Oprichten van producers gezelschap voor commerciele dance

Lekkere stem inderdaad :)

Candy candy - iggy pop :) leuk nummer!

Dit soort spul kan ik dus niet uit mijn gear krijgen. Maar het is nu duidelijk welke kant je uit wilt.
Iemand die heel goed kan mixen ofzo zou je project een leuke boost kunnen geven (en ik zeg NIET dat je niet kunt mixen hoor ;)).

Ben je trouwens van plan om minder voor de hand liggende nummers te gaan coveren of is dit gewoon toevallig een cover? Damn... wat dat betreft heeft het meer inhoud dan de gemiddelde trance kraker :D.
-C- herinnert zich een track met de zeer diepgaande tekst "Tell my why we build castles in the sky ... why o why... castles in the sky" met een lullig FM belletje dr achter...

-C-

idd. moet nog goed afgemixed worden en gemasterd.
Nummer is niet echt voor de handliggend om te veranderen in een dancetrack.
Een zangeres vroeg op synthforum een tijdje geleden of iemand een dancetrack
van een nummer van hun coverband wilde maken.
Heb daar op gereageerd en zij kwam met het idee van Candy.
Zangeres was echter te onervaren met zingen in studio, dus heb een oude
bekende van mij even gevraagd het te zingen.

Origineel geplaatst door C738
-C- herinnert zich een track met de zeer diepgaande tekst "Tell my why we build castles in the sky ... why o why... castles in the sky" met een lullig FM belletje dr achter...
-C-

Hey C dat was toevallig wel een mooie melodie ja ! (en er zat geen FM belletje in)

Van Iggy Pop blijf je af! anders stuur ik deze trainspotting dude op je af!
begbie.jpeg

Er worden al zoveel mooie nummers vertrenst =(

Als Iggy niet stoned is, dan is hij wel dronken, die hoord hier toch niks van!

Leo! zeg d'r 's wat van! :D

Ach ja... motivatie & plezier kan je soms erg ver brengen. Als iemand toch twijfeld aan de inbreng van onze heer corleone tijdens een sessie,kun je er achteraf altijd nog mee stoppen.

Maar aan die gearlist te zien van je heb je al wel een (hit)fabriek maar mist de hit(door denkertje).:eureka:

Succes met de samenwerking.

(gezocht toetsenist voor mijn studio.):D

Attachments

• gkeys2.jpg
    gkeys2.jpg
    23,5 KB · Bekeken: 95
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Sjezus Leon...wat een kaas sound! :D
Succes!

hahaha :biertje:

Wat een gezeik weer.

Laat die gast toch gewoon z'n ding doen. En reageer gewoon niet als het toch niets toevoegt.
Ik lees zelf liever dat mensen hier samen zijn gaan werken en het naar hun zin hebben dan dat je elkaar loopt af te katten om eigenlijk niets.

Origineel geplaatst door fuse
Wat een gezeik weer.

Helemaal mee eens!

Wel leuk om wééér te moeten lezen dat als je veel en goede gear in je lijstje hebt staan, dat je dan ook vanzelf topproducties kan maken... heel mannelijke aanname: met een grote l*l ben je automatisch goed in bed... :confused:

@DonCorleone: veel succes!

Origineel geplaatst door fuse
Wat een gezeik weer.

Laat die gast toch gewoon z'n ding doen. En reageer gewoon niet als het toch niets toevoegt.
Ik lees zelf liever dat mensen hier samen zijn gaan werken en het naar hun zin hebben dan dat je elkaar loopt af te katten om eigenlijk niets.

Psies. Had DonCorleone in plaats van het woord 'commerciele' het woord 'underground' of 'electronische' gebruikt, dan was er waarschijnlijk geen afzeik begonnen maar was hij de hemel in geprezen...

Kom op mensen, hou het leuk :luv:

idd, mensen met reacties die je alleen de grond in boren heb ik niks aan.
Maar het zijn vaak dezelfde die steeds overal tegenaan schoppen.
Ben nou eenmaal (nog) niet sterk in het mixen, maar ik weet zeker als de track
goed gemixed word, hij stukken sterker gaat klinken. Ik ken legio platen die
kwa arrangement, geluidkeuze, afwisseling en zang niet veel voorstellen, maar
toch wereldhits zijn geworden omdat ze perfect gemixed en gemasterd werden....
Als ik mijn krachten kan bundelen met iemand die me aanvult, wie weet
wat eruit kan komen!
Dus als je reageert op de thread, kom dan met iets waar ik wat aan heb.

quote Don Corleone: Ik ken legio platen die
kwa arrangement, geluidkeuze, afwisseling en zang niet veel voorstellen, maar
Als ik mijn krachten kan bundelen met iemand die me aanvult, wie weet
wat eruit kan komen!

Dat wil ik net zeggen, ik kreeg de reflex tot lachen(in positive zin)en daarna het besef dat het me niets zou verbazen dat een nummer als dit een hit (lees grote )kan worden.
Succes man , ik vind het een leuk idee van je , en volgens mij heb je inspiratie genoeg, zeker als meer van dit soort ideeen kan vormen.
Succes, tis dat ik ook niet zo,n mastermixer ben ander had ik contact gezocht !

:walker:

Dat je voor een hit enkel creativiteit en een sampler nodig hebt 'weten we allemaal' !! En als je die creativiteit hebt en je kan (je krijgt de mogelijkheid) dat uit te werken in zo'n vette studio .... dan is dat toch geweldig !!
Ik heb m'n eerste ep ook bij iemand anders in de studio gemaakt. Had ik die kans niet gehad, dan was die ep er nu helemaal niet geweest !

succes Don, en laat je niet gek maken.

Origineel geplaatst door Don Cor(leon)e

Dus als je reageert op de thread, kom dan met iets waar ik wat aan heb.

OK :

Met alle respect,
Gebruik je apparatuur wat beter, verdiep je in de mogelijkheden...experimenteer met je gear...doe er meer mee...
Waarom koop/heb je zoveel spullen als je het niet kan of wil gebruiken ?
Ik zeg echt niet wat je moet doen maar als ik hoor wat je uit al die spullen haalt vindt ik dat zonde..

:biertje:

Origineel geplaatst door Don Cor(leon)e
Ik ken legio platen die kwa arrangement, geluidkeuze, afwisseling en zang niet veel voorstellen, maar

Persoonlijk denk ik wel dat je dit beter pcies andersom moet zien.

Datgene dat jij vind dat allemaal niet zo veel voortsteld is juist de kracht van een commerciele track. En dan is de mixkracht minder belangrijk want dan komt de boodschap wel over. Andersom word erg lastig denk ik :)

Ben pas de laatste maanden er flink mee bezig, heb de laatste 2 1/2 jaar eigenlijk alleen gehandeld in
gear. Heel veel gear gekocht, voornamelijk uit buitenland en hier verkocht waaronder aan veel SF leden.
Met de marges die ik daaruit haalde kon ik mijn studio voor betaalbare bedragen uitbouwen tot wat ik nu heb.
Nu wil ik dus aan de slag. Ben blij dat er toch ook nog veel mensen mijn oproep waarderen!

Die track klinkt naar een skihut/carnavals track. Dus qua hitpotentie zit het wel goed.
De zang volgt geenszins de melodielijn qua harmonie en toonsoort en daardoor blijft het een beetje opzich zelf staan en wordt het geen geheel. Mist idd een enorme afmixing. Verder is het niet mijn cup of tea (voorzichtig uitgedrukt), maar succes verder.

Back