Oprichten van producers gezelschap voor commerciele dance

Origineel geplaatst door Don Cor(leon)e
kon ik mijn studio voor betaalbare bedragen uitbouwen tot wat ik nu heb.
Nu wil ik dus aan de slag.

Gewoon vraagje hoor :

Je koopt eerst voor duizenden euro's apparatuur en pas nu ga je
beginnen met muziek maken/leren ?
oei

ik vind dat we met zn allen pogingen tot commercieel succes met dit soort muziek massaal moeten boycotten :D

zonder dollen, ik denk dat je naar iemand op zoek bent die al behoorlijk afgestudeerd is op commerciele cliche's in muziek
we kunnen er met zn allen tegenaan schoppen, maar een goede commerciele hit is qua cliche's wel tot in de puntjes verzorgd. en er zijn mensen die t uithouden om daar zich een paar jaar in te verdiepen, dus ik denk dat je die wel gaat vinden, succes

ik vind deze track te voorzichtig en laksig
je kan best deze feel houden en de track wat interessanter maken denk ik. je moet als luisteraar wat meer heen en weer gesmeten worden. t is niet alleen t mixen imo wat er nog aan schort. hij mist ook nog dat ene ding om een hit te zijn.. de gimmick, de herkenbaarhheid.

nog een laatste ding:
hoezo die enorme drang naar commercieel succes? met alle respect, maar ik denk dat veel mensen zoiets als deze track kunnen maken. als die naar een prodjoesert gaan zoeken zullen ze niet allemaal wereldhits maken lijkt me.
ik denk dat op zoek gaan naar je eigen sound en persoonlijk ontwikkelen je eerder tot een hit zullen brengen.
ik proef dat je daar naar op zoek bent en niet zozeer naar een persoon. en juist dat is t allerleukste van muziek maken, jezelf proberen te overtreffen. en dat die ontwikkeling voor je gevoel niet snel genoeg gaat is logisch en heeft met gezonde ambitie te maken. grote tip: trek je internet er uit, gooi je telefoon weg en sluit je een maand op met die gear van je. moet je eens kijken hoe t daarna klinkt.
die tip geldt ook net zo goed voor mijzelf overigens

succes!

Origineel geplaatst door Bass
Ik zeg echt niet wat je moet doen maar als ik hoor wat je uit al die spullen haalt vindt ik dat zonde..

Geef maar eens 'het goede voorbeeld' dan. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Geef maar eens 'het goede voorbeeld' dan. ;)

Dat gaat niet he want zoveel gear heb IK niet...:D

er zwerven hier genoeg snippets van mij rond wat ik met maar 1 of 2 apparaten heb gemaakt..

er zwerven hier genoeg snippets van mij rond wat ik met maar 1 of 2 apparaten heb gemaakt..

Vandaar mij opmerking. ;)

Maar qua mixing wil ik best wel eens langs komen om ea mee te helpen/denken. :)
(geldt voor beiden trouwens)

Origineel geplaatst door Don Cor(leon)e
Ik ken legio platen die
kwa arrangement, geluidkeuze, afwisseling en zang niet veel voorstellen, maar
toch wereldhits zijn geworden omdat ze perfect gemixed en gemasterd werden....

Hmmm,.. niks wordt een hit om de manier hoe t gemixed of gemasterd is hoor,..
Er zitten legio jongens met perfecte mixes op zolderkamertjes in hun toffe gear ingebouwd te wachten tot er een
aardige a&r engel uit de hemel komt stuiteren om hun spullen de commeciele hitwereld in te schoppen.
Hits scoren is hoofdzakelijk een kwestie van wie je kent en goeie marketing enzo,..
Volgens mij moet je als je echt wilt scoren,.. je vet inlikken bij a&r mannetjes van de alom bekende maatschappijen.
Als dat je lukt wordt je spul vanzelf wel gemixed en gemasterd door mensen die daar meer verstand van hebben.

