dubbele lcd wandmontage

mindscan

The Perspective
Ik heb 2 lcd schermen, deze wil ik bevestigen op de muur.
In de thread studio annex crib heb ik meerderemalen gezien dat bij anderen die dingen aan de muur hangen.
Met welke armen of bevestigings beugels hangen die dingen?
Heeft iemand een link of tips?
Bij voorbaat dank.

Ik heb bij een lcd de standaard voet losgeschroefd en omgedraaid (zodat ie boven de monitor uit stak) hiermee heb ik m vervolgens aan de schuine zolderwand gehangen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je de lcd met van die dunne kettingen aan schroeven in de muur hangt. Of je koopt van die goedkope tv-wandbeugels en bevestigd je lds's daar op middels handen of buigen/schroeven/klemmen etc..

Veel modellen van doorsnee TFT's hebben van die kitjes om ze aan de muur te monteren.

Alleen vraag ik me af of dat wel handig is. Want als de hoogte niet goed is of de afstand tot je ogen dan krijg je wellicht nog last van je nek/rug omdat je er niet goed voor zit.

Kijk eens op http://www.tft-plaza.nl, daar vind je een uitgebreid assortiment aan Wall Mount oplossingen. Elke betere PC-handelaar heeft ook wel een paar LCD armen in zijn assortiment.

Je moet enkel kijken wat de afstand tussen de schroefgaten is op de achterzijde van je LCD schermen, elk LCD scherm is standaard immers reeds voorzien van deze schroefgaten voor wandmontage. Deze maat vind je eveneens terug bij de wandsteun die je nodig hebt. (Bij mijn LCD schermen is dit bijvoorbeeld 100mm).

Je scherm op amateuristische wijze tegen een muur of plafond monteren raad ik ten zeerste af, dit kan immers leiden tot beschadiging op termijn, en daarvoor kost zo een ding net iets te veel vind ik.

109067_bu.jpg

Fuse, klopt idd

Heb dat probleem ook gehad als ik lang zat te turen op mn schermen, maar als je wat meer uitgeeft heb je een LCD arm die je zowel in hoogte als in de diepte kan verstellen, en eveneens kan kantelen in alle richtingen, dat heeft bij mij het probleem helemaal opgelost.

Misschien is dit iets:

51332_922a_hi500.jpg

Ik weet, t is geen muurbevestiging, maar is wellicht ook mogelijk.

Of verticaal:

51372_912a_hi500.jpg

Kom ook nog deze tegen:

52812a_hi500.jpg

in een veelvoud: 8)

52822_hi500.jpg

Yoehoe, vooral die laatste lijkt me wel wat, nu nog genoeg LCD schermen vinden om dat aardig rekje mee vol te hangen 8)

Bedankt voor de vele reacties. Ik ben nogal ongeduldig als het gaat om nieuwe spullen, dus
heb er al wat op bedacht. Ik had van die wanmotage dingen van vogel's. Dus heb exact uitgemeten hoe hoog ze moesten zitten. Heb nu dus twee losse wandmotage klemmen aan de muur, maar het werkt.

Als je ff verder wil rondspeuren moet je de term Vesa mounting hebben.
Dit is namelijk een standaard voor ophangsystemen voor tft schermen.

best ook ff kijken of uw tft schermen de Vesa standaard ondersteund.

Let wel die dingen kosten meestal een hele duit heb er overlaatst ook voor gekeken.
van die vesa mounting die ge gewoon aan uw muur hangt waar ge uw scherm op en neer links rechts kan buigen vallen nog goed mee in prijs. maar van die armen die in alle richtingen gaan mag je toch diep in de buidel tasten

owja als je ergens mooie degelijke voor een schappelijke prijs tegenkomt, post het dan ff hier.
ben ook nog opzoek naar een degelijk systeem

Back