Oberheim Expander @ Marktplaats

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij begon mikeandrews :)

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik? :confused:

Of bedoelde je dat ik dit draadje begonnen ben :)

ik ga het niet teruglezen, maar volgens mij begon dit gewoon met melding van mikeandrews van de marktplaats ad (niks mis mee) en reageerde monopoly daarop, dat hij m wat digitaal vond klinken (die moest natuurlijk even zijn ei kwijt, maar ook daar is niks mis mee) - tot dan ging het nog gewoon over synths....

en volgens mij ga je zelf halverwege de thread ook nog een beetje mee in de over-the-top reactie op de (aanvankelijk) tamelijk onschuldige opmerking van mono. dan is het ook weer raar als je een stukje verderop in de thread een beetje verongelijkt en zielig bent. toch?
en je weet dat ik niet tegen je in ga, omdat ik een hekel aan je heb of dat ik je een eikel vind. dat is namelijk niet zo. ik ik neem mijn synth-vriend monopoly's opmerkingen regelmatig met een korrel zout, anders zijn ze niet te verteren soms, maar het stoort me echt als ik zie hoe sommige mensen meteen moeen reageren, gewoon omdat ze een hekel aan iemand hebben, of jaloers zijn op het gemak waarmee hij spullen koopt, of omdat ze een vriendje hebben die weleens woorden heeft gehad met monopoly. niet doen, staat stom, is onvolwassen.

Origineel geplaatst door Bigbang
Wat heb jij tegen je buurman?

inkoppertje op vmbo-niveau. zou ik niet graag gemaakt hebben.

ik hoop dat mijn opmerking over jouw flauwe pseudo-psycho gelul over mono's minderwaardigheidscomplex niet verloren is gegaan. jij ging daar behoorlijk over de schreef naar mijn idee. verder dan iemand die een expander digitaal vindt klinken.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Gaan de twee threads hierboven over big bang???...ik ben de draad kwijt

ik eigenlijk ook, goed moment om ermee op te houden. het is dat ik al een matrix1000 he, anders kocht ik die expander van je.
succes ;)

Origineel geplaatst door Leo
ik eigenlijk ook, goed moment om ermee op te houden. het is dat ik al een matrix1000 he, anders kocht ik die expander van je.
succes ;)

Ruil hem nou tegen die Moog van je....Ik heb ook een OBXa!! is dat niks voor je...

haha.. ik wilde bigbang gaan citeren.. maar dan moest ik alles copy-pasten en dat werd een beetje te gek

dit is nou weer een schoolvoorbeeld van hoe t uit de hand loopt.. haha ik heb dikke pret van pagina 1 tot 5
die moraalridderende "jij doet t niet goed en ik weet wel hoe ik me moet gedragen" opmerkingen.. haha de rillingen lopen over mn rug.. getver
als je goed terug leest is dit eindelijk eens een reldraad waarin mono NIET te ver is gegaan :D
als mono t een digitaal klinkende fuckbak vind.. dan moet ie dat lekker zelf weten.

we moeten nou eens een keer kappen met onszelf zo ontzettend serieus nemen.
een voorwaarde voor enigzins vreedzame omgang met elkaar is de moed en de bereidheid om wat water bij de wijn te doen.. dat verongelijkte gedoe. als iemand iemand anders ook maar 1 milimeter in de weg zit is de wereld te klein.. gadverdamme. al dat gelul over je andere wang aanbieden enzow he.. vergeven, dat soort dingen, das allemaal niet voor niets. doe s even lekker allemaal normaal

en voor diegene die gaat zeggen"fjoesz je bent een troll en bladieblah.."
zeg ik dus niet"ja maar jij, ja maar jij.. bladiebla"
dan zeg ik,vanwege mijn enorme maatschappelijk besef vol trots "ik hou van jullie allemaal"

stelletje rukfaces! :P

Ik wil nog even wat kwijt. Dat mono de Xpander digitaal vindt klinken heeft mij niet geïrriteerd, maar dat hij zich sarcastisch uitliet naar ralpvanzeel. En al was dat dan niet de eesrte keer, dan had ik daar nog steeds anders op mogen reageren. Dat hij mij een Jan Lul noemde was natuurlijk onnodig beledigend, maar mijn reactie daarop was niet ok. Al met al bied ik daarvoor mijn excuses aan.
Leo, ik vind het prima dat jij voor mono opkomt, maar je toon is anders wel arrogant. Jij laat je klaarblijkelijk ook verleiden tot reacties die die fijne lijn overschrijden.

Origineel geplaatst door Bigbang
Leo, je toon is anders wel arrogant.

Ik hield je even een spiegel voor, iemand op zijn taalfouten wijzen vind ik namelijk ook nogal arrogant.
Laten we hopen dat het geholpen heeft, aan je opmerking af te lezen moet het nog even bezinken.
(Ook weer een lekker arrogant toontje hè?)

Wel raar. Ken maar een R te Best die een Xpander zou kunnen verkopen.
Of is het toch die andere R?

VRIENDEN! Hoe groot is het verschil in KLANK tussen de XPander / 12 en de Matrix1000/6/6R. En ik wil niet weten waarom

Ohh... wat een leuke thread is dit om na te lezen :D

Ja ik moest ook erg lachen, vandaar dat ik het maar nieuw leven heb ingeblazen. Overigens heb ik een Matrix1000 waar ik erg blij mee ben, wat een bak zeg. Die FLOU242 heeft grote broer XPander in de aanbieding, iets boven m'n budget vandaag, ik vroeg me af of er heel veel verschil tussen zit. Klankmatig dan he, ik snap ook wel dat de Xpander veel meer kan.

Een expander is denk ik een van de uitgebreidste en diepgaanste synths.
Dus veel lfo's en modulatie opties etc en best wel pittig soms.
De klank zal niet echt dik analoog zijn maar inderdaad richting de matrix gaan.

Origineel geplaatst door mono-poly
Een expander is denk ik een van de uitgebreidste en diepgaanste synths.
Dus veel lfo's en modulatie opties etc en best wel pittig soms.

Oohhh, het begint weer te jeuken......

Origineel geplaatst door vinnieq
Oohhh, het begint weer te jeuken......

Bij mij ook, en 1750 is een redelijke prijs tegenwoordig...

Origineel geplaatst door vinnieq
Ja ik moest ook erg lachen, vandaar dat ik het maar nieuw leven heb ingeblazen. Overigens heb ik een Matrix1000 waar ik erg blij mee ben, wat een bak zeg. Die FLOU242 heeft grote broer XPander in de aanbieding, iets boven m'n budget vandaag, ik vroeg me af of er heel veel verschil tussen zit. Klankmatig dan he, ik snap ook wel dat de Xpander veel meer kan.

De filters klinken als een VSTi.

filtersweeps mag je vergeten,de envelopes zijn nogal linear,en hebben slechte attack.

ik gebruikte hem destijds enkel voor drones,zonder klavier met de vca's open dus,maar wel met een vette H3000DSE derachter anders was het een ramp..

Back