mijn cs80 website

Origineel geplaatst door Lennox
wouwieeeeeee!! top gedaan zeg, potverdorrie waarom zijn die dingen nou niet nieuw te koop =(

iemand trouwens Picasso weleens gehoord van Vangelis? letterlijk VOL met CS80 of is dit offtopic :D

Misschien bedoel je El Greco??? (Picasso ken ik in ieder geval niet van hem). Maar kom, vooral werk van hem vanaf Spiral tot Soil Festivities stak boordevol CS80. Het is pas vanaf Direct dat hij de CS een beetje minder is gaan gebruiken.

Maar inderdaad ... een nieuwe versie van de CS80 met dezelfde controllermogelijkheden, want die geven voornamelijk de 80 z'n charme, zou de max zijn :okdan: (liefst ook met dezelfde layout, maar een tikkeltje minder zwaar zodat ik hem nog naar m'n zolderkamer zou kunnen dragen :D .

:doei:

Volgens mij wil je niet weten hoeveel een CS80 zou kosten als hij nieuw gemaakt nu verkocht zou worden.

Iig boven de 10k gok ik zo.

Knap hoor!
Die CS80 is zo legendarisch dat jouw site druk bezocht zal worden. Vooral met de vele 'keywords' die je er bij hebt gezet. Maar wie is eddie jobson ?

magistrale site ! bedankt !... ik ga kijken of ik dit mooi kan gebruiken om de CS80V van Arturia een beetje beter te doorgronden, helaas kan ik de hardware versie niet betalen.

Maar toch, leuk concept ook voor een resource site als dit... misschien wel een trend voor andere synths :)

Origineel geplaatst door krachtwerk
mooie stie.

...hoe heet dat nummer ook al weer bij de presets, guitar 1?
:okdan:

Jon And Vangelis met " I Hear You Now " . als ik me niet vergis.

Origineel geplaatst door Danny
Misschien bedoel je El Greco??? (Picasso ken ik in ieder geval niet van hem). Maar kom, vooral werk van hem vanaf Spiral tot Soil Festivities stak boordevol CS80. Het is pas vanaf Direct dat hij de CS een beetje minder is gaan gebruiken.

Maar inderdaad ... een nieuwe versie van de CS80 met dezelfde controllermogelijkheden, want die geven voornamelijk de 80 z'n charme, zou de max zijn :okdan: (liefst ook met dezelfde layout, maar een tikkeltje minder zwaar zodat ik hem nog naar m'n zolderkamer zou kunnen dragen :D .

:doei:

nee, echt Picasso, is ook (ahum) niet officieel gereleased.....

Origineel geplaatst door Lennox
nee, echt Picasso, is ook (ahum) niet officieel gereleased.....

Is nooit een album geweest. Het gaat wel degelijk over delen van Beaubourg die door Frederic Rossif zijn gebruikt in zijn documentaire over Picasso.

eddy jobson heeft met zijn band uk 3 platen gemaakt met de meest wervelende toetsen partijen op de cs 80 ooit!
als je een beetje van complexe symfo houd is dit een absolute must

Vette website ja! Alles bij elkaar, inclusief filmpjes en geluiden (wel nog wat updating, maar dat komt vast goed) => :halleluja

Origineel geplaatst door bliepertronic
eddy jobson heeft met zijn band uk 3 platen gemaakt met de meest wervelende toetsen partijen op de cs 80 ooit!
als je een beetje van complexe symfo houd is dit een absolute must

Nou ja, twee en één live-plaat eigenlijk... En hij speelt er ook electrische viool. En voor UK (tweede helft jaren '70) heeft-ie ook bij Roxy Music en Zappa gespeeld, daarna (een stuk later) nog bij Jethro Tull.

Maar U.K. is echt briljant! Bezetting eerste plaat (U.K.): Jobson - Allan Holdsworth (gitaar; ook ex-Zappa) - John Wetton (bas+zang), Bill Bruford (drums). De tweede plaat (Danger money) is wat minder, maar nog steeds steengoed (bezetting: Jobson - Whetton - Bozzio (Drums; ook ex-Zappa)). De eerste lijkt meer op King Crimson (maar dan veel subtieler), de tweede sterk op ELP (maar dan wat meer richting rock/pop). En supergoede toetsenpartijen. Dan hoor je 's een ander CS-80-geluid! :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Maar U.K. is echt briljant! Bezetting eerste plaat (U.K.): Jobson - Allan Holdsworth (gitaar; ook ex-Zappa) [...]
Behalve dat Holdsworth niet ex-Zappa is 8>

Inderdaad een knappe site.

