MPC4000, walhalla of grote ramp?

Origineel geplaatst door fuse
Die pads zijn ook los te scoren en tegenwoordig ook onder de 200 euries.

Sure, iets van 160 bij thomann maar die losse pads hebben natuurlijk niks met de werkwijze van een MPC te maken.

OP een MPC gebruik je die pads niet alleen om je sequence in te rammen maar ook om sequences te kiezen enzo. Het is een onderdeel van de besturing.

Origineel geplaatst door Lennox
wat about the Roland MV8000? ik ben namelijk ook aan het orieenteren welke drumsampler ik wil, ik kom op de MPC4000 of de MV8000 die laatste schijnt volgens velen een MPC killer te zijn zeker kwa gemak, ik ben er zelf nog niet uit maar ik ga zeker even naar die Roland kijken..

Als ik naar de specs kijk zie ik 2 heel verschillende apparaten.

De MV8000 is meer een arranger ala Cubase met heel veel lineaire sequencing truukjes, de mogelijkheid tot aansluiten van een TFT scherm (met een speciale expansioncard(uiteraard)) en 8 audiotracks.

De MPC4000 is veel meer een productie tool met een uitgebreide sampler. Strakke sequencer met de mogelijkheid om minder lineair te werken. Verder is de MPC natuulk 24/96, toch ook wel een verschilletje.

Klopt Acidfever maar ik ben in de veronderstelling dat iedereen kijkt naar je wensen die je hebt voorgelegd en aan de hand daarvan geeft men antwoord. Nu maak je weer een vergelijking met de mpc.

Origineel geplaatst door mario
Klopt Acidfever maar ik ben in de veronderstelling dat iedereen kijkt naar je wensen die je hebt voorgelegd en aan de hand daarvan geeft men antwoord. Nu maak je weer een vergelijking met de mpc.

Ik zeg toch ook niet dat ik nooit naar de MV8000 heb gekeken.

:D

In dat geval is de MV een rammelbak ivm de MPC!

Op zich mis je niet zoveeel om aan je wensen te voldoen, alleen de keuze van je sequencer in feite.

Origineel geplaatst door Acidfever
Als ik naar de specs kijk zie ik 2 heel verschillende apparaten.

De MV8000 is meer een arranger ala Cubase met heel veel lineaire sequencing truukjes, de mogelijkheid tot aansluiten van een TFT scherm (met een speciale expansioncard(uiteraard)) en 8 audiotracks.

De MPC4000 is veel meer een productie tool met een uitgebreide sampler. Strakke sequencer met de mogelijkheid om minder lineair te werken. Verder is de MPC natuulk 24/96, toch ook wel een verschilletje.

Hier even een stukje over het arrangeren in de MV

Pattern Compose

Producers have enjoyed the MV-8000's linear style of recording, but now they get the best of both worlds with the addition of pattern-based composing. Layer up to 64 tracks "drum machine-style" within each pattern, and chain up to 500 patterns together per project using the pads or via step writing. Layer up to 128 linear tracks with your patterns if you'd like. It's a composer's dream machine — pattern-style writing for the main grooves (drum machine-like) and linear style for the instruments and audio tracks (á la software). And don't overlook the handy Drum-Grid editor, which can be used to create beats in a familiar grid/matrix window.

hij 'kan' dus meer als een arranger zoals cubase werken en dat is met name voor mij zeer interessant, zeker ook het kunnen aansluiten van een TFT . Vergeet ook niet dat hij een zeer goede (standaard) FX processor heeft.

Maargoed oordeel niet te veel op het feit dat je even snel de specificaties hebt bekeken, 24\96 is natuurlijk leuk maar ik denk dat het gros (inclusief ikzelf) gewoon de standaard 16 bit 44khz aanhoudt, ik duik er voor mijzelf nog wel wat dieper in, het kan altijd nog een MPC worden 8)

Origineel geplaatst door Lennox
Hier even een stukje over het arrangeren in de MV

Pattern Compose

Producers have enjoyed the MV-8000's linear style of recording, but now they get the best of both worlds with the addition of pattern-based composing. Layer up to 64 tracks "drum machine-style" within each pattern, and chain up to 500 patterns together per project using the pads or via step writing. Layer up to 128 linear tracks with your patterns if you'd like. It's a composer's dream machine — pattern-style writing for the main grooves (drum machine-like) and linear style for the instruments and audio tracks (á la software). And don't overlook the handy Drum-Grid editor, which can be used to create beats in a familiar grid/matrix window.

hij 'kan' dus meer als een arranger zoals cubase werken en dat is met name voor mij zeer interessant, zeker ook het kunnen aansluiten van een TFT . Vergeet ook niet dat hij een zeer goede (standaard) FX processor heeft.

Maargoed oordeel niet te veel op het feit dat je even snel de specificaties hebt bekeken, 24\96 is natuurlijk leuk maar ik denk dat het gros (inclusief ikzelf) gewoon de standaard 16 bit 44khz aanhoudt, ik duik er voor mijzelf nog wel wat dieper in, het kan altijd nog een MPC worden 8)

Wat jij beschijft is juist een arranger stijl sequencer. Niet sequence based maar time based (lineair) werken. Je kunt inderdaad ook pattern based werken. Dat bewijst "dit plaatje wel. Dat is 1 van de nieuwe features in OS 3.5.

Vergeet overigens niet dat je niet standaard een TFT aan kunt sluiten maar daar ook weer een expansionboard voor moet kopen (a 275 dollar). En een extra TFT natuurlijk :D.

Het is gewoon een heel ander beest, met zeker ook zijn eigen aantrekkelijke features. En wat ik ook een grote plus aan de MV8000 vind is dat het OS ook daadwerkelijk nog in productie is.....dat weten we van de MPC4000 nog helemaal niet zeker. :(

Zat er op die 4000 ook niet zo een irritante fan aan de achterkant? Ik heb meer mensen horen klagen over het geruis. Misschien een klein detail, maja ik noem het effe.

R

Ach de kleinste laptop heeft een fan, iedere pc heeft een fan, en dat zijn toch vaak dingen die mensen gebruiken voor muziek. M'n 3000 heeft gelukkig geen fan maar aan de andere kant zoemt het lcd scherm altijd lichtjes als ik de verlichting ervan aan zet. Zo heeft ieder beestje een eigenaardigheidje. It's all in the game.

Back