Hoe maak ik meeuwen geluid

Het geluid dat meeuwen produceren heeft 'iets weg van sirenes'. Sirenes kun je heel eenvoudig nabootsen met lfo's.
Misschien dus 1 a 2 lfo's gebruiken, een filter naar behoren gebruiken en een amp envelope van niet te lange duur ( weinig release/decay).
Ga het morgen even uitproberen. Waarschijnlijk zal het iets anders moeten.

:{

Men neme een electrische gitaaar.
Voeg hieraantoe een digital delay pedaal van Boss.

Af te serveren met of zonder reverb....

of je neemt 'die ene' preset uit de D50 (kan zo snel niet op de naam komen).

groet

Tom

als je wil heb ik ook wel wat echte seagull's voor je
moet je maar pb'en

misschien zoiets ?

een pitch envelope over een zaagtand...

(lijkt ook een beetje op een hele kleine hond haha)

Attachments

• k-station meeuw.mp3
    130,2 KB · Bekeken: 173
Origineel geplaatst door Bass
misschien zoiets ?

een pitch envelope over een zaagtand...

(lijkt ook een beetje op een hele kleine hond haha)

:halleluja :halleluja :halleluja :D

Je bent volgens mij op zoek naar dat begin van het nummer van Talk Talk, its my life? Daar hoor je in het begin ook een paar van die digitale meeuwen. Super nummer trouwens.

Mark Otten die op het Armada label produceert heeft ooit eens zo een geluid gemaakt met zijn virus.
Mail hem anders even..zijn mail staat vast op zijn site en het is een hele aardige dude

Origineel geplaatst door ka2
:halleluja :halleluja :halleluja :D

Je bent volgens mij op zoek naar dat begin van het nummer van Talk Talk, its my life? Daar hoor je in het begin ook een paar van die digitale meeuwen. Super nummer trouwens.

In die tijd ik heb ze 2 x live zien optreden en 1 van de dingen die er iedere keer stond was de DX7 waar ze toch wel hele gave dingen uithaalden. Of die meeuwen daar uit kwamen?

Is het refrein niet Am - Dm - G - C of is dat de watjesversie? Niet dat je daar nou verder mee komt qua meeuwen, maar goed... :engel:

Origineel geplaatst door Cheimoon
Is het refrein niet Am - Dm - G - C of is dat de watjesversie? Niet dat je daar nou verder mee komt qua meeuwen, maar goed... :engel:

Stond me bij in E maar ik heb hier geen keyboard.

Back