Misschien is het geen gek idee om de beruchte Vangelis filmpjes - waarin de man met z'n CS80 in de weer is - toe te voegen op de site?

Overigens heb ik zelf ooit nog een CS60 gehad. Ik vond 'm voor geen meter klinken, is absoluut niet te vergelijken met de CS80. Tenzij mijn exemplaar (die ik nota bene had gekregen) niet naar behoren werkte, maar: hij kraakte niet ofzo, zag er goed uit en alle bedieningselementen werkten perfect...

Origineel geplaatst door Meinte37
Behalve dat Holdsworth niet ex-Zappa is 8>

Damn! Ik wist 'm niet zeker, maar zocht het niet om het even na te zoeken... :D

allereerst besankt voor de reacties allemaal.leuk om te merken dat er belangstelling is voor dit.

even een aantal vragen beantwoorden want anders blijf ik bezig:

- Danny meldde dat er plaatjes mbt dfe sustain ontbreken. hebben anderen daar ook iets van gemerkt?

- nummer bij guitar 1 preset is inderdaad gebaseerd op "i hear you now" van J&V
(let wel: normaal gebruikt V hier een combinatie guitar 1& bass of een combinatie guitar 1 & guitar 2 voor. dus als je opde preset buttons drukt hoor je maar 1 kanaal uiteraard en dat terwijl de echte power met een combinatie van 2 komt. de cs80 is een combo synth ofwel 2 synths (cs60's) in 1)

- wat kost een cs80 nou eigenlijk? tja, kijk eens even op ebay zou ik zeggen.

- in Beabourg zit inderdaad nogal wat funky 1-4 ja. maar nog veel meer (vooral veelringmod uiteraard)

- de cs80 klint inderdaad orchestraal. Hans Zimmer zei ooit eens dat ie het de enige synth vond die echt overeind blijft tussen/in een symphonieorkest of althans perfect samensmelt.
(nogmaals de presetsounds zijn dus slechts 1 kanaals. ik zal tzt wat 2 kanaals combi's neerzetten)
er wordt nogal eens beweerd dat de kwaliteit van de presets niks voorstellen maar dat vind ik onzin. het gaat er vooral om hoe je aan de knoppen zit naast de presets. V heeft niet voor niet veel sounds gewoon met de presets gedaan.

- erzou geluid moeten komen uit de presetbuttons. zoniet dan hoor ik graag wat voor browser je gebruikt, wat je systeem is (mac/pc) of wat je default audioplayer is.

- de keywords in de metatags schijnen niet zo veel invloed meer te hebben opde zoekrobots van google meen ik dus of dat helpt isnog maar zeer de vraag.

- wie is eddie jobson is al beantwword door bliepertronic & cheimoon (had er ook nog nooit van gehoord hoor voordat ik me in de cs80 ging verdiepen)

- ik heb ooit eens een cs80 kunnen spotten in een live filmpje van Zappa concert trouwens

- ja de site is helemaal zelf gemaakt en is wel html kennis nodig voor zoiets. dit was een onderdaal voor een project dat ik gemaakt heb voor de cursus creative media op het SAE. je weet wel, die van die audio-opleidingen.

mooi gedaan , is een hele kunst zo een website bouwen ,kan het zelf niet zo goed , maar ik kijk er graag naar.8>

Origineel geplaatst door VanHeckis
- de keywords in de metatags schijnen niet zo veel invloed meer te hebben opde zoekrobots van google meen ik dus of dat helpt isnog maar zeer de vraag.

Een google aanmelding kun je eigenlijk het best opdelen in 2 delen. Voldoen aan de juiste zoektermen en het zogenaamde linken.

Google kijkt naar 3 dingen in een website qua zoekwoorden, de title, de metatags en de tekst op de home pagina. Het is van belang om de zoekwoorden in al deze 3 bronnen te verwerken. Vooral de tekst op de home pagina kan dan lastig zijn, je moet geforceerd een aantal woorden verwerken wat niet altijd logisch is.

De google Hiërarchie werkt als volgt. Google kan zien of een website gelinkt wordt. Hoe meer links hoe hoger je in de google lijst komt te staan. Een zoekwoord als music heeft dus geen zin. Op daar hoog in te scoren moet je website extern duizenden keren gelinkt worden. Daarom kun je beter focussen op dus specifiekere zaken. Wil je hoog scoren zorg dus dat je website veel gelinkt wordt op fora en andere muziek gerelateerde websites.

Back