Enneeuuuhh,..ik begrijp je wel hoor,..samen muziek maken is leuker.
Succes met je zoektocht.

ik zal maar niet reageren op wat reacties, ik weet toch dat ik gelijk heb!! 8o)

Goeie opzet. Moet nog een hoop aan gesleuteld worden qua klank met wat nootjes erbij en eraf.
Zangeres mag wel in het ritme blijven en ook zuiver zingen.
Refrein zit wel snor.
Mixen is ook een vak, dat klopt ja.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mario010
Er zitten legio jongens met perfecte mixes op zolderkamertjes in hun toffe gear ingebouwd te wachten tot er een
aardige a&r engel uit de hemel komt stuiteren om hun spullen de commeciele hitwereld in te schoppen.
Hits scoren is hoofdzakelijk een kwestie van wie je kent en goeie marketing enzo,..
Volgens mij moet je als je echt wilt scoren,.. je vet inlikken bij a&r mannetjes van de alom bekende maatschappijen.
Als dat je lukt wordt je spul vanzelf wel gemixed en gemasterd door mensen die daar meer verstand van hebben.

Succes met je zoektocht.

Yep, en om Adonis te quoten;
I sold my soul, I lost control, no way back.....

okee, dit schept inderdaad wat meer duidelijkheid.

Ik denk eerder creativiteit...

Zoals Ben Liebrand ooit eens zei :

"Je kan nog zo'n mooie keuken met veel keuken apparaten hebben, maar dat wil lang niet zeggen dat je daar
zomaar een goed gerecht mee kan maken.."

Origineel geplaatst door mario010

Succes met je zoektocht.

allebei fout .. een hit moet ook gewoon blijven hangen in je hoofd .. een hook is dan wel zo fijn .. het moet zich ook onderscheiden van de rest zonder wat trendy is uit het oog te verliezen .. lekker catchy dus ..

mix en mastering is vooral voor de diehards .. en omdat a&r ppz soms een flutband als de nieuwste blablabla presenteren betekent helemaal niks .. shit muziek drijft meestal gewoon over .. of sterft een rustige dood .. ( bij bijv. bzn duurt dan doodgaan nog 1,5 jaar .. maar dat terzijde ) je moet ook weer niet verwachten dat je buurmeisje iets voor je kan fixen .. dus netwerken is wel van belang .. maar dan moet je eerst wel een goed liedje hebben .. dan pas komt de rest

en wma kan ik niet beluisteren op me mac .. sorry

Ik denk eerder creativiteit...

Zoals Ben Liebrand ooit eens zei :

"Je kan nog zo'n mooie keuken met veel keuken apparaten hebben, maar dat wil lang niet zeggen dat je daar
zomaar een goed gerecht mee kan maken.."

Ik kan me de warme zomerdagen in augustus 1988 nog goed herinneren. Samen met Ben op de camping.. Als hij alweer een 8 gangen menu tevoorschijn toverde met zijn kip-caravan kookpitje :W

Origineel geplaatst door Alan
Ik kan me de warme zomerdagen in augustus 1988 nog goed herinneren. Samen met Ben op de camping.. Als hij alweer een 8 gangen menu tevoorschijn toverde met zijn kip-caravan kookpitje :W

hahaha ... zo zat ik gisteren nog te kaarten met Richie en ik heb geen 1 potje gewonnen !!

Origineel geplaatst door MadR
allebei fout .. een hit moet ook gewoon blijven hangen in je hoofd ..

Niks fout,..Als ze de hele dag dezelfde domme deun op radio en tv draaien,..hoe slecht ie ook is,.. blijft ie vanzelf hangen vriendelijke vriend. Zo maken ze hits,..

Als een :duivels: grote maatschappij :maffia: de trukendoos opentrekt wordt iets gewoon een hit hoor. En daar doet niemand iets aan .

Neem bv een guus meeuwis die met stip binnenkomt omdat ie al 100.000 platen heeft verkocht,..voor ze in de winkel liggen????? :confused:

gnigni

Back