Vergelijkbare CS80 synth

De SY1, SY2 en GX1 vcf is een 12dB/Oct diode VCF (1 maal lowpass en highpass)
De CS80/60/50 heeft een 12dB/octave high-pass en low-pass state-variable filter.

8>

paar maanden geleden eens met de moogulair van arturia aan t stoeien geweest ook met het idee om te kijken of er een soort cs80 brass uit zou kunnen komen.

oordeel zelf maar.

Attachments

• moogeriana(short).mp3
    926,4 KB · Bekeken: 136
Dit heb ik ff bij elkaar gepield op de A6,alle klanken dus van de A6,opgenomen door de mixer van de system 100 en de Evans ES5 op de send,ook een minimum aan interne A6 fx......

Ik weet het,hij klinkt dunner,maar dat ligt niet aan de synth maar aan mijn programmatie,ik heb er namelijk redelijk wat HPF bijgemixt,het kan dus dikker,maar da's dan smaak geloof ik...Verder vind ik persoonlijk dat de A6 een groot stuk van de persoonlijkheid van de cs'n weet te grijpen als je er wat mee overweg kunt.......

http://s23.yousendit.com/d.aspx?id=12WZGWHR9WUG63A6DPGD8QZJWX

ik hoop dat jullie er wat aan hebben....

Misschien nog ter info,ik heb een CS60 staan om te vergelijken,dat maakt het natuurlijk wel wat makkelijker....

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mansher
Dit heb ik ff bij elkaar gepield op de A6,alle klanken dus van de A6,opgenomen door de mixer van de system 100 en de Evans ES5 op de send,ook een minimum aan interne A6 fx......

Ik weet het,hij klinkt dunner,maar dat ligt niet aan de synth maar aan mijn programmatie,ik heb er namelijk redelijk wat HPF bijgemixt,het kan dus dikker,maar da's dan smaak geloof ik...Verder vind ik persoonlijk dat de A6 een groot stuk van de persoonlijkheid van de cs'n weet te grijpen als je er wat mee overweg kunt.......

Misschien nog ter info,ik heb een CS60 staan om te vergelijken,dat maakt het natuurlijk wel wat makkelijker....

Goed programeerwerk! ;)

Origineel geplaatst door mansher

erg mooi geluid!

Ik had ook nog wat willen posten, maar ik heb wat aanloopprobleempjes met m'n switch van PC naar Mac =( (niet lachen s.v.p. Mac haters, dit is al pijnlijk genoeg...)

Nou ja, deze thread loopt niet weg he...

Er zijn mooie resultaten te behalen met een Prophet T8, die heeft ook poly-AT, maar die heeft dan weer geen ringmod. Nadeel is dat een T8 waarschijnlijk net zo zeldzaam is als een CS80...

Als ik de tijd krijg later zal ik wel even wat posten :)

Hey die Marcel, leuk je weer eens tegen te komen :)

Hier een klein stukje typische CS lead achter wat Piano door de Andro...

Attachments

• andro_cs_1.mp3
    207,1 KB · Bekeken: 134
Origineel geplaatst door mikeandrews
Hey die Marcel, leuk je weer eens tegen te komen :)

Hier een klein stukje typische CS lead achter wat Piano door de Andro...

Hey Mike, lang niet meer gezien :) Klinkt heerlijk, die stukjes die je gepost hebt!

Nou, ik heb net even een stukje in elkaar gefriemeld met alleen een T8 en een CS80, uiteraard met een gezonde dosis galm en wat delay.

Hier is de T8

En hier de CS80

:doei:

Mike, ik vind het octavenspel vele malen overtuigender cs80 dan dat andere voorbeeld met name omdat de attack van voorbeeld 1 steeds hetdezelfde is wat niet 'des cs80' is. ik heb overigens ooit eens een demo'tje op je site gehoord waarin je een chariots of fire-achtige kwint met brass sound doet, die vond ik heel erg overtuigend cs80 !

en hier de 'greek power' preset op de Roland XV88

(ook hier helaas weinig variatie in de attack aan te brengen)

Attachments

• 3+3greekpower.mp3
    519,2 KB · Bekeken: 124
chariots of fire-achtige kwint met brass sound doet, die vond ik heel erg overtuigend cs80 !

Dat zal vast de Virus geweest zijn... of de Supernova, ik weet het niet meer :)

"Greek Power", ja die herinner ik me nog van m'n JV-1080 :) Geniale preset naam overigens...

Origineel geplaatst door Marcel D
Nou, ik heb net even een stukje in elkaar gefriemeld met alleen een T8 en een CS80, uiteraard met een gezonde dosis galm en wat delay.

Hier is de T8

En hier de CS80

:doei: [/B]

En wederom ben ik toch stiekem wel weer een klein beetje jaloers op dat mooie speelgoed van je Marcel. Potverdikkeme wat een sound zeg. Qua expressiviteit is die CS toch echt fantastisch zeg. Zo mooi als die op je aftertouch reageert, wow!

:)

Laat ons ook niet vergeten dat de A6 ook op Poly Aftertouch reageert mits bespeeld met een PA keyboard.....Ik denk dat met wat denkwerk dan zo goed als alle expressive functies van de CS 80 behalve de Attack/Release op de ringmod met de A6 mits wat omwegen te programeren zijn...

Ook het layeren van de 2 osc circuits is mogelijk in de multie mode enz....Een beetje denkwerk kan geen kwaad als het resultaat er naar is....

De A6 blijft voor mij toch een soort van "Holy Grail of synths",ik heb er met succes klanken van mijn PRO 5/OBXA/Synthex en anderen zo goed als identiek mee nagemaakt...Je moet gewoon de moeite doen om zijn "alien rosswell look" te aanvaarden(:D) en de iets complexere structuur(die trouwens niet ZO extreem is) onder de knie te krijgen,het is de moeite waard!!

Ik heb zo het vermoeden dat veel vintage synth freaks terugschrikken voor het nieuwere,alsof die nieuwe analoogjes geen ziel hebben ofzo,maar de ziel zit volgens mij niet in de bak,maar in wie er achter staat(luister maar naar smackos en zijn G2),en het is natuurlijk een "safer game" om gewoon het spul te kopen waarvan je zeker bent dat zij er ooit die sound uithaalden....

Maar er is nog zoveel meer,don't mis out on it!(Misschien makkelijk gezegd als je 24 bent...:D )

Een voorbeeldje met een Roland MKS-70. Natuurlijk zorgt de dubbele synthstructuur voor een voller geluid. De attack en decay tijd wordt aangestuurd dmv van sysex gelinkt aan de velocity (truukje in Logic environment). Op driekwart van het stuk komt ook nog een Alpha Juno2, met dezelfde manier van aansturen. Geen overdubs.

Attachments

• rolands.mp3
    940,7 KB · Bekeken: 137
Back