problemen met cubase sl3.0

soundmasters

Stamgast
ik heb een tijdje geleden een thread gestart over een tik na een audio phase van tracks die samen in een groep zitten. dus uit pure wanhoop maar een nieuwe song gestart omdat ik met die oude dus niks meer kon. ik kreeg het probleem niet opgelost. nu blijkt het probleem dus niet te zitten in die groep maar in het volgende: als ik in een nieuw project in cubase sl dus een audio track aanmaak en daar een audio sample in importeer en ik speel hem af>>>>> geen probleem. nu kort ik de audio phase in vanuit het project window. en nu krijg ik aan het einde van die phase een tik ????????????? elke keer weer als ik hem afspeel. heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen. als iemand het zou kunne oplossen zou dat super zijn.
groeten.

Ik zou zeggen pleur een hele korte fade out op die clip zodat de waveform in t midden eindigd. Meestal hoor je tikken als n waveform abrupt afgebroken wordt.

De technische uitleg hiervoor kunnen andere forumleden je waarschijnlijk tot op de bit in detail uitleggen..

Wat bedoel je nu met audio "Phase" ? Ik neem aan dat je het 'Part" bedoelt? Maar...inderdaad. wanneer je het part inkort heb je kans dat je eindpunt net in een audio "golfje" zit. (Zoom maar eens heel ver in). Dit veroorzaakt het tikje. Op te lossen door een kleine fade out te maken in het part zelf. (gewoon het part selecteren en het kleine driehoekje rechtsboven in het part naar links trekken)

ik bedoelde idd een audio part. een fade out verhelpt idd het probleem!! BEDANKT!!!!!! kan ik mooi weer verder met mijn oude nummer.
groeten.

Back