Vergelijkbare CS80 synth

Wat denken jullie van de oude Korg PS serie.
Heb ooit op een beurs een demo bijgewoond van volgens mij de PS3100, de PS 3200 en de PS3300. Het waren er in elk geval 3, niet gekoppeld maaaaaaaaaaaar die sound. Al zo lang geledenmaar nog steeds niet vergeten hoe indrukwekkend.
Dat CS80 geluid waar jullie (ik ook hoor) zo gek op zijn (sweeps etc) hoorde ik toen ook flink uit de PS komen.

Vergeten jullie ook de PPG Wave's niet. Waldorf??????

Ik ben de gelukkige eigenaar van een oberheim OB1 die ik nog wel eens wil laten zingen met een SEM........nou da's ook wat.......dat ruikt ook flink naar CS80

Heeft er ook mee te maken dat er toen vrijwel nix was wat je als gewone sterveling kon betalen of mee pielen in een muziekwinkel.

Nog zo'n indrukwekkende ervaring: een demo bijwonen van de Rhodes Chroma op een v/d eerste Musicoms..........................

Nog eentje dan: In Londen bij Rod Argent in zijn keyboardshop op een Prophet 10 mogen spelen die NET uit is of in die zelfde stad bij Chase (die man met die tulband) bij al die Oberheims staan te kwijlen.........

ik stop ermee......kan er niet meer tegen..........ze zouden verBODEN moeten worden

Hoi Mike, ik had het natuurlijk ook veel beter aan jou kunnen vragen ;) tja ik blijf vooralsnog even zoeken naar een goed alternatief. Heb je toevallig nog een demotje van een song die je hebt gemaakt waar die Andro in voorkomt met wat vangelis achtige stukjes?

Hanz, erg leuke demo van die polyevolver, klinkt lekker, ik had zijn mooie lampjes al vaker gezien, en moet bekennen dat ik daar ook wel oren naar heb. Echter als ik mij niuet vergis is die poly 4 stemmig toch?

Nothing beats the real thing, had ik dat al gezegd? -> Ik bedoel maar... :D

Ja, Poly-Evolver is 4-stemmig. In de praktijk niet echt problematisch wegens serieuze dikheid, maar natuurlijk niet gebruiken als je enige synth. (Waarom zou iemand zowiezo maar één synth willen? ;))

Kom kom, Mono was de laatste tijd best wel heel behulpzaam voor mij. :halleluja

Nou nou ok dan.
We hebben een lowpass en highpass vcf nodig beiden met resonantie.
Zo ver ik weet heeft alleen de motm480 dit, de studio electronics vcf heeft dit dus niet.
En is volgens mij alleen maar lowpass.
Ok een ringmod met ook nog is een AR envelope is ook wel handig.
Kijk nu word het al lastiger met het aanbod van synthesizers.
En wat ik mij kan herineren is de sub oscilator ook vrij uitgebreid.
Dus ik zou echt niet weten hoe je het dichtste bij de cs80 zou kunnen komen dan met een modular.
En dan nog word het niet leuk om alles een x-aantal keer uit te voeren voor een x aantal voices polyfonie.

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou nou ok dan.
Zo ver ik weet heeft alleen de motm480 dit, de studio electronics vcf heeft dit dus niet.
Dus ik zou echt niet weten hoe je het dichtste bij de cs80 zou kunnen komen dan met een modular.
En dan nog word het niet leuk om alles een x-aantal keer uit te voeren voor een x aantal voices polyfonie.

hey thanks, tja.. word lastig dan om hem echt goed na te bootsen, ik ben ook een beetje lui, zijn die modulars ook met geheugenplaatsen te krijgen 8)

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou nou ok dan.

Niet modulair (presetsynth), wel leuk: Yamaha SY-2.

Highpass en lowpass met resonantie, instellingen voor de envelopes en aftertouch! :).

In ieder geval niet te duur, als je er een kunt vinden, en ongeveer uit dezelfde tijd. (zelfde filters?)
De SY-1 heeft wat minder instelmogelijkheden.

http://www.hollowsun.com/donations/sy2/
http://www.sonicstate.com/synth/yamaha_sy2.cfm
http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Yamaha/SY_2-01.html

Origineel geplaatst door Lennox
Hoi Mike, ik had het natuurlijk ook veel beter aan jou kunnen vragen ;) tja ik blijf vooralsnog even zoeken naar een goed alternatief. Heb je toevallig nog een demotje van een song die je hebt gemaakt waar die Andro in voorkomt met wat vangelis achtige stukjes?

Uhm, ik zal vanavond of morgen even voor je zoeken :)

is deze analoog dan? ik zoek echt een analoge synth namelijk, heb je voorbeelden van geluiden ?

thanks

Nee het is een modulaire Virtual Analog synth...die ontzettend lekker speelt en bijna oneindig veel mogelijkheden heeft qua programeren...als je de aftertouch op de VCF zet is het echt CS heaven...uhm zeker als een CS80 patch hebt, i.e. een CS80 hebt nagebouwd in de G2x.

Dit is de G2x helemaal puur direct van de outputs in de computer, de lead is een CS-achtige patch: http://www.xs4all.nl/~awolfe/Blueman2.mp3

Origineel geplaatst door smackos
Nee het is een modulaire Virtual Analog synth...die ontzettend lekker speelt en bijna oneindig veel mogelijkheden heeft qua programeren...als je de aftertouch op de VCF zet is het echt CS heaven...uhm zeker als een CS80 patch hebt, i.e. een CS80 hebt nagebouwd in de G2x.

Dit is de G2x helemaal puur direct van de outputs in de computer, de lead is een CS-achtige patch: http://www.xs4all.nl/~awolfe/Blueman2.mp3

ok top, ga ik straks even thuis beluisteren, zullen ze hier op mijn werk wel raar vinden denk ik ;)

die onbetaalbaarheid van vroeger had toch wel wat
een prophet 5 bij elkaar gesprokkeld met wat armetierige uitzend baantjes....
en dan die tijd dat niemand die ouwe troep meer wilde hebben
bij kick music stond die cs 80 al maanden in de weg dus kon ik hem zo meenemen!
betalen kwam later wel :D

moet zeggen

moet zeggen

Ik moet zeggen dat smackos een aardig soundje heeft neergezet met de g2x! klasse, post eens wat patches.
Ben zelf in het bezit van de modular classic NM1 en ik er zijn zeker heel veel mooie sounds uit te halen maar de manier waarop is vaak erg ver gezocht. Een goed "analoog" klinkende sound krijg je pas na heel veel gestoei en gestuntel.Vaak werkt dit niet echt inspirerend. Een lekker klinkende echte analoog behoeft deze "tussenstappen" niet. Ik bedoel, je hoeft het filter bijvoorbeeld niet eerst met hulpgrepen analoog te laten klinken etc. maar je hebt gelijk een goeie klank. Wat ik zelf vaak doe is patches downloaden en die customizen totdat ik het gewenste resultaat heb. Weinig gezeik en veel meer plezier maar feit blijft dat je vele omwegen moet volgen om uiteindelijk een "lekkere" sound te krijgen.

tering smackos....

Vet! dat lp filter klinkt ook lekker zeg....

analoogjes hoor.... lekker tune-tje ook trouwens....

Back