Korg Electribe RMKII

Galo

Ey, n eigen titel, Sjiek!
Beste medesynthenaars,

Heeft iemand dit kasje in huis, heb hem net binnen manual even doorgelezen en even de sounds gechecked nog niet veel mee gedaan, vandaar de vraag is it any good, helehoop goeds over gehoord maar wil even jullie mening ?

alvast bedankt

Vergeet je niet het allerbelangrijkste...?!
namelijk: Wat vind je er zelf van?

wat heb je er nu aan als ik ga zeggen dat ik het een kloteding vind? of juist niet?!
Tevens is dit ook een apparaat dat al heel vaak voorbij is gekomen hier op't forum...

Daar kan/wil ik verder nog wel mn mening aan toevoegen hoor... "Handig schetsboek" noem ik het persoonlijk. Niet een heel bijzondere drumcomputer, maar wel een hele goede beginner!
Ik raad je echter wel aan om even goed te zoeken op het forum middels de zoekfuctie rechtsbovenaan... je zult versteld staan van wat je allemaal vind ;)

Niet veel mensen hier herhalen graag hetzelfde verhaal keer op keer namelijk.

leuk ding lekker simpel.
grappige synth, mindere samples (geen snare!?)
anyway niks waar ze idd zelf niet achter gaat komen!
veel plezier

Tjah inderdaad beetje te enthousiast,... ik zocht in de tussentijd even naar het kasje op het forum ik denk ik plaats hem alvast, vond er eerslijk gezegd niet veel over maar ik zoek nog even door, ben ook even aant googlen geslagen, ben nog niet zo heel erg thuis in een groovebox, tenminste hardware matig dan, software no problem en het zal ook niet teveel verschillen hoop ik.

als men nog wil reageren op de vraag graag anders close the topic im off playing... ;)

Zo ben ik ook aan een ER-1 gekomen...enthousiast en ik wou graag eens iets proberen wat anders was dan software... Ben er achteraf nog steeds erg blij mee.. 't is dus een prima sequencertje... zij het met wat beperkte functies. Maar je kunt er prima het "hands on" gevoel mee krijgen. 't is echter een echte drumbak. Iets anders dan drumloops haal je er maar moeilijk uit. een beetje piepjes en een voorzichtig baslijntje kan wel lukken, maar is niet echt heel erg lekker vind ik.

Ik heb er vorig jaar nog wat topics over geopend. Hier probeer ik het een en ander te leren begrijpen mbt MIDI en de ER-1. Misschien heb je er wat aan.

Succes!

heb je threads gelezen maar ;), wat ik nog niet geheel door heb merk ik is hoe ik nu uiteindelijk die sounds uit mijn kast naar de render kan krijgen betekent dit dat ik die samples op mijn interface moet plaatsen als banks of rerouten naar een audio kanaal die de audio opneemt.

Kheb hem gewoon aan een kanaal op mijn mixer hangen en via direct out weer in mijn interface, midi io werkt perfect, maar zou graag zien dat hij niet de play triggered als ik in mijn sequencer op play druk (alleen record zou fijn zijn)

Kijk als ik de midi opneem hoeft hij zelf niet meer te sequencen, nu krijg ik een dub die je erg goed hoort door wat
latency, iemand hier een oplossing voor ?

Verder heb ik er de grootste lol mee nu al dus het zit wel goed, heb een 303 gehad die heb ik eruit gedaan omdat de midi opties daarin niet te genieten waren.

Origineel geplaatst door Galo
heb je threads gelezen maar ;), wat ik nog niet geheel door heb merk ik is hoe ik nu uiteindelijk die sounds uit mijn kast naar de render kan krijgen betekent dit dat ik die samples op mijn interface moet plaatsen als banks of rerouten naar een audio kanaal die de audio opneemt.

