Behringer VX2496. Iemand ervaringen??

meesha74

Muzikant
Ik wil graag een mic pre-amp aanschaffen, bij voorkeur mét een digitale uitgang (spdif of AES/EBU). Liefst ook voor niet al te veel geld. Nu zag ik de Behringer VX2496 voor rond de 100 euro. Heeft iemand ervaring met dat ding? Klinkt het een beetje? Ik hoef geen hele dure buizen pre-amp maar het moet wel een beetje fatsoenlijk zijn. (en laten we nu aub niet weer een hele Behringer welles / nietes discussie opzetten...)

Is dit een goede aankoop of kan ik beter voor hetzelfde (of iets meer) geld, iets anders (evt zonder digitale aansluiting) aanschaffen. Liefst niet meer dan 150 euro...

Toepassing: Het af en toe inzingen van mijn eigen nummers. (elektronische pop) met een AKG C451. Behringer DDX3216 mixer /Audiophile 2496/ Cubase SX.

:okdan:

Nee, dat weet ik. Maar dat hoeft ook niet persé. Ik vind 48 kHz genoeg. (Ik begrijp dat dat ding gewoon aan de DDX wordt gelocked dus dat moet wel lukken).

Of klinkt de Ultra Gain wellicht mooier omdat dat ding buizen heeft? (hoewel ik maar één kanaal nodig heb)

vx2496_medium.jpg

of:
MIC2200_medium.jpg

Ik heb er een en ben er niet over te spreken. Ontzettend veel noise.
Ik heb ook een mic200 en die is beter maar die heeft weer geen digitale uitgang.

Ja ruis maar ook een soort gerommel, zeer storend.
Ik had 'm via spdif aan m'n digiface hangen en geclocked vanaf de RME.
Analoog heb ik nog niet geprobeerd...

Als je ruis en gerommel hebt zou ik toch gaan twijfelen of je AES naar s/pdif conversie wel goed gaat. Ik kan me niet voorstellen dat (zelfs) Behringer zoiets aflevert. Dan zouden zelfs de pre-amps in de DDX nog beter zijn.

Naar verluid heeft de Ultragain geen echte buizen aan boord en wordt de gloed veroorzaakt door een paar LEDjes. Zie ook alle reviews op Harmony-Central: die maken alle melding van het volledig ontbreken van enig buizenkarakter van deze bak ;)

Sorry had moeten zeggen "had 'm via coaxial op m'n digiface aangesloten"
M'n geluidskaarten kunnen gewoon AES-EBU via coaxial aan.

Ik hoef het me geen eens voor te stellen of Behringer zulke spullen aflevert, dat doen ze gewoon.
Als ik ruis en gerommel hoor zegt dat voor mij genoeg...

Overnemen ?

Ik hoef het me geen eens voor te stellen of Behringer zulke spullen aflevert, dat doen ze gewoon.

En dan hou je 'm gewoon in plaats van 'm in de garantie te laten omruilen voor een exemplaar dat niet defect is?

Als ik ruis en gerommel hoor zegt dat voor mij genoeg...

Mij ook. Als een digitaal apparaat dat doet istie stuk en moet ie gerepareerd worden.

M'n geluidskaarten kunnen gewoon AES-EBU via coaxial aan.

Ja maar de uitgang van de VX is gebalanceerd AES/EBU en coax is dat niet. Dus heb je (neem ik aan) toch een converter ertussen. Anders is je aansluiting sowieso brak.

Nee hoor, ik hoef hem niet over te nemen.

Is inderdaad vreemd. Ik zie nergens bij de specs van de ultragain welk type buizen er gebruikt word. Kun jij daar iets aan zien, backdrop?

En tja, Zonder zoals gezegd weer meteen over de kwaliteit van Behringer te discuseren: Als het werkt dan werkt het. Ik weet ook wel dat het geen topkwaliteit is, maar als het "de truuk doet" dan is het ok. (vergeet ook vooral de prijs niet....)

Ik zoek gewoon een goed werkende mic pre amp. Hij hoeft echt niet te kleuren of een bepaald karakter te geven. Het moet alleen wat beter zijn dan de pre-amps uit de DDX. Wellicht iemand advies voor een ander model / merk in ongeveer dezelfde prijsklasse (mag ook iets duurder zijn). Liefst 19". Ik hou niet zo van losse kastjes...

Origineel geplaatst door etaoin
Ja maar de uitgang van de VX is gebalanceerd AES/EBU en coax is dat niet. Dus heb je (neem ik aan) toch een converter ertussen. Anders is je aansluiting sowieso brak.

Ja lijkt mij ook. Je hebt toch niet de Word clock aansluiting (BNC) aangesloten op je RME, of iets dergelijks. Hoe heb je hem precies aangesloten??

By the way. Ik las dit bij gebruikersmeningen op Harmony central:

And it has the silliest feature of any gear in my rack: there's a window that looks like maybe it's a VU meter, but upon closer inspection you'll notice it's the glowing 12AX7 tube. Just in case you weren't sure if there's a tube or not!!!

en deze:

Haven't had any problems, but I did call Behringer to see about swapping the tube with a Svetlana or a Mullard. The tech called me back within 4 hours...not too shabby.

Dus het lijkt me dat er wel een buis in zit. Of hij ook echt iets toevoegt is een tweede...

Origineel geplaatst door etaoin Ja maar de uitgang van de VX is gebalanceerd AES/EBU en coax is dat niet. Dus heb je (neem ik aan) toch een converter ertussen. Anders is je aansluiting sowieso brak.

