

Sidx8580

Muziekant
Beste mensen graag zou ik wat willen weten
ik gebruik al men hele leven fruityloops maar wil liever het echte werk in huis halen.
Ik wil dus een muziek studio maken nou heb ik al een micro korg.
maar nu will ik weten zijn de volgende spullen die ik heb uit gezogd genoeg voor een beginnende studio.
en is het perce nodig dat ik een digitale recorder de bij haal want met me pc kan ik ook opnemen maar hardware is toch beter??

dit zijn de spullen die ik in gedachte heb:

Korg electribe mx(emx1)
Behringer Xenyx 1204 mixer
korg d1200 mk2 12-track digi recorder met cd brander

als ik het goed snap is dit genoeg om een muziekie temaken optenemen en te branden?
ik heb ze uitgezochd bij www.zzounds.com

als eimand er tijd voor heeft om me het een en ander te leren zou ik dat opprijsstellen.

Sid

Ik denk dat jij meer hebt aan een goede geluidskaart met wat inputs (als je die niet al hebt)... dan kun je daar de EMX op aansluiten, en dan afmixen op de PC.
Opnemen kan heel goed op de PC! Je hebt dan in elk geval meer keuze voor wat betreft de effecten etc die je er overheen wilt gooien...

Ipv de EMX zou ik (maar dat is persoonlijk) voor de ESX gaan...

idd. als je gewoon bent van mijn software sequencers te werken kun je voor 't mixen misschien beter in de software richting blijven ipv. mixers en multitrack recorders. als je met hardware synths/drummachines ipv. met plugins gaat werken kan je kijken naar een multichannel audio interface (bv. van m-audio, edirol, MOTU, RME en nog veel meer) om de boel mee op te nemen en in software te mixen.

ik gebruik Ableton Live met 'n MOTU 828mkII interface.

Re: Help SImpele studio is deze gear genoeg?

Origineel geplaatst door Sidx8580
Beste mensen graag zou ik wat willen weten
ik gebruik al men hele leven fruityloops maar wil liever het echte werk in huis halen.
Beste Sidx8580 - FL Studio is het echte werk.

FL Studio kan niks wat Cubase niet kan, alleen heb je bij Cubase een andere interface en gaat Cubase er meer van uit dat je van MIDI gebruik wilt maken. Staar je niet blind op het doosje waar de software in zit. Dit komt overigens van een SX3 bezitter die een schurfthekel heeft aan de interface van FL ;).

Kun jij goed werken met FL Studio? Gewoon mee blijven werken.
en is het perce nodig dat ik een digitale recorder de bij haal want met me pc kan ik ook opnemen
Nee, dat is niet nodig. Tuurlijk kun je met je PC opnemen.
maar hardware is toch beter??
Het is de kwaliteit van je geluidskaart dat het verschil maakt. In zo'n D1200 zit gewoon alles standalone zodat je geen laptop of computer hoeft mee te zeulen; dit is een nadeel en een voordeel.

Korg electribe mx(emx1)
Behringer Xenyx 1204 mixer
korg d1200 mk2 12-track digi recorder met cd brander

als ik het goed snap is dit genoeg om een muziekie temaken optenemen en te branden?
ik heb ze uitgezochd bij www.zzounds.com

als eimand er tijd voor heeft om me het een en ander te leren zou ik dat opprijsstellen.

Dump de Behringer mixer; als je een D1200 wilt (waarom, geen idee) kun je die ook als mixer gebruiken. Beter is het om eens te kijken naar een MOTU 828 MkII of zo; dan heb je alles digitaal en alles in je PC zelf met goede opnamekwaliteit. De D1200 kan maar 4 sporen tegelijk opnemen; die MOTU doet er zonder moeite 8 tegelijkertijd.

Pak er dan een knoppendoos bij voor de sliders zodat je wel de interface van een mixer hebt en hop. Geef het geld voor de mixer liever uit aan een goede audio interface en wat je nog over hebt aan softsynths.

Ik raad je wel aan die PC alleen voor muziek te gebruiken; weg spelletjes, internet en andere brol. Doe dat op een aparte bak, dan maak je er het meest effectief gebruik van.