Kheb hem gewoon aan een kanaal op mijn mixer hangen en via direct out weer in mijn interface, midi io werkt perfect, maar zou graag zien dat hij niet de play triggered als ik in mijn sequencer op play druk (alleen record zou fijn zijn)

Kijk als ik de midi opneem hoeft hij zelf niet meer te sequencen, nu krijg ik een dub die je erg goed hoort door wat
latency, iemand hier een oplossing voor ?

Verder heb ik er de grootste lol mee nu al dus het zit wel goed, heb een 303 gehad die heb ik eruit gedaan omdat de midi opties daarin niet te genieten waren.

Hehe, heb ik ook al eens mee zitten prutsen.. Even kwestie van de sequencer op intern zetten (ergens in global geloof ik, lang geleden dat ik het bakkie had) en je kunt hem via midi aansturen, terwijl de sequencer niet meer reageert op start/stop! :okdan:

ik gebruik 'm als sequencer voor m'n Jomox Airbase 99 vanwege de 'X-0-X'-achtige interface waarmee je lekker direct & intuitief kunt werken.

en je kunt er nog best aardige bliepjes etc. uitkrijgen maar een echt punchy kickdrum of een snappy snare zit er volgens mij niet in. het komt een eind maar net niet ver genoeg IMHO

Gebruik 'm zelf ook vooral als sequencer en scratchpad voor verdere ideeën. Voor de hogere bliebkunde is het ook te gek maar als volwaardige drumsynth schiet ie idd iets te kort, dan zou die eigenlijk meer uitgangen moeten hebben en een wat krachtigere engine.

Om hier nog even op in te haken... De sequencer ben ik dus ook erg tevreden over. Zeker nu ik sinds een paar dagen in het bezit van een sampler (AKAI S01). Oude bak, maar ik ben wat dat betreft ook nog niet zo veeleisend. Deze werkt naadloos samen met de ER-1 en ik kan nu dus nog wat extra sounds toevoegen! (je kunt aan elk part een MIDI-noot hangen, die je dan ook weer instelt op je sampler, zodat deze word getriggerd) Beetje pielen met geluidjes. Geweldig istie weer!
De audio input op de ER-1 is trouwens ook een hele leuke optie!
Speel maar eens een plaat/cd af via de line in. Het geluid hiervan kan je dan triggeren met part 5 & 6 op je ER-1.

Hey,

Ik heb de ER mkII een tijdje geleden ook gehad en ik was er op zich heel erg over te spreken. Het is een hele fijne jam-bak, vooral ook omdat je met de sequencer heel simpel andere apparaten kan aansturen. De geluiden die erin zitten vond ik op zich heel erg okay klinken, maar wel wat beperkt na een tijdje. Toen ben ik dus maar overgestapt naar de (veel duurdere) Machinedrum. Maar zeker voor het geld dat ie kost is echt heel tof.

Een voorbeeld-trackje van een paar jaar geleden:
http://www.phontaq.nl/sound/phontaq - evening jam.mp3

Op de achtergrond-pads na (uit de Nord G2), komt deze track 100% uit de ER mkII.

Groeten van Phontaq

Ik vind de sound slap maar de sequencer en bediening zijn heel goed. Ik had er vroeger één, heb die met flink verlies verkocht en zou er nu in feite wel wéér een willen, om aan m'n MPC te hangen.

Origineel geplaatst door GeeEs
Om hier nog even op in te haken... De sequencer ben ik dus ook erg tevreden over. Zeker nu ik sinds een paar dagen in het bezit van een sampler (AKAI S01). Oude bak, maar ik ben wat dat betreft ook nog niet zo veeleisend. Deze werkt naadloos samen met de ER-1 en ik kan nu dus nog wat extra sounds toevoegen! (je kunt aan elk part een MIDI-noot hangen, die je dan ook weer instelt op je sampler, zodat deze word getriggerd) Beetje pielen met geluidjes. Geweldig istie weer!
De audio input op de ER-1 is trouwens ook een hele leuke optie!
Speel maar eens een plaat/cd af via de line in. Het geluid hiervan kan je dan triggeren met part 5 & 6 op je ER-1.