Origineel geplaatst door meesha74
Ja lijkt mij ook. Je hebt toch niet de Word clock aansluiting (BNC) aangesloten op je RME, of iets dergelijks. Hoe heb je hem precies aangesloten??

Plz. Ik heb gewoon 220 V op de word clock input gezet: 50 Hz lekker voor bassen, nou goed ?
Gebruiken jullie zelf wel eens digitale verbindingen of roepen jullie maar "kan niet" en "zie je wel gebalanceerd op ongebalanceerd aangesloten"

Is inderdaad vreemd. Ik zie nergens bij de specs van de ultragain welk type buizen er gebruikt word. Kun jij daar iets aan zien, backdrop?

Ik zie dat het 6267/EF86 Mullard 10M 's zijn.

En dan hou je 'm gewoon in plaats van 'm in de garantie te laten omruilen voor een exemplaar dat niet defect is?
1) het is niet zeker dat ie stuk is 2) Sommige mensen hebben geen tijd om voor 80 Euro achter een garantie geval aan te lopen.

En tja, Zonder zoals gezegd weer meteen over de kwaliteit van Behringer te discuseren: Als het werkt dan werkt het. Ik weet ook wel dat het geen topkwaliteit is, maar als het "de truuk doet" dan is het ok. (vergeet ook vooral de prijs niet....)
't hangt erg van het apparaat af, zo heb ik een ultragate en Ultrafex en heb 2 composers gehad waar ik echt geen klachten over had.

Origineel geplaatst door Backdrop
Plz. Ik heb gewoon 220 V op de word clock input gezet: 50 Hz lekker voor bassen, nou goed ?
Gebruiken jullie zelf wel eens digitale verbindingen of roepen jullie maar "kan niet" en "zie je wel gebalanceerd op ongebalanceerd aangesloten"

Ho Ho, rustig maar! We proberen alleen maar te kijken of we kunnen verklaren waarom jouw systeem niet naar behoren werkte. Effe ter info: Ik werk bjizonder vaak met digitale systemen:

Bij Cinevideogroep werk ik regelmatig met een NEVE Libra en een LAWO digitale mixer gekoppeld aan een NEXUS Routing. Bij het bedrijf waar ik zelf werk (dBmg) werken we met 6 Tascam DA78 machines gesynced met 2x Mackie HD recorders, en Fostex DAT recorder. Dit alles via een Rosendahl sync generator. Bij Radio 2 werk ik op een DHD mixing netwerk met -tig digitale bronnen. Thuis heb ik mijn DDX mixer digitaal gekoppeld aan mijn Audiophile 2496 en MD recorder. :geslaagd:
Om maar te zwijgen over de keren dat ik achter een 02r(96) heb gezeten en aangesloten...
Ik weet dus ook wel enigszins waar ik het over heb!

Zo..... en nu weer even on-topic graag!

:okdan:

Laatst gewijzigd:
OK prima :)

Misschien is dit wat:

Attachments

• joemeek_threeq_channelstrip_pimx_180764.jpg
    joemeek_threeq_channelstrip_pimx_180764.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 116
Ik heb een Behringer Tube Ultragain T1953 en die werkt OK!
Goede instelmogelijheden (bv meer als de SPL Goldmike, wat echter niet betekent dat de Behringer beter is!).
Het is een mic/line pre-amp. Dus geen channel strip! Dat houdt in dat hij geen EQ en compressie aan boord heeft. Maar dat heeft de MIC2200 ook niet!

De Tube Ultragain heeft als instelmogelijkheden:
-Mic/line switch
-+48V switch
-regelbare trim
-phase reverse
-high pass met instelbare band 12-350Hz
-level (output)
-warmth (tube intensiteit regelaar)

Nieuw kost 'ie geen € 200, dus gebruikt............................(ik zou hem dan wel in een winkel kopen met tenminste 3mnd garantie, want je weet nooit).
.
En heb je iets meer budget, dan zou ik gaan voor een Focusrite Trakmaster Pro.

ik heb hier een behringer vx2496

wat backdrop vertelt over zijn exemplaar heb ik hier niet, mijne ruist nog minder als m,n juno2 om het zo maar even te zeggen verder is hij meer dan voldoende voor mijn gebruik.

de compressor werkt erg fijn op teveel verschil tussen de volumes er zit nog een bijstel/enhancer knop op omdat de compressor volgens de handleiding het hoog zou weg halen maar die knop heb ik nog niet nodig gehad en eigenlijk hou ik ook niet zo van dat soort bijvoegingen aan het geluid.

de expander werkt ook meer dan voldoende voor mijn gebruik, de eq gebruik ik niet dat doe ik op m,n mixer en de de-esser die erop zit gebruik ik ook niet want als die de shhh weghaalt, dan neemt hij naar mijn idee ook teveel weg van wat ik wel wil houden. maar dat zal je zelf moeten horen denk ik.

nog een lowpass filter die gebruik ik ook veel want als ik dit met de mixer doe haal ik teveel laag weg verder nog de tube emulation wel grappig maar niet echt subtiel toe te passen.

verder nog fase omdraaien, line knopje, en 48v phantoom voeding achterop nog inserts, mic ingang en uitgang xlr ook jack natuurlijk nog en een rec output die voor de de-esser wordt afgetapt

ik heb hem gebalanceerd aan me mixer, de digitale aansluiting heb ik nog nooit gebruikt.

al met al voor die 100 euro wat hij nieuw koste doet hij z,n werk echt wel goed

ik had trouwens wel eerst een exemplaar waarvan het db metertje van de compressor niet werkte maar ben meteen terug gegaan en heb ook meteen een nieuwe gekregen

Back