Electrix Filter Factory | Filter Queen; Wel eens geprobeerd?

Luxman

Ancient Member Sr. (René)
Ik heb deze 2 filters in mijn bezit. De factory gebruik ik algemeen vanuit de mixer (en computer) en de Queen voor de SY77. Ik ben benieuwd wat andere gebruikers van deze apparaten vinden. De SY77 klinkt een stuk vetter door zo'n filter. Je moet het gewoon eens proberen. Stereo in- en uitgangen. Makkelijk te plaatsen in een efx chain.

Attachments

• electrix_photo_fq.jpg
    electrix_photo_fq.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 123
Ik ben erg blij met mijn Filterqueen :okdan: Ik gebruik hem vaak om mijn Korg EA-1 wat warmer te laten worden.
Ook gooi ik weleens en drums samen met lead erdoorheen in sendmodus.. erg fijntjes .

Ik heb zelf ook een FilterQueen, en vind dit een fantastisch apparaatje. Alleen spijtig dat je de LFO niet aan midi kunt syncen (want hij heeft geen midi). Wat ik verder zeer vervelend vind is dat er geen aan/uit schakelaar op zit (maar dat is dan ook het enige). Daarnaast kun je deze unit niet in een 19" rack hangen wat best spijtig is, maar daar valt mee te leven.

In de toekomst zou ik nog graag een FilterFactory hebben of toch tenminste eens grondig uitproberen.

De Filterfactory is volledig met CC-nummers midi-aanstuurbaar en verslaat m.i. iedere filter-plugin. Het jammere van Electrix is dat ze GEEN Nederlandse importeur blijkt te hebben. Althans dat is mij door meerdere speciaalzaken verteld.

Volgens de site van Electrix is "Electrix back", maar volgens mij kun je de "nieuwe" (enkel de naam is veranderd naar MKII) units nergens kopen. En het zou me verbazen (het "Electrix is back!" statement staat al een flinke tijd op hun webstek) mocht daar spoedig verandering in komen.

Nu ja eigenlijk is dat niet zo erg want ik denk dat als je weer nieuwe Electrix producten kunt gaan kopen, de prijzen op de tweedehandsmarkten de hoogte in zouden gaan.

Back