Toevallig, heb 2 weken geleden een s2000 aangschaft.... alleen nog ff jacs halen voor de audio in ook gooi ik daar ook een kanaal, is het slim om daar de s2000 via direct out naar mijn korg te gooien, zag al een beetje op tegen die kleine pielknopjes en dat display op het kasje ;)

had de clock optie al wel gevonden ;)

Phontaq, hebbie die samples gewoon als audio opgenomen of is via midi opgenomen ? klink duister :duivels:

@ Galo

De track was in zijn geheel als één take ineens opgenomen op een stereo-spoor. Het was eigenlijk gewoon de opname van een jam-sessie die wel goed uitpakte. Daar is de mix ook niet super.

Gr, Phontaq

Origineel geplaatst door Phontaq
@ Galo

De track was in zijn geheel als één take ineens opgenomen op een stereo-spoor. Het was eigenlijk gewoon de opname van een jam-sessie die wel goed uitpakte. Daar is de mix ook niet super.

Gr, Phontaq

Ik vinnut wel een grappige track!

Origineel geplaatst door Galo
Toevallig, heb 2 weken geleden een s2000 aangschaft.... alleen nog ff jacs halen voor de audio in ook gooi ik daar ook een kanaal, is het slim om daar de s2000 via direct out naar mijn korg te gooien, zag al een beetje op tegen die kleine pielknopjes en dat display op het kasje ;)

had de clock optie al wel gevonden ;)

Phontaq, hebbie die samples gewoon als audio opgenomen of is via midi opgenomen ? klink duister :duivels:

Ik gebruik de ER-1 sequencer om de sampler aan te sturen... (MIDI)
Dus ik route de sampler niet door de ER-1. Puur de MIDI uit de ER-1 naar de sampler, en die dan weer naar de mengtafel. (geluid van de ER-1 ook naar de mengtafel)

Zo kan je dus wat samples toevoegen aan je ER-1 drumpattern... Uiteraard zou je dus ook het sampler-geluid weer terug in de ER-1 kunnen laten komen op de audio-inputs. (part 5-6)

kijk, daar hebben we wat aan, ik dank u zeer, ga morgen ff kabels halen ;)

Heb je dan toevallig ook wel eens iets met de dump optie gedaan, het beesje kan een dump maken van midi data naar een yetser die die data kan opvangen, dus mijn vraag was, moet ik dat in mijn sequencer zoeken op mijn pc (stond in de manual van wel) of geld dit alleen voor specifieke setups waarin je bijvoorbeeld de s2000 er aan hangt of een korg s mk2 ?

met die MIDI dumps doe ik niet veel...
je kan er je pattern of song of allebei mee opslaan als sysex bestand. Je kan zo bijvoorbeeld je drumpatterns saven op je pc of inderdaad je patters overnemen in een sequencer.
je kan ook een .syx bestand laden in je korg(mits deze een er-1 bestand bevat natuurlijk.
Hier ben ik wel mee bezig geweest, maar heb voorlopig genoeg aan de interne opslagmogelijkheden.
Je kan .syx bestanden volgens mij ook weer in andere programma's laden ja... maar dit heb ik nog nooit gedaan. Weet er verder ook niet echt heel veel vanaf.

Ik heb een MK I, prima doosje. Voornamelijk gebruikt geweest als Kraftwerk-ish beatbox.

Compressor erachter beslist noodzakelijk....een of ander analoge versterker of FX bak ook aan te
raden.

Ik gebruik hem vooral als 'de rare blieps van de maand' bak. als synth dus.

Origineel geplaatst door TanTaRa
...

Compressor erachter beslist noodzakelijk....een of ander analoge versterker of FX bak ook aan te
raden.

....

hele goeie.. FX bakje erachter doet bij mij ook wonderen...

Back