gebruikte synts italodisco

ja, zo makkelijk is dat niet te zeggen he.. volgens mij kan je met elke synth italo maken

maar goed, ligt r aan welke richting, maar ik zou zeggen een crumar bit99 voor een lekker gelayered arpbassie oid
om maar s wat te noemen
of een OB 12 vind ik ook wel een italobakkig ding
en een en een en een en een.... alles

De Italo Convertor is nog niet genoemd.. Lastig te vinden, maar in de 80's werd die vaak gebruikt. Geeft echt dat Italo sausje..

Misschien moet je eens bij Smackos vragen naar de Italo Convertor. Wie weet heeft ie er wel 1 over, tis een verzamelaar..

Succes!

R

Origineel geplaatst door Arv
De Italo Convertor is nog niet genoemd.. Lastig te vinden, maar in de 80's werd die vaak gebruikt. Geeft echt dat Italo sausje..

Misschien moet je eens bij Smackos vragen naar de Italo Convertor. Wie weet heeft ie er wel 1 over, tis een verzamelaar..

Succes!

R

Stond er laatst niet eentje op marktplaats?

Italo Convertor?

Are you kidding me? Geef eens een link en plaatjes, want dit klinkt toch als een hoax.....

En voor de drums altijd een drumset met een vette snare met flinke reverb... En van die coole drumfills op de toms..

mmmhhh, italdisco......

Kom nogal vaak in Italie, mijn vrouw komt er vandaan. check maar eens www.discoradio.it , als het goed is kun
je dan live via internet dat radiostation horen, ik heb het hier zelf op de satelliet, de hele dag door die discodreun.
Populairste radiostation onder de italiaanse jongeren.
Je komt veel vette leads tegen uit de 8000/8080 van Roland, verder hoor ik veel Virus terug, en overal nogal wat reverb overheen. Zang is vaak van mannen, liedjes zijn vaak remakes van oude jaren 60 en 70 platen uit Italie, soms in het italiaans gezongen en soms omgezette teksten in het engels. Klinken trouwens meestal lekker!!!
Gabri Ponte is toch wel de populairste over het algemeen. Maar ook Dj Ross, Gigi, etc. hoor je nogal eens voorbij komen.

Rigera ("no tango dinero") werkte veel met de Italonizer. Arpeggio, Stackato en Legato komt er zonder problemen uit. Door zijn modulaire opzet hangen de kabels als spaghetti voor de knoppen maar het is een prima ding voor een Italiaans sausje! Kijk anders even op de Italiaanse Ebay site.

De synth uit Vamos A La Playa komt bijv. uit een Prophet V

Die typische Italo sound uit "Wish-Key - Last Summer" komt volgens mij uit de PPG
Met een Prophet VS zit je dus ook goed

okay

veel tips dus

ik heb zelf al zitten pielen maar ik heb een

sequencebasje uit mijn dx 27 kunnen halen
een piano uit steinberg suitcase
drums gesamplet van een italoplaat
soort van lead en andere arpegio uit mijn Jx-8p

luister ook eens naar Bob sinlar's - nature Boy nieuwe italo house

Origineel geplaatst door Don Cor(leon)e

Je komt veel vette leads tegen uit de 8000/8080 van Roland, verder hoor ik veel Virus terug

Dat klopt,

De 8000/8080 van Roland en de Virus werden veel gebruikt in de tachtiger jaren ten tijde van Italo disco...
In Happy station van Fun Fun uit 1983 werd de JP8000 gretig gebruikt ja...
De Virus werd pas in 1985 echt populair.

8o)

Back