Laatst gewijzigd:
Aha

Aha

Ik gebruik fruityloops al vanaf dat ik 9 benofzow maar ben dat klikke zat als je bezig bent in real live komt er gewoon meer uit maar dat ligt mischien aan me zelf 8~

Duz ik heb gewoon een andere geluids kaart nodig en die emx moet ik laten vallen??
ik vond juist de emx interesant omdat deze een drummachiene bevat en een seqenzer+nog een synthesizer ook kan ik dan me korg mee kan laten spelen voor de rest is men pc wel ok hijs uber snel heb namelijk een amd dualcore :D met sata schijven special voor fruitloops maar ik heb problemen met opnemen als ik op neem met me mic met me pc klinkt het als een badkamer en ruist het als ik dan de sample amp gaatie naarbenede(de geluids vorm self niet ut volume denk dat het aan me kabel lig en me oldskool mengpaneel) voor de rest heb ik al een efecten paneel en wil een andere mixer met fx send.

duz die duure tracker kan ik laten vallen zat zelf ook al aan te denken om een goede geluids kaart te halen eentje van creative ofzo

en dat van die soft synths k vind hardeware synths beter klinken en als ik een dope softsynh wil maak ik em self met synthedit.

die MOTU 828 MkII is inderdaad een goeie maare wat moet dat ding eingelijk kosten??

Laatst gewijzigd:
Re: Aha

Re: Aha

Origineel geplaatst door Sidx8580
Duz ik heb gewoon een andere geluids kaart nodig en die emx moet ik laten vallen??
Nee, die D1200 moet je laten vallen.

maar ik heb problemen met opnemen als ik op neem met me mic met me pc klinkt het als een badkamer en ruist het als ik dan de sample amp gaatie naarbenede(de geluids vorm self niet ut volume denk dat het aan me kabel lig en me oldskool mengpaneel) voor de rest heb ik al een efecten paneel en wil een andere mixer met fx send.

Badkamer ligt ook aan de akoestiek van je kamer. Je moet gewoon een hoekje hebben met genoeg isolatie of een aparte zangcabine.

duz die duure tracker kan ik laten vallen zat zelf ook al aan te denken om een goede geluids kaart te halen eentje van creative ofzo
vadernooooo1el.jpg

Een Audigy is waardeloos. Een X-Fi gaat ook niet veel goeds doen. Het enige wat fatsoenlijk is is de E-mu lijn, en da's alleen zo omdat Creative E-mu heeft overgekocht.

die MOTU 828 MkII is inderdaad een goeie maare wat moet dat ding eingelijk kosten??
Er staan er een paar hier op de verkoopafdeling. 650?

Re: Re: Aha

Re: Re: Aha

Origineel geplaatst door Yoozer
Badkamer ligt ook aan de akoestiek van je kamer. Je moet gewoon een hoekje hebben met genoeg isolatie of een aparte zangcabine.
Het kan ook nog aan de kwaliteit van de microfoon liggen...

Ik zou trouwens ook voor de ESX gaan ipv de EMX.

emx vs ems

emx vs ems

Maar de emx heeft een synthesizer der bij en de ems een sampler als ik dan toch af mix in flp kan ik beter de emx halen je kan met flp sampels ook aardig aan passen en ik ben gek van synthesizers.

duz die motu kost 650 dan mag ik eerst wel ns flink gaan sparen :L
en weten jullie eigenlijk wat de koers van de dollar tegen de euro is ik wil die emx kopen bij zzounds die werken met dollars mischien kan ik daar ook me voordeel me doen.

iniedergeval bedankt voor de antwoorden ben ik toch weer wat wijzer geworden :halleluja

Re: emx vs ems

Re: emx vs ems

en weten jullie eigenlijk wat de koers van de dollar tegen de euro is ik wil die emx kopen bij zzounds die werken met dollars mischien kan ik daar ook me voordeel me doen.

Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk hoge verzendkosten betaalt (als je verzekerd verzend, en dat wil je), plus dat je hier in Nederland aan de douane nog eens BTW en invoerheffing kunt afdragen. Dus wat het minder kost dan hier in de winkel krijg je er waarschijnlijk aan verzenden en heffingen dubbel en dwars weer bij. Staar je dus niet blind op een prijs in dollars ergens aan de andere kant van de wereld